• Mon 2 Nov 2020 16:19
    672 visningar
    4 svar
    4
    672

    Han ska flytta in till mig ;-)

    Jag skulle vilja diskutera och följa upp med fler som ska bli sambos snart, där vi kan dela varandras situationer och frågor och funderingar.

    Andra som redan gjort denna resa är supervälkomna att berätta sina erfarenheter och upplevelser.

    Så, hur ser min situation ut...jag har 3 döttrar i åldrarna 16,12 och 10år. 16åringen bor på heltid hos mig medans 12 och 10åringarna bor vv.
    Min blivande sambo/man har 2 pojkar i åldern 12år (tvillingar) som ska bo hos oss vv.
    De punkter vi behöver dikutera igenom är:
    - hur han ska köpa in sig hos mig.
    - äktenskapsförord
    - juridiska avtal och överenskommelser.
    - Relationssamtal (har fått råd av fler att ha en ingångssamtal) dels för att vi båda haft jobbiga bagage sen tidigare.
    osv...

    En sak vi är säkra på är inga fler barn  

  • Svar på tråden Han ska flytta in till mig ;-)
  • Tue 17 Nov 2020 13:43
    #3
    Zaxika skrev 2020-11-02 16:37:14 följande:

    För att kunna svara ordentligt. Hur länge har ni varit ett par? Har barnen träffats och lärt känna varandra?

    Vad säger barnen om ihopflytten?

    Behåller din sambo sin egna bostad en period?


    Vi har varit ett par sen början av 2020, så snart 1 år. Barnen har träffats och spenderat sommaren tillsammans och trivs bra ihop. Alla fem barnen är med på ihopflytten, annars hade det inte varit snack om saken juh...iaf för oss...

    Nej, vi har sagt att han ska sälja sitt hus och köpa in sig hos mig...om det mot all förmodan inte skulle fungera mellan oss så var hans planer ändå att flytta till Stockholm så då skulle han bara gå vidare och köpa nåt här, typ. Men samboendet kommer inte bli aktuellt förens till typ påsk 2021, så vi har en del tid på oss.
  • Tue 17 Nov 2020 13:45
    #4
    19mark82 skrev 2020-11-02 17:07:33 följande:

    hur ser era ekonomier ut?


    vi kommer att ha helt separata ekonomin och skapa olika konton för typ boendet, mat och sparpengar...annars har vi helt olika ekonomi just för att vi har inga gemensamma barn....enklast så...
Svar på tråden Han ska flytta in till mig ;-)