• Anonym (Gäst)

    Ta med 9-mån bebis på bröllop, går det?

    Behöver lite råd, är bjuden på bröllop där barn i alla åldrar är tillåtna, min bebis kommer vara 9 månader gammal då.

    Det är ett 2-dagars bröllop där alla gäster ska sova över på herrgården där bröllopet ska hållas. Jag tycker bebis är för liten för att lämnas bort över en hel dag eller en natt, dessutom helammar jag.

    Min fråga är - är det ens görbart att ta med bebis till bröllopet? Vill väldigt gärna gå men jag undrar hur fasen det ska gå under middagen och så.

    Vi kommer gå upp till hotellrummet och lägga oss innan festen drar igång är tanken.

    Finns det någon som gjort detta? Hur gick det?

  • Svar på tråden Ta med 9-mån bebis på bröllop, går det?
  • nnnnnnnn

    Allt beror på barnet!
    Är det oftast nöjt i liknande situationer? Eller kinkigt och oroligt?
    Tror ni får ställa in er på att äta i omgångar om barnet krånglar och sedan som du säger, en av er får gå iväg med barnet när det måste sova.

    Du har redan bestämt dej för att inte lämna bort barnet över natten, så det är väl bara att köra på och se hur det går

  • Anonym (H)

    Beror på hur barnet är naturslogtvus. Jag var själv på ett bröllop (alltså utan partner) med en 6 månaders hnb (plusbarn).

    Om det gick bra? Under akten satt han nöjd i knät. Under middagen fick jag gå runt med honom i ett hörn tills han somnat och be bordsgrannen vakta så att personalen inte plockade undan min mat och sedan äta med bebis sovande i famnen och satt så resten av kvällen.

    Allt beror ju på vad man är villig att stå ut med och som sagt hur barnet är.

    Ett annat par hade ett barn i samma ålder som låg sovandes i parets hotellrum 50 meter bort med babyvakt. Han somnade en halvtimme in i middagen och sov sedan kvällen igenom. Själv hade jag inte velat lämna barn själv på ett hotellrum. Men det var ju som sagt deras beslut. Vill bara belysa hur olika det kan vara

  • Anonym (M)

    Allt går! Jag har dock aldrig testat.

    Vid 9 månaders ålder kommer barnet nog börjat med att äta fast föda? Det beror på hur din plan ser ut så klart men det är vanligt att 9 månaders inte bara ammar.

    Sover babyn bra i barnvagnen så ta med den och ha den i närheten av din plats, ha resesängar och babymonitor på rummet eller ta med din mamma eller annan person som kan vara med och barnvakts på herrgården. Det finns säkert fler lösningar men jag kommer inte på något mer just nu.

  • Tomelilla15

    Inte ovanligt att föräldrar med små barn tar med sig barnvakt också till bröllop med övernattning. Då kan man både gå på festen, amma och inte behöva gå o bära på bebis och lämna sin bordsgranne.

  • Anonym (Olika)

    Vårt äldsta barn hade funkat utmärkt. Han var lugn, nöjd, sov bra,hängde med på allt, åt allt, jag delammade. Vårt andra barn- aldrig! Hnb:are som sov uselt, var mycket missnöjd, gallskrek, var klängig, ammades mest och då bara i lugn och ro. Så allt beror på vilken sorts barn man har. Vi hade 2 bebisar på vårt bröllop. Runt 5 månader båda två. Jag hörde dem aldrig ens. Glad

  • Anonym (Bibbi)

    Det ska vara naturligt att ta med sin bebis.Barn är en viktigt del av vårat samhälle .

  • lövet2

    Jo, jag var på bröllop en gång med ett barn i den åldern. Vi hade babyn med i kyrkan och sedan vid middagen. Efter det gick jag och lade babyn på rummet, och så turades jag och pappan om med att vara i rummet. Då fick båda chansen att vara med på festen.

  • EpicF

    Hur kan man ens fundera på att gå på ett stort 2-dagars bröllop med övernattning under pågående pandemi?

Svar på tråden Ta med 9-mån bebis på bröllop, går det?