• Anonym (nördr­op)
    Tue 27 Oct 2020 17:44
    111 visningar
    10 svar
    10
    111

    Ni "nördpar", var har ni hittat varandra? :o

    Inte skrivit så mycket inlägg här så visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden men, för tycker det är bra om man vill vara anonym också så.

    Hej! Ni "nördpar" som delar intressen, var/hur hittade ni varandra? :D

    Jag är 29 årig singel och saknar någon att dela mina nörderier med. Tv-serier, film, nintendospel,  brädspel, filmmusik, Disney, Harry Potter osv. Samtidigt är jag inte den som vill stänga in mig dygnet runt och vill ha någon som sitter med WoW 24/7 utan älskar att göra resor till London och se musikaler, Disneyland och gärna gå på Comic Con och liknande men även testa det mesta också men stommen vill jag gärna ha en nörd som förstår en. Så typ "aktiv nörd". När jag är på Comic Con tycker jag alla går runt i par/gäng och funderar på hur de har hittat varandra. Och inte så att jag bara kan gå fram till någon och fråga om en dejt på Comic Con hehe.

    Så därför måste jag nu fråga som jag tänkt på länge ni som delar dessa intressen, eller liknande, hur hittade ni varandra? Är nyfiken. Någon av de kända dejtingsidorna ni kan rekommendera kanske med extra många nördar som ni upplevt det? Jag får lätt många vänner världen över online eftersom jag hittar mig till forum som handlar om mina tv-serier men då är det ju oftast att oj jaha du bor i USA. Bor i Göteborg och SF-bokhandeln finns ju här som är nice men samma där man går ju inte direkt fram till någon och frågar om en dejt heh.

    Var finns alla goa aktiva nördar? Och visst jag ska testa skriva en bra beskrivning på de vanliga dejtingsidorna men tänkte om några hade några ultimata tips och bara kul att veta också :)

  • Svar på tråden Ni "nördpar", var har ni hittat varandra? :o
  • Anonym (vagga­n)
    Tue 27 Oct 2020 17:54
    #1

    I vaggan. Vi har känt varandra exakt hela mitt liv. Han är lite äldre än mig. Fast kära i varandra blev vi förstås inte innan jag var 16.

    Några kompis-kärlekspar har hittat varandra i olika spel, på event av olika slag och på D&D-kvällar

  • Anonym (20 år tillsa­mmans)
    Tue 27 Oct 2020 17:55
    #2

    På nördiga föreningen träffades vi.

  • Anonym (R)
    Tue 27 Oct 2020 18:01
    #3

    Jag skulle säga att vi är ett ?nördigt? par. Dock nördiga på olika saker. Han har sina intressen och jag mina. Däremot har vi vissa gemensamma saker, tex kollar vi gärna Disneyfilmer ihop och spelar tv-spel ihop ibland. Går på konserter med band vi gillar båda två, samt ställer upp för varann och går även om det är partnerns favorit även om man inte är jätteförtjust själv. Gillar för det mesta samma filmer och serier, men inte alltid. Vi träffades på jobbet när vi jobbade som brevbärare haha. Han ser inte alls ?nördig ut? och inte jag heller utan det var något som visade sig med tiden.

    Men tror du säkert kan hitta någon online, och varför inte fråga om en dejt på sfbokhandeln om du ser någon som verkar intressant? Du kanske kan ge en lapp med ditt namn och nummer på, och skriv fika? :)

    Du skrev att du gillar brädspel, jag är inte så förtjust/insatt i det men har för mig att det finns ställen där man spelar sånna spel?

    Även på konventen du går på. Jag går inte på sånna själv men tänker att det borde vara ett bra tillfälle? Du kan ju ge en lapp även där. Gulligt och mindre läskigt :)

    Lycka till!

  • Anonym (nördr­op) Trådstartaren
    Tue 27 Oct 2020 18:37
    #4

    Tack för svar! :) Ja det verkar som nördevent kan vara rätt ändå, men kanske lite mindre som nämndes att man spelar spel och lär känna varandra via det.

  • Anonym (Azuth­s dotter­)
    Tue 27 Oct 2020 18:48
    #5

    Det började via datorföreningen på teknisk högskola X, som ledde till brädspel och rollspel och konvent, som ledde till ett hav av lyckliga nördvänner.

    Börja spela brädspel på café eller butik där sådant spelas, kanske?

    Och ja, jag hade nog också börjat spana på killar i specialbokhandeln (som ovan föreslår) om jag var du.

  • Anonym (Marie­-Louis­e)
    Tue 27 Oct 2020 19:11
    #6

    Att man har samma nördiga intresse på något sätt behöver ju inte vara det man träffas kring... Ibland vet man inte att man är nördar förrän man möts i annat sammanhang.

    Jag mötte min nya partner via en singelgrupp på Facebook via ett stort rätt allmänt intresse (motorcykel). Vi har under tidens gång upptäckt att vi delar många nördiga intressen, men det visste vi inte förrän vi redan blivit kära.

    Med det sagt så kanske du inte behöver stirra dig blind på just specifikt just nördiga ställen att mötas på. Dela intressen är ju bra men även resten av förhållandet ska ju funka också och man bör ju fortfarande leta efter egenskaper man kan dra runt en vardag på också. (matlagning, vara intresserad av hemmet, ha ett jobb som funkar, etc)... Min bonusdotter från tidigare äktenskap är supernörd kring cosplay (25 år) och hon erkänner att majoriteten av folket på dessa convent är så nördiga att det där med jobb är rena raketforskningen för väldigt många. Hon träffade en del killar på convent men gav fort upp då de var mer inställd på skapa kostymer och planera nästa convent än att hitta jobb och en vettig vardag. Så ville inte hon ha det.

  • Anonym (1337)
    Tue 27 Oct 2020 22:06
    #7

    Vi träffades på universitetet, genom gemensamma vänner. Väldigt enkelt och smidigt sätt.

    Du måste ju inte fråga om en dejt det första du gör. Det låter väldigt desperat och påfluget faktiskt. Börja gå på spelkvällar, eller fråga nån i SF-bokhandeln som ser trevlig ut om boktips. Skaffa några nya nördvänner helt enkelt, och plötsligt dyker det upp en kompis kompis som är intressant. Längre upp på gatan efter SF-bokhandeln har du steampunkbaren, där lär du hitta en och annan nörd också.

  • Anonym (Marie­)
    Tue 27 Oct 2020 22:51
    #8

    Vi lärde känna varandra genom studentföreningar som vi var aktiva i. Är gifta och har hållit ihop i över 10 år.

  • Tue 27 Oct 2020 23:23
    #9

    Min fru annonserade efter spelare i vår stad på ett rollspelsforum, vi träffades och blev vänner, och sedan blev vi förälskade i varandra någonstans längs vägen. Hjärta

  • Wed 28 Oct 2020 06:57
    #10

    Jag träffade mitt ex samt ett par flirtar genom ett onlinespel som kan liknas vid wow med guilder, quests och samarbeten.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Ni "nördpar", var har ni hittat varandra? :o