• Mon 9 Nov 2020 07:45
    434 visningar
    8 svar
    8
    434

    Att resa när man har fått barn

    Vi har aldrig rest iväg utan våra barn. Helt ärligt så skulle jag inte våga det. Vi är långt borta om något händer hemma under den veckan. Och vi BÅDA är iväg och tänk om något händer oss?
    Då har jag tänkt att det är mer praktiskt att resa iväg och åka tillsammans med mor/farförälder/annan släkting som bor på samma hotellkomplex fast längre bort. Och sen kan de ta kanske några kvällar och kanske någon heldag då man kan göra utflykter med sin partner utan barn. Det har varit toppen!

    Men jag har också en anhörig som bad sin förälder ta tjänstledigt en vecka för att passa barnet när de skulle till medelhavet en vecka. De ersatte föräldern med en symbolisk summa för löneavdraget. Det funkade för dem, så det säger jag inget om. 

    Sen ändras resandet med barn. Och mycket beror på vad för sorts barn du får. Jag har två barn, en tonåring och en treåring. Han som är tonåring nu var lugn. När han var tre år hade vi redan varit utomlands  2ggr och vi hade även rest mycket inrikes med både tåg och flyg. 

    Med hans bror som nu är tre finns det inte på kartan att resa. Det vore inte semester att ta med honom nånstans så energisk som han är så vi har valt att inte lägga pengar på det. Det får komma sen. Min man och äldsta sonen har varit iväg på charter en vecka på egen hand (pga den stora behöver egentid med förälder och vi tänkte att han ska väl få kunna komma iväg trots att hans brorsa inte är "resklar" ). Men nu med covid-situationen så får vi se när man kan komma iväg igen på ett säkert sätt.

Svar på tråden Att resa när man har fått barn