• Anonym (X)
    Thu 5 Nov 2020 16:22
    1926 visningar
    9 svar
    9
    1926

    Det här gör mig förbannad!

    Att skriva om vad som gör en förbannad och hålla god ton.. Jag tror att risken för att det ska snedtända är stor, men vi får se..

    Det som gör mig mest förbannad är alla politiker som beter sig som att de väljer oss och inte viceversa och som anser att vi finns till för deras skull.
    Att samma giriga politiker sålde ut allmännyttan trots att många vanliga människor inte har råd med att köpa lägenheter eller att hyra nyproduktionen som man påstår finansierades med den utförsäljningen och försöker få det att se ut som en bra sak.
    Att man sålde ut statliga företag m.m. som finansierades bl.a. av allas skattepengar för en spottstyver som några utvalda fick köpa och några månader senare tjäna miljoner på och när man påpekar att sånt var inte OK då hör man svaret "vi har brustit i våra rutiner". Och att det svaret accepteras gör en extra förbannad. Att ingen ens verkar fundera på att utreda sånt, ja då vill man explodera.
    Att man har privatiserat vård och skolsystemet och gjort gamla, sjuka samt alla barn till råvaror för aktieägarna.
    Räcker det? Jag kan återkomma annars... Flört  

Svar på tråden Det här gör mig förbannad!