• syster yster

    Tolka provsvar

    Hejsan!

    Har inte mått bra på ett bra tag psykiskt och varit väldigt stressad. Så idag tog läkaren prover och blev sjukskriven i 3 veckor. Kollade provsvaren nu å på ett låg jag lite högre. Jag gjorde det förra gången med men nu har det ökat lite igen. Så nu blev jag sjukt orolig. Tänkte se om någon fårt liknande svar. Alla andra prover låg fint det är bara detta som låg lite högre. Å givetvis så står det cancer typ! Uach usch skulle aldrig kollat.

    P--Calcium

    Resultat: 2,59 mmol/L *

    Referensintervall: 2,15 - 2,50 mmol/L

    Svar ej vidimerat

  • Svar på tråden Tolka provsvar
  • Ellie

    Det går inte att tolka ett enskilt värde på det viset, som dessutom är väldigt lite förhöjt. Du skriver inte vilka "alla andra prover" är. Med största sannolikhet betyder detta absolut ingenting, tex att du inte motionerat lika mycket som vanligt eller druckit lite sämre. Det kan också vara normalvärde för dig.

  • Vanessa89

    Tror snarare att du är sjukt hypokondrisk och det är där ditt dåliga psykiska mående härrör i. Har du sökt för det? Alltså onormal oro.

  • syster yster

    Ja jag har världens bästa läkare som vet om min situation och mående. Även om jag skulle vara hypokondriker så är ju värdet lite högre. I juni var det 2.52 å nu högre. Men kanske beror på att jag dricker jättedåligt vilket jah vet att jag gör.

Svar på tråden Tolka provsvar