• Sun 1 Nov 2020 14:14
    2242 visningar
    14 svar
    14
    2242

    Slemhinnan väldigt tunn. Insemation/ivf

    Hej tjejer.

    Sist jag gjorde insemation så var jag på en gynekologisk undersökning och där såg gynekologen att min slemhinna var alldeles för tunn. Tror att hon hade sagt att sen var 2,5 mm?

    Så på andra gyn tiden så hade den blivit tjockare då hade den blivit cirka 5 mm

    Är det någon utav er som lyckades bli gravida me sån tunn slemhinna :(

    Jag gjorde 3 insemationer utan att lyckas..

    Nu funderar jag på att göra ivf

    Finns de inga tabletter man kan ta så slemhinnan blir tjockare

    Mvh

  • Svar på tråden Slemhinnan väldigt tunn. Insemation/ivf
  • Sun 1 Nov 2020 14:23
    #2

    Jag förstår inte varför kliniken inte sa till något när jag gjorde insemationen då slemhinnan endast vart 5 mm

    det går ju åt så himla mycket pengar. Vill ju inte åka till Danmark i onödan. ????????

    Ska ha samtal med kliniken nästa vecka borde jag ta upp detta med slemhinnan att den var tunn sist ??

    Finns det nått man kan göra åt saken ??

    Mvh

  • Sun 1 Nov 2020 14:51
    #5

    Jag var inte så påläst om insemation eller ivf.

    Jag trodde att jag skulle lyckas bli gravid med enbart insemation då jag har ett barn sen tidigare. Men tyvär så ser det inte ut så. Kliniken säger att jag är ung och kommer lyckas med insemation. Jag är 27.

    Nu efter tre insemationer har jag verkligen fått nog och väljer därför göra IVF. Då jag verkligen slösat så sjukt mycket pengar på insemation hade lika gärna kunnat ta ivf på en gång :(

    Är det någon som gjort IVF på vitanova?

  • Sun 1 Nov 2020 19:15
    #13

    Det stämmer bra. Du själv väljer ifall du ska göra insemation eller IVF. Kliniken brukar helst vilja prova med insemation såklart eftersom dom tjänar på det. Men jag själv känner mig dum att jag valde o testa. Då varenda krona behövs då det är rejält dyrt ????

Svar på tråden Slemhinnan väldigt tunn. Insemation/ivf