• Anonym (Blås)
    Sun 1 Nov 2020 10:29
    3167 visningar
    99 svar
    -2
    99
    3167

    Oerfaren, skillnaden mellan män o kvinnor

    Jag har sett samma trend på olika forum, både här, och på svenska och utländska forum.
    Om en kvinna skriver att hon är osäker när det gäller sex, inte så erfaren, så blir hon bemött på ett helt annat sätt en man blir, om han skriver samma saker.
    Mer respektfullt.
    Någon som har en teori om varför det ser ut såhär?

  • Svar på tråden Oerfaren, skillnaden mellan män o kvinnor
  • Anonym (Suck)
    Sun 1 Nov 2020 10:39
    #1
    +1

    Men ge dig! Räcker det inte med sådana här trådar nu? Du har redan fått svar i alla andra trådar du skapat om samma sak.

  • Anonym (ooo)
    Sun 1 Nov 2020 11:50
    #2
    +3
    Anonym (Blås) skrev 2020-11-01 10:29:54 följande:

    Jag har sett samma trend på olika forum, både här, och på svenska och utländska forum.
    Om en kvinna skriver att hon är osäker när det gäller sex, inte så erfaren, så blir hon bemött på ett helt annat sätt en man blir, om han skriver samma saker.
    Mer respektfullt.
    Någon som har en teori om varför det ser ut såhär?


    Jag håller inte med dig.
    Jag tycker det brukar vara ungefär samma råd i trådarna. Men du frågar efter en teori -här har du min:
    Det som brukar vara skillnad är att män som startar sådana trådar mycket oftare kör offerkoftastuket än kvinnor i samma situation. Möjligt att tonen kan bli lite annorlunda i svaren då, kanske. 
  • Anonym (S)
    Sun 1 Nov 2020 12:01
    #3

    Jag har inte uppmärksammat det. Däremot är det min upplevelse att betydligt fler sådana trådar skrivs av oerfarna män än tvärtom.

  • Anonym (Suck)
    Sun 1 Nov 2020 12:13
    #4
    +2
    Anonym (ooo) skrev 2020-11-01 11:50:32 följande:

    Jag håller inte med dig.

    Jag tycker det brukar vara ungefär samma råd i trådarna. Men du frågar efter en teori -här har du min:

    Det som brukar vara skillnad är att män som startar sådana trådar mycket oftare kör offerkoftastuket än kvinnor i samma situation. Möjligt att tonen kan bli lite annorlunda i svaren då, kanske. 


    Exakt!

    De flesta män som startar sådana trådar är sk incels som hyser kvinnohat i trådarna och skyller sin brist på sex på alla kvinnor, och skriver att kvinnor borde ställa upp på sex för att behaga män.

    DET är anledningen till att vissa män bemötts annorlunda. Hade kvinnor skrivit på samma sätt så hade de bemötts exakt likadant. Dumma inlägg får dumma svar!
  • Anonym (igen)
    Sun 1 Nov 2020 12:14
    #5
    +1
    Anonym (ooo) skrev 2020-11-01 11:50:32 följande:
    Jag håller inte med dig.
    Jag tycker det brukar vara ungefär samma råd i trådarna. Men du frågar efter en teori -här har du min:
    Det som brukar vara skillnad är att män som startar sådana trådar mycket oftare kör offerkoftastuket än kvinnor i samma situation. Möjligt att tonen kan bli lite annorlunda i svaren då, kanske. 
    Exakt, skillnaden är att männen ofta uttrycker åsikten att deras oerfarenhet är kvinnornas fel och att fler kvinnor borde ställa upp på sex med oerfarna män bara för att göra en god gärning.
  • Sogol
    Sun 1 Nov 2020 12:18
    #6
    -1

    Det är helt enkelt mer ok enligt de sociala normerna för en kvinna att visa sig sårbar och svag. Medan män förväntar sig att vara starka och lösa sina problem själva. Det finns flera sociala experiment som visar att folk är mer benägna att hjälpa en kvinna i olika situationer.

  • Anonym (Suck)
    Sun 1 Nov 2020 12:20
    #7
    Anonym (igen) skrev 2020-11-01 12:14:28 följande:

    Exakt, skillnaden är att männen ofta uttrycker åsikten att deras oerfarenhet är kvinnornas fel och att fler kvinnor borde ställa upp på sex med oerfarna män bara för att göra en god gärning.


    Ja, och sedan skapar de trådar likt TS att buhu buhu vi män bemötts annorlunda än kvinnor. De vägrar inse att det är deras kvinnofientliga attityd i trådar som gör att de bemötts annorlunda.

    Dessa offerkofta-trådar som kommer efter de kvinnofientliga gnälltrådarna gör ju inte direkt saken bättre. Folk blir bara ännu mer trötta på dessa trådar.
  • Anonym (Suck)
    Sun 1 Nov 2020 12:23
    #8
    +1
    Sogol skrev 2020-11-01 12:18:53 följande:

    Det är helt enkelt mer ok enligt de sociala normerna för en kvinna att visa sig sårbar och svag. Medan män förväntar sig att vara starka och lösa sina problem själva. Det finns flera sociala experiment som visar att folk är mer benägna att hjälpa en kvinna i olika situationer.


    Och där kom den! Buhu buhu så synd om män buhuuuuu.

    Nej, det är inte ett dugg synd om män som skriver kvinnofientliga inlägg om att deras sexbrist är alla kvinnors fel. Och nej, det är inte synd om män bara för att de är män.

    Det har inget med sociala normer att göra, utan det handlar om HUR man uttrycker sin frustration, oavsett kön. Män skriver ofta på ett provocerande sätt, det gör inte kvinnor.
  • Sogol
    Sun 1 Nov 2020 12:35
    #9
    Anonym (Suck) skrev 2020-11-01 12:23:20 följande:
    Och där kom den! Buhu buhu så synd om män buhuuuuu.

    Nej, det är inte ett dugg synd om män som skriver kvinnofientliga inlägg om att deras sexbrist är alla kvinnors fel. Och nej, det är inte synd om män bara för att de är män.

    Det har inget med sociala normer att göra, utan det handlar om HUR man uttrycker sin frustration, oavsett kön. Män skriver ofta på ett provocerande sätt, det gör inte kvinnor.
    Det jag menar att det är en nackdel att vara man i just det här avseendet. Jag kan tänka mig att det måste vara jobbigt att vara kvinna och ständigt oroa sig för att bli våldtagen. Stort grupptryck från män och från andra kvinnor att bete sig på ett visst sätt m.m. Men just när det gäller att få visa sig svag och sårbar. Där drar män nitlotten. Som ensam man finns det inte mycket hjälp att få. Eftersom man förväntas vara stark och reda ut sina egna problem. "En bra karl reder sig själv." Kvinnor har ofta ett nätverk av väninnor som kan stödja dem känslomässigt. Så ja just i det här avseendet är det faktist synd om många män. 
  • Anonym (Suck)
    Sun 1 Nov 2020 12:54
    #10
    +2
    Sogol skrev 2020-11-01 12:35:13 följande:

    Det jag menar att det är en nackdel att vara man i just det här avseendet. Jag kan tänka mig att det måste vara jobbigt att vara kvinna och ständigt oroa sig för att bli våldtagen. Stort grupptryck från män och från andra kvinnor att bete sig på ett visst sätt m.m. Men just när det gäller att få visa sig svag och sårbar. Där drar män nitlotten. Som ensam man finns det inte mycket hjälp att få. Eftersom man förväntas vara stark och reda ut sina egna problem. "En bra karl reder sig själv." Kvinnor har ofta ett nätverk av väninnor som kan stödja dem känslomässigt. Så ja just i det här avseendet är det faktist synd om många män. 


    Du skriver alltså utifrån ditt eget perspektiv. Bara för att det är så för dig, så betyder det inte att det är så för alla andra män.

    Det finns inget som hindrar män från att vara sårbara, det enda som provocerar folk är när dessa män förutom att vara sårbara går till personangrepp mot kvinnor, när män går ihop på forum och börjar skriva kvinnofientliga inlägg som att kvinnor borde ställa upp på sex för att de minsann har rätt till sex, att kvinnor är till för att behaga män och att det är kvinnors uppgift att få dessa män att må bra (genom att ha sex med dessa)

    Och jo, det finns lika mycket hjälp för män att få som för kvinnor. Det är INTE en könsfråga.

    Ditt påstående att män förväntas vara starka och lösa sina egna problem är heller inte fakta, utan din egna känsla. Det är något du borde söka hjälp för om det begränsar dig mycket, men att påstå att det är så för alla män är direkt felaktigt. Människor oavsett kön förväntas vara starka och reda ut sina egna problem, för det är faktiskt så att ingen annan förutom en själv kan lösa sina problem, det kan man inte lägga över på andra människor. Det gäller BÅDE män och kvinnor så inte heller det är en könsfråga, även fast du vill få det till det.

    Det finns också många kvinnor som inte har ett stort nätverk av vänner och det finns många män som har ett väldigt stort nätverk av vänner. Om du inte har så många vänner så kanske du borde försöka skaffa dig fler? Sluta påstå att dina problem är en könsfråga, för det är det INTE. Och sluta tyck synd om dig själv bara för att du är man, det kommer du längre med.
Svar på tråden Oerfaren, skillnaden mellan män o kvinnor