• Thu 5 Nov 2020 13:59
    999 visningar
    6 svar
    6
    999

    Ni som kan gå på höga klackar - hjälp!

    Jag har flertalet skor med höga klackar (Tamaris är favoriten) - älskar dem verkligen. Men på grund av att mitt jobb inte går att utföra i klackar, har jag dem alldeles för sällan för att verkligen få en vana.

    När jag då använder dem blir foten ond och trött efter bara någon timme. Det är ju tusan - ser ju att det finns kvinnor som kan gå omkring på dem en hel dag utan att det verkar störa nämnvärt. Behöver tips och råd - hur GÖR ni? Hur tusan bar sig Lill-Babs åt för att promenera omkring i sina dygnet runt, hur gör alla dessa kändisar för att klara av det - hur gör ni kontorskvinnor?

    Tycker det är synd att mina dyra skor mest står i garderoben och inte får glänsa i all sin prakt på mina fötter - så blir hemskt tacksam för tips! Glad

  • Svar på tråden Ni som kan gå på höga klackar - hjälp!
  • Thu 5 Nov 2020 14:23
    #2
    pepsimax skrev 2020-11-05 14:14:19 följande:
    Nej, jag får ont men kan ändå gå på dem. Ser till att ha tyngden bakåt på foten dock och har ibland sådana skoinlägg som man kan köpa av gel typ. Beror väldigt mycket på skon med, vissa gör knappt alls ont, men alla gör lite ont.
    Gör inte gelinlägg att skon liksom blir för tajt, när foten lyfts upp? Har alltid tvekat till dem för att jag inbillat mig det Glad
  • Thu 5 Nov 2020 14:46
    #4
    Duckan skrev 2020-11-05 14:26:33 följande:

    Idag kan jag inte ha klackar alls längre en nån timme, inomhus. I yngre dagar kunde jag gå i dem i timmar. Kan inte svara på hur det kommer sig, tror att det är öva som gäller. Ta på dig skorna och gå med dem hemma.


    Tack, får göra så Glad
  • Thu 5 Nov 2020 15:03
    #6
    brallison skrev 2020-11-05 14:52:42 följande:

    Är alla dessa skor bekväma för dig? Jag kan inte gå i obekväma skor alls - även om de är helt platta (sm tur är har mina fötter en egenskap at jag kan känna av det på bara nån minut medan jag provar dem). Så de några par högklackade som jag har är så pass bekväma att jag kan gå i dem hela dagen trots att jag inte gör det så ofta.


    Jag tycker att Tamaris är så bekväma som högklackade skor kan bli, men det går ju inte att komma ifrån att vinkeln på foten egentligen är sjuk... Önskar Lill-Babs var i livet så man kunnat fråga - för jag älskar känslan av höga klackar. Mina fötter älskar det dock mindre... Obestämd
Svar på tråden Ni som kan gå på höga klackar - hjälp!