• Anonym (Stressad)

    Oxascand någon?

    Hej!

    Jag ligger inne på sjukhus för att utreda ett misstänkt hjärtfel, är såklart orolig och har svårt att sova på nätterna då saknaden efter familjen såhär i Corona när man inte får ha besök är enorm.

    Till saken, jag har fått oxascand till natten för tredje natten i rad nu och undrar om det är den som är boven till min extrema handsvett som jag haft hela dagen idag. Det bara rinner ur händerna på mig.

    Någon som upplevt detta efter oxascanden rimligtvis gått ur kroppen?

  • Svar på tråden Oxascand någon?
  • Anonym (Stressad)

    Det har jag gjort och fick svaret att det kan vara det, eller min oro. Tänkte höra om någon här har personlig erfarenhet.

  • Kexsmula

    Nej, det tror jag absolut inte. Benzo är inte kända för att ge handsvett som biverkning, tror snarare att du får en för svag sorts benzo (Oxascand är den svagaste av alla benzo) och i för låg dos också vilket gör dig nervös och därav handsvetten.

  • Anonym (Stressad)
    Kexsmula skrev 2020-11-02 17:00:15 följande:

    Nej, det tror jag absolut inte. Benzo är inte kända för att ge handsvett som biverkning, tror snarare att du får en för svag sorts benzo (Oxascand är den svagaste av alla benzo) och i för låg dos också vilket gör dig nervös och därav handsvetten.


    Tack för svar :) Då är det nog oron. Det stämmer att dom gett mig en svag. I och med mina hjärtproblem så får jag inget starkare innan jag diagnostiserats. Dom letar fortfarande efter felet.
  • Anonym (Lugnande tablett)

    Oxascand är benzo och väldigt beroendeframkallande. Kan du inte be om att få Imovane istället i svag dos som är en insomningstablett med mindre benzo i än Oxascand som aldrig är förstahandsval för sömnsvårigheter.

    Hoppas du blir återställd och att de hittar felet!

  • Anonym (Stressad)
    Anonym (Lugnande tablett) skrev 2020-11-02 17:30:49 följande:

    Oxascand är benzo och väldigt beroendeframkallande. Kan du inte be om att få Imovane istället i svag dos som är en insomningstablett med mindre benzo i än Oxascand som aldrig är förstahandsval för sömnsvårigheter.

    Hoppas du blir återställd och att de hittar felet!


    Oj, är den, kan jag ha fått abstinens redan efter 3 tabletter :O
  • Anonym (Lugnande tablett)
    Anonym (Stressad) skrev 2020-11-02 17:37:03 följande:
    Oj, är den, kan jag ha fått abstinens redan efter 3 tabletter :O
    Nej det tror jag inte ,Det visar sig inte så med abstinens. Det får man efter långt tid när man sen slutar med tabletterna. Men om tar svag dos och inte så ofta så klarar man sig troligen
  • Anonym (Stressad)
    Anonym (Lugnande tablett) skrev 2020-11-02 18:15:48 följande:

    Nej det tror jag inte ,Det visar sig inte så med abstinens. Det får man efter långt tid när man sen slutar med tabletterna. Men om tar svag dos och inte så ofta så klarar man sig troligen


    Då fortsätter jag med dom och hoppas att inte bli kvar här så länge. Och tack för svar och lyckoönskning! :)
  • Anonym (Lugnande tablett)
    Anonym (Stressad) skrev 2020-11-02 18:24:56 följande:
    Då fortsätter jag med dom och hoppas att inte bli kvar här så länge. Och tack för svar och lyckoönskning! :)
    {#emotions_dlg.flower}Solig
  • Glinda från Oz

    Det ska följa med en lapp med info där står biverkningar, har du kastat den står det på FASS.se

Svar på tråden Oxascand någon?