• Jonas8510

    Finns det någon/några??

    Hej! Undrar egentligen om de finns tjejer/kvinnor som är seriösa och som vill lägga tid på ett förhållande? Alltstå ge och ta? Tycker dom flesta ja träffat är mer åt ego hållet och tänker först och främst på sig själva...

  • Svar på tråden Finns det någon/några??
  • Anonym (ooo)

    Givetvis finns det. Du kanske letar på fel ställen. 

    Du kan också fundera över om det verkligen är så att "alla" du någonsin mött är sådana. Om du testat med flera olika men du själv är den enda konstanten som är samma i alla dessa exempel, så kanske du behöver fundera över hur du är själv också? Inte bara klaga på hur tjejerna varit - ni har ju ett samspel - hur är det samspelet och vad är det som gör att det "alltid" blir så som du inte vill ha det. 

  • Anonym (Stina)

    Det är klart att det gör. Man skall dock ha helt klart för sig att den enda relation jag är säker på att ha livet ut är relationen med mig själv så den är och förblir prio ett. Fungerar inte relationen till sig själv kommer det heller aldrig att fungera med relationer med andra utan att det blir en massa trauma bounding och annat skit.

  • Jonas8510

    Jag ser det inte som klagomål.. men tänker att är man inte drivande och intresserad så är man inte rätt för varandra? Den ja lever med vill ja ju ha nära,och se ett driv.. både vardagligt och ett framåt tänk..

  • Anonym (Lilian)

    Jodå det finns.

    Men det handlar nog om att vara övertydlig med vad du menar med seriöst och inom vilket tidsspann du pratar om. Att skaffa barn tex kan ju vara en diffus önskan som kan ske inom 3 år eller 13 år eller ännu längre fram i tiden beroende på er ålder. Och hur tänker motparten på den frågan? Många säger att de vill ha barn men kan inte precisera önskan om när. Och ibland kryper det fram att de nog inte vill ha barn...

    Ordet seriös kan betyda sjuttioelva olika saker beroende på vem du frågar så du måste nog vara mer tydlig med hur du tänker och vad seriös menas för just precis dig.

  • Jonas8510

    Jag menar seriös=drivande långsiktigt! Att jobba på relationen,vara på att det ska vara bra, tycker ofta att det är en själv som får vara drivande.. ex att hitta på saker och ha en framtidsplan(låter säkert löjligt) men att jobba ihop framåt

  • Mandel
    Jonas8510 skrev 2020-10-27 10:39:33 följande:

    Jag menar seriös=drivande långsiktigt! Att jobba på relationen,vara på att det ska vara bra, tycker ofta att det är en själv som får vara drivande.. ex att hitta på saker och ha en framtidsplan(låter säkert löjligt) men att jobba ihop framåt


    Mycket kan nog hänga på ålder, livssituation och vad man vill i framtiden. Och hur rätt det känns med den man dejtar.
    Sedan reagerar alla väldigt olika på det här med framtidsplaner och det hänger nog mycket på hur länge man har dejtat.

    Jag har tidigare varit gift med en arbetsnarkoman som var frånvarande psykiskt även om han var närvarande fysiskt ibland. Jag är alltså helt nöjd med att bara vara nära särbon. Det viktiga är inte vad man gör utan vem man gör det med.

    Och det var särbon som först började prata gemensam framtid. Han pratar redan om framtiden som pensionärer
    Själv är jag dock van att bli lämnad/dissad av både vänner och familj så jag vågar helt enkelt inte planera någon framtid högt och tydligt. Är övertygad om att han kommer att tröttna på mig som alla andra, så genom att vara sparsam kommer jag kanske inte bli lika sårad. Eller andra vet inte hur sårad jag blir i alla fall. Och så lägg till att jag inte vill vara till besvär för någon. Förstår du vilken komplicerad människa jag är...

    Det var otroligt jobbigt att ta upp detta med julfirande med honom. Vi har en liten speciell tradition i min släkt och då skulle detta trimmas in när vi såg nyligen eftersom vi kanske inte ses allihop igen innan jul. Jag är tokkär och vill verkligen spendera resten av mitt liv med honom, men eftersom jag inte är lika säker på att han kommer att orka med mig kändes det väldigt jobbigt att ta upp en sak som kommer att hända om 2 månader. Vem vet om han ens är kvar då? Han själv har dock planerat nästa års semester för oss.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (ems)
    Jonas8510 skrev 2020-10-27 10:39:33 följande:

    Jag menar seriös=drivande långsiktigt! Att jobba på relationen,vara på att det ska vara bra, tycker ofta att det är en själv som får vara drivande.. ex att hitta på saker och ha en framtidsplan(låter säkert löjligt) men att jobba ihop framåt


    Har du funderat på om det är en speciell sorts tjejer som du dras till?
    Eller är du kanske väldigt pådrivande i början så du inte hinner märka att de inte alls är lika pådrivande som du?

    Annars låter det som ett fullt normalt önskemål. Samtidigt upplever jag i mina relationer att det där drivet är något som går upp och ner över tiden. Båda kanske inte kan vara lika drivande hela tiden. Huvudsaken är ju att den ena inte får driva allt.
  • Physalis
    Jonas8510 skrev 2020-10-27 10:39:33 följande:

    Jag menar seriös=drivande långsiktigt! Att jobba på relationen,vara på att det ska vara bra, tycker ofta att det är en själv som får vara drivande.. ex att hitta på saker och ha en framtidsplan(låter säkert löjligt) men att jobba ihop framåt


    Det där låter på ytan som sånt nästan alla i relationer vill göra och gör. Kanske inte på första dejten men när man bestämt sig för att satsa på varandra långsiktigt.
    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Finns det någon/några??