• Sat 31 Oct 2020 16:12
    207 visningar
    5 svar
    5
    207

    Depression och paniksyndrom

    Hej! Jag känner ett stort behov att prata med fler av er som kanske mår som mig, är just nu väldigt deprimerad jag gråter otroligt mycket varje dag och det gör verkligen ont i mig. Det ända posetiva i detta är att "sorgen" har tagit över min paniksyndrom. Jag äter redan antidepp men inget av det funkar nu. Var hos läkaren i torsdags och jag ska få en samtalskontakt. Men jag står kvar på samma mediciner.

    Denna situation påverkar hela min familj såklart. Det är väldigt jobbigt när barnen ser mig så ledsen. Men jag är öppen och ärlig med dom och berättar att jag mår dåligt och det är okej att gråta. Hur ska man komma upp från detta svarta hål? Helst av allt vill jag ligga i sängen 24 h om dygnet. Men tur ska jag säga att min sambo drar upp mig för en åktur bara som ett till exempel. Jag har även enormt svårt att äta. Det ger mig kväljningar. Vad gör ni för att orka med dagarna?

    Hoppas vi kan prata och hjälpa varandra

  • Svar på tråden Depression och paniksyndrom
  • neverp­reggo
    Sat 31 Oct 2020 16:22
    #1

    En fundering, du kanske kan få näringsdrycker utskrivet? Så slipper du lite av stressen med mat.

  • Sat 31 Oct 2020 16:25
    #2

    Ja det var en bra idé faktiskt, tack!

  • Anonym (Naugh­ty40)
    Sat 31 Oct 2020 20:51
    #3

    Har du ätit antidepp länge? Det låter som att du behöver öka dosen eller byta till annat. Samtalskontakt är bra, men rätt lyckopiller borde också ge dig en knuff i rätt riktning. Själv skulle jag aldrig vilja vara utan mina lyckopiller. De har hjälpt mig otroligt mycket.

  • Anonym (Naugh­ty40)
    Sat 31 Oct 2020 20:52
    #4

    Har du ätit antidepp länge? Det låter som att du behöver öka dosen eller byta till annat. Samtalskontakt är bra, men rätt lyckopiller borde också ge dig en knuff i rätt riktning. Själv skulle jag aldrig vilja vara utan mina lyckopiller. De har hjälpt mig otroligt mycket.

  • Sun 1 Nov 2020 10:55
    #5
    Anonym (Naughty40) skrev 2020-10-31 20:52:01 följande:

    Har du ätit antidepp länge? Det låter som att du behöver öka dosen eller byta till annat. Samtalskontakt är bra, men rätt lyckopiller borde också ge dig en knuff i rätt riktning. Själv skulle jag aldrig vilja vara utan mina lyckopiller. De har hjälpt mig otroligt mycket.


    Ja jag har ätit det länge iaf i 2 år. Jag äter escitalopram 10 mg det ville dom höja till 20mg men det gick bara inte mådde fruktansvärt dåligt. Sen äter har mirtazapin till kvällen 30mg som funkar jätte bra. Blir väldigt lugn av dom.

    Vad skönt att höra! Det är verkligen toppen när man känner att det hjälper :)
Svar på tråden Depression och paniksyndrom