• Thu 29 Oct 2020 18:36
    233 visningar
    3 svar
    3
    233

    Söka arbete internt

    Jag har ett vikariat på en statlig myndighet. Nu har min chef uppmuntrat mig att söka en tillsvidaretjänst inom samma område. Jag har fått för mig att det, då det är en intern ansökan, räcker med att jag skriftligt skickar några rader om att jag söker tjänsten. Vet någon om det stämmer? Eller minns jag fel? Tänker att det blir lite löjligt att skicka hel ansökan med personligt brev och CV när jag precis har gjort det för vikariatet.

  • Svar på tråden Söka arbete internt
  • Thu 29 Oct 2020 18:38
    #1

    Jag har gjort en hel ansökan i samma sits. Har visserligen inte frågat rakt ut men gissar på att det behövs eftersom man ska jämföras mot alla sökande.

  • Thu 29 Oct 2020 18:54
    #2
    FruNyfiken skrev 2020-10-29 18:36:25 följande:

    Jag har ett vikariat på en statlig myndighet. Nu har min chef uppmuntrat mig att söka en tillsvidaretjänst inom samma område. Jag har fått för mig att det, då det är en intern ansökan, räcker med att jag skriftligt skickar några rader om att jag söker tjänsten. Vet någon om det stämmer? Eller minns jag fel? Tänker att det blir lite löjligt att skicka hel ansökan med personligt brev och CV när jag precis har gjort det för vikariatet.


    Statligt, skicka komplett ansökan.
  • Thu 29 Oct 2020 20:40
    #3

    Supertack för svar! Jag skickar hel ansökan!

Svar på tråden Söka arbete internt