• Mon 9 Nov 2020 09:36
    2334 visningar
    73 svar
    73
    2334

    40 + med bim slutet av november/början december

    Hej!

    Jag är 42 år, bim 30 november. Jag och min man har försökt bli gravida sedan maj i år. I oktober fick vi missfall i v 8. Vi har två barn ihop, minstingen är 1 år. Vi har även två barn var sedan tidigare förhållanden (2 vuxna och 2 tonåringar) Då tiden börjar ticka ifrån oss så kommer denna månad bli sista försöket. Missfallet tog framförallt mig otroligt hårt. Detta är dessutom första gången jag fått kämpa för att bli gravid. Har tidigare graviditeter blivit gravid på första och en gång på andra försöket. Så detta är en helt ny upplevelse för mig, att pricka ägglossning varje månad men att det ändå går åt skogen varje gång.

    Tänkte om det är fler i min åldersgrupp med bim vid ungefär samma dag som vill följas åt så kan vi stötta varandra, jämföra och analysera alla symptom in i minsta detalj

    Kram

  • Svar på tråden 40 + med bim slutet av november/början december
  • Wed 3 Mar 2021 09:54
    #61

    Hejsan! Hittade in hit???? jag fyller 42 år i år och har två barn sedan tidigare med min man (3 och 7 år) och vi kommit på att det hade varit mysigt med ett litet syskon så här i elfte timmen???? Jag blev väldigt lätt gravid med mina två barn och nu har vi försökt i ett år och jag har blivit gravid 2-4 ggr (fått tidiga missfall som är lite oklara om jag var gravid el ej och ett mf i v 8, eventuellt ett tidigt missfall nu i februari då mensen var sen och sedan väldigt långdragen blödning eller så var det en anovulatorisk cykel). Har normalt sätt alltid regelbunden mens. Var hos gyn när det precis slutat blöda nu i feb och gjorde VUL och det fanns en follikel som var 18 mm så verkade vara ägglossning på g. AMH var bara 0.72 (låg äggreserv men inte låg för min ålder) och FSH var högt: 40 så jag fick hem ett brev om att jag var i tidigt klimakterie...jag trodde dock inte att det stämde med tanke på att jag har så regelbunden mens och lh-stegring varje månad och känner av ägglossning och inte haft några som helst symptom på klimakteriet och dessutom nyligen lyckats bli gravid även om slutat i mf. Alltid mens 14 dgr efter ÄL. Den cykeln kan ha varit konstig pga tillfällig hormonell rubbning (hade stressat mycket pga tenta).

    Hur som helst så har det idag gått ca: 10 dagar sedan ÄL och jag testade om jag var gravid imorse och som en överraskning ser det ut att vara ett svagt svagt streck på stickan????. Jag glömde dock titta direkt på stickan så kollade försent egentligen men jag har aldrig varit med om att stickan visat ett streck om jag inte varit gravid även om man läser av den försent så håller tummarna!! Det var så svagt att svårt att fånga på bild men ser ni det eller det är alldeles för subtilt? Tog även en bild utan kontrollstrecket då jag ibland tycker att man ser ett inbillat streck då man tittar på kontrollstrecket också.

    Håller tummarna så för att er också :) spännande det här!

  • Wed 3 Mar 2021 11:37
    #62

    Ser att det blivit en massa frågetecken i mitt meddelande ovan som inte var tänkta men ni förstår nog ändå vad jag skrivit :)

  • Wed 3 Mar 2021 17:26
    #63
    Icecreamlover skrev 2021-03-03 09:54:47 följande:

    Hejsan! Hittade in hit???? jag fyller 42 år i år och har två barn sedan tidigare med min man (3 och 7 år) och vi kommit på att det hade varit mysigt med ett litet syskon så här i elfte timmen???? Jag blev väldigt lätt gravid med mina två barn och nu har vi försökt i ett år och jag har blivit gravid 2-4 ggr (fått tidiga missfall som är lite oklara om jag var gravid el ej och ett mf i v 8, eventuellt ett tidigt missfall nu i februari då mensen var sen och sedan väldigt långdragen blödning eller så var det en anovulatorisk cykel). Har normalt sätt alltid regelbunden mens. Var hos gyn när det precis slutat blöda nu i feb och gjorde VUL och det fanns en follikel som var 18 mm så verkade vara ägglossning på g. AMH var bara 0.72 (låg äggreserv men inte låg för min ålder) och FSH var högt: 40 så jag fick hem ett brev om att jag var i tidigt klimakterie...jag trodde dock inte att det stämde med tanke på att jag har så regelbunden mens och lh-stegring varje månad och känner av ägglossning och inte haft några som helst symptom på klimakteriet och dessutom nyligen lyckats bli gravid även om slutat i mf. Alltid mens 14 dgr efter ÄL. Den cykeln kan ha varit konstig pga tillfällig hormonell rubbning (hade stressat mycket pga tenta).

    Hur som helst så har det idag gått ca: 10 dagar sedan ÄL och jag testade om jag var gravid imorse och som en överraskning ser det ut att vara ett svagt svagt streck på stickan????. Jag glömde dock titta direkt på stickan så kollade försent egentligen men jag har aldrig varit med om att stickan visat ett streck om jag inte varit gravid även om man läser av den försent så håller tummarna!! Det var så svagt att svårt att fånga på bild men ser ni det eller det är alldeles för subtilt? Tog även en bild utan kontrollstrecket då jag ibland tycker att man ser ett inbillat streck då man tittar på kontrollstrecket också.

    Håller tummarna så för att er också :) spännande det här!


    Välkommen hit! Intressant läsning! Låter lite likt mig o hur jag haft det. Hade t ex troligen tidigt missfall senast förra månaden . Mensen va 3 dagar sen och tyckte mig ana ett mkt svagt streck på graviditetstest på bim. Sen kom mkt sparsam blödning i tre dagar och sen megablödning i ytterligare sex dagar. Förvånande att du är i tidigt klimakterie trots regelbunden mens och ägglossning.... trodde inte det kunde vara så.

    Kan tyvärr inte se något streck på bilderna. Men säger som du... har aldrig varit med om att det visat streck om man läser av för sent och att man då inte varit gravid. Så jag hoppas och tror att så är fallet för dig även nu. Lycka till och håll oss uppdaterade!
  • Wed 3 Mar 2021 17:30
    #64
    Icecreamlover skrev 2021-03-03 09:54:47 följande:

    Hejsan! Hittade in hit???? jag fyller 42 år i år och har två barn sedan tidigare med min man (3 och 7 år) och vi kommit på att det hade varit mysigt med ett litet syskon så här i elfte timmen???? Jag blev väldigt lätt gravid med mina två barn och nu har vi försökt i ett år och jag har blivit gravid 2-4 ggr (fått tidiga missfall som är lite oklara om jag var gravid el ej och ett mf i v 8, eventuellt ett tidigt missfall nu i februari då mensen var sen och sedan väldigt långdragen blödning eller så var det en anovulatorisk cykel). Har normalt sätt alltid regelbunden mens. Var hos gyn när det precis slutat blöda nu i feb och gjorde VUL och det fanns en follikel som var 18 mm så verkade vara ägglossning på g. AMH var bara 0.72 (låg äggreserv men inte låg för min ålder) och FSH var högt: 40 så jag fick hem ett brev om att jag var i tidigt klimakterie...jag trodde dock inte att det stämde med tanke på att jag har så regelbunden mens och lh-stegring varje månad och känner av ägglossning och inte haft några som helst symptom på klimakteriet och dessutom nyligen lyckats bli gravid även om slutat i mf. Alltid mens 14 dgr efter ÄL. Den cykeln kan ha varit konstig pga tillfällig hormonell rubbning (hade stressat mycket pga tenta).

    Hur som helst så har det idag gått ca: 10 dagar sedan ÄL och jag testade om jag var gravid imorse och som en överraskning ser det ut att vara ett svagt svagt streck på stickan????. Jag glömde dock titta direkt på stickan så kollade försent egentligen men jag har aldrig varit med om att stickan visat ett streck om jag inte varit gravid även om man läser av den försent så håller tummarna!! Det var så svagt att svårt att fånga på bild men ser ni det eller det är alldeles för subtilt? Tog även en bild utan kontrollstrecket då jag ibland tycker att man ser ett inbillat streck då man tittar på kontrollstrecket också.

    Håller tummarna så för att er också :) spännande det här!


    Förresten nu när jag tittat lite till så kaaaanske jag kan ana en liten skugga... eller också är det för jag vet att du sagt att det är så
  • Wed 3 Mar 2021 20:30
    #65

    Blöder! Så fruktansvärt ledsen...

  • Wed 3 Mar 2021 22:36
    #66

    Åh nej vad tråkigt!

    Själv har jag inte fått någon blödning än och humöret är åt helvete ( ) så ska köpa nya test imorgon igen. Blir inte klok på detta.

  • Thu 4 Mar 2021 05:22
    #67
    surtanten skrev 2021-03-03 22:36:39 följande:

    Åh nej vad tråkigt!

    Själv har jag inte fått någon blödning än och humöret är åt helvete ( ) så ska köpa nya test imorgon igen. Blir inte klok på detta.


    Aha men då har du ju fortfarande hopp kvar... håller tummarna!

    För min del så blödde jag en liten klarröd skvätt igår kväll, men under natten och nu på morgonen... ingenting. Får väl se om det drar igång igen under dagen. Även den lilla lilla ömhet jag tidigare haft i brösten är nu helt borta.
  • Flinga­n980
    Thu 4 Mar 2021 06:50
    #68
    FruganK78 skrev 2021-03-03 20:30:27 följande:

    Blöder! Så fruktansvärt ledsen...


    Beklagar
  • Thu 4 Mar 2021 19:40
    #69

    Tack Flingan980!

    Inga mer blödningar men mensvärk hela dagen så tror varje gång jag går på toa att det ska komma blod. TÄNK om jag kan ha sån tur att allt är bra där inne ändå?! Vågar inte hoppas...

  • Flinga­n980
    Thu 4 Mar 2021 19:50
    #70
    FruganK78 skrev 2021-03-04 19:40:52 följande:

    Tack Flingan980!

    Inga mer blödningar men mensvärk hela dagen så tror varje gång jag går på toa att det ska komma blod. TÄNK om jag kan ha sån tur att allt är bra där inne ändå?! Vågar inte hoppas...


    Ja, mensvärk hade jag när jag blev gravid. Håller tummarna!
  • Thu 4 Mar 2021 19:59
    #71
    Flingan980 skrev 2021-03-04 19:50:21 följande:

    Ja, mensvärk hade jag när jag blev gravid. Håller tummarna!


    Tusen tack!
  • Fri 5 Mar 2021 06:42
    #72

    Håller tummarna för dig!

    Mina streck på testerna blir starkare, dock inte lika starka som teststrecket trots att jag är i BIM +2 idag. Men jag kan nog konstatera att jag är gravid iaf. Ska fortsätta att testa.

    Har inte sagt något till min sambo än då jag vill vara säker att det sitter kvar först. Vi hade ett MA i december senast, då fick jag små bruna flytningar i v 6, och sedan kom missfallet i v 8. Är lite i smått chock att vin blivit gravida så snart efter igen

  • Fri 5 Mar 2021 07:08
    #73
    surtanten skrev 2021-03-05 06:42:14 följande:

    Håller tummarna för dig!

    Mina streck på testerna blir starkare, dock inte lika starka som teststrecket trots att jag är i BIM +2 idag. Men jag kan nog konstatera att jag är gravid iaf. Ska fortsätta att testa.

    Har inte sagt något till min sambo än då jag vill vara säker att det sitter kvar först. Vi hade ett MA i december senast, då fick jag små bruna flytningar i v 6, och sedan kom missfallet i v 8. Är lite i smått chock att vin blivit gravida så snart efter igen


    Men så roligt! Du hade säkert bara senare ägglossning än väntat. Att du klarar hålla tyst haha. Men skulle det ändå inte va skönt att han vet läget även om det skulle gå åt skogen?

    Tack, håller tummarna för dig också!
Svar på tråden 40 + med bim slutet av november/början december