Kompis som härmas
Har också varit med om att en person härmade mig, gällande kläder. Hon ville köpa samma klänning som jag fått upp ögonen för. Eftersom vi skulle till samma fest så struntade jag i att köpa klänningen. Lyckades hitta en annan jättefin klänning. Men ändå trist med copy cats. Hon hade ju inget emot att ha samma som mig.
En gång frågade hon var jag köpt min blus, sen köpte hon den tills sig själv. De blev att jag använde min lite mera sällan. Visst man kan ha samma smak och så går man och shoppar tillsammans. Och då vill man köpa samma sak.
Personlige kan jag tycka att man kan kompromissa om vem som köper plagget. Men min kompis tyckte inte det spelade någon roll att vi hade samma.
Jag har förstått att hon känt sig osäker på vad hon ska köpa (o därför härmat) och sen att vi har haft lite samma smak o passat i liknande kläder.
Men jag måste säga att vi blev aldrig riktigt nära vänner. Vi kan umgås ibland men helst tillsammans med andra tjejkompisar. Vi är lite för lika på vissa punkter så att det krockar.
Jag tror inte hon förstår hur ledsen o arg man kan känna sig. Men det är nog bäst att du samtalar med henne om detta. Och be henne att inte köpa samma. Ofta kan man ju köpa lite liknande men lite olika färg eller form. Typ samma blus men olika färg....
Peppa henne att hitta sin egen stil.
Lycka till..