• Ascendere

    min tjej vill inte ha intimitet

    Fråga inte henne varför hon inte vill ha sex med dig, den viktigaste frågan du bör ställa är till dig själv och den lyder som följer: 

    "Vill jag lägga den dyrbara gåva som min tid och energi utgör på en person som skiter fullständigt i mina behov?" 

  • Ascendere
    Anonym (FW) skrev 2020-11-06 09:09:59 följande:

    Vad borde hon ta ist för sina p-piller da? Ingenting alls?


    Du sa att ni varit ihop i 18 månader, att sexet slutade efter 4, och att hon började med p-piller för 3 månader sen, det lämnar ett glapp på 11 månader utan sex då hon inte heller tog p-piller, så låter ju som att det är nåt annat.

    Varför vill du satsa så mycket energi på den här relationen trots att hon uppenbarligen inte vill det?
  • Ascendere
    Anonym (FW) skrev 2020-11-06 09:48:22 följande:

    Jag vill ju bara kunna lösa detta för jag älskar henne


    Då är du en svag person som låter dig styras av dina känslor. 

    Men oavsett om du  "älskar" henne eller inte så är inte det relevant. Det som är relevant är att du besvarar den här frågan till dig själv:

    "Vill jag lägga den dyrbara gåva som min tid och energi utgör på en person som skiter fullständigt i mina behov?" 

    Alltså : Du kan älska henne, men ändå inse att hon inte är bra för dig eftersom hon inte bryr sig om dina behov, och lämna henne ändå. Du låter ditt förnuft och vetskap om vad som är bra för dig gå före dina känslor. 

  • Ascendere

    Det du säger nu är "Det spelar ingen roll vad hon gör mot mig, jag kan inte lämna henne för jag älskar henne".

    Villkorslös kärlek gentemot en annan vuxen människa uttryckt på det sättet är inget annat än slaveri. 

  • Ascendere
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-11-06 10:46:41 följande:
    ..., har hon minsta respekt för dig och er kärlek ...
    Det har hon inte, det har hon redan visat.
Svar på tråden min tjej vill inte ha intimitet