• Ett par söker en kille

    Hur svårt ska det vara att hitta en till partner tjej/kille

    Jag och min tjej undrar hur svårt det kan vara att hitta en till partner och hur gör man ?

  • Svar på tråden Hur svårt ska det vara att hitta en till partner tjej/kille
  • ödmjukman

    Annonsera på sajter där folk söker? Några par är på Tinder ser jag, nåt för er kanske ? Gå till en bar? Finns många sätt :) sen är det svåra att hitta rätt person beroende på kräsenhet ..

  • Anonym (rimligt)

    Det borde inte vara så svårt bara kemin stämmer och personen i fråga är öppen för vad ni har tänkt er, bi/hetro. Vad är ni ute efter?

  • Anonym (Parsökerkvinna)

    Tydligen väääldigt svårt.. vi har också försökt länge nu :P hör av er om ni hittar ett bra sätt!

  • Anonym (Parsökerkvinna)
    Anonym (rimligt) skrev 2020-10-30 22:36:41 följande:

    Vart tar det stopp i "sökandet"?


    För oss så går det i perioder.... vi försöker ett tag, sen lägger vi ner. Sen fortsätter det så. Det är inte dödsviktigt men hade varit kul! Verkar dock vara svårt när man letar efter en bi-kvinna! Men det var kanske inte mig du frågade :)
  • Anonym (rimligt)
    Anonym (Parsökerkvinna) skrev 2020-10-31 08:37:20 följande:
    För oss så går det i perioder.... vi försöker ett tag, sen lägger vi ner. Sen fortsätter det så. Det är inte dödsviktigt men hade varit kul! Verkar dock vara svårt när man letar efter en bi-kvinna! Men det var kanske inte mig du frågade :)
    Det är intressant att höra så tack för svaret. Det blir väl en extra krydda och kul som du säger, dyker det upp så dyker det upp inställning helt enkelt? Handlar väl mycket om tillit, kemi och tajming?
  • Anonym (Parsökerkvinna)
    Anonym (rimligt) skrev 2020-10-31 10:21:53 följande:

    Det är intressant att höra så tack för svaret. Det blir väl en extra krydda och kul som du säger, dyker det upp så dyker det upp inställning helt enkelt? Handlar väl mycket om tillit, kemi och tajming?


    Ja om det dyker upp så tar vi chansen. Men som du säger, kemin måste stämma för alla tre, och tilliten till att alla blir hörda. Därför hade vi bestämt att om tillfället ges så måste man lära känna varandra först och känna av. En god middag och lite vin, då tror jag man får känna av hur allt känns och man får tillfälle att skapa en tillit, alltså helt kravlöst. Det är väldigt viktigt för oss. Känns det inte bra så kanske vi iallafall får en god vän!

    En del vill bara hoppa i säng bara för att. Vi vill göra en hel upplevelse i det, där alla får vara felaktiga om vi säger så :)
  • Anonym (rimligt)
    Anonym (Parsökerkvinna) skrev 2020-10-31 12:03:15 följande:
    Ja om det dyker upp så tar vi chansen. Men som du säger, kemin måste stämma för alla tre, och tilliten till att alla blir hörda. Därför hade vi bestämt att om tillfället ges så måste man lära känna varandra först och känna av. En god middag och lite vin, då tror jag man får känna av hur allt känns och man får tillfälle att skapa en tillit, alltså helt kravlöst. Det är väldigt viktigt för oss. Känns det inte bra så kanske vi iallafall får en god vän!

    En del vill bara hoppa i säng bara för att. Vi vill göra en hel upplevelse i det, där alla får vara felaktiga om vi säger så :)
    Låter som en sund och bra inställning, bara en god middag och lite vin gör för en bra kväll i sig. Det är även en bra start för vidare upplevelser om kemin och tilliten finns där vill säga. Kan tänkas skapa ett "förspel" där stämningen höjs. 
    Sen som ni säger, en god vän eller en anledning till att äta sig riktigt mätt och inte vara rädd för matkoman =). 
     
  • Anonym (Hmmm)

    My bad, jag läste inte ordentligt innan.

    Är syftet med letandet en engångsgrej, hur tänker ni? Berätta gärna! :)

Svar på tråden Hur svårt ska det vara att hitta en till partner tjej/kille