• Anonym (GG)

    Vanligt att inte känna någon när man är deprimerad??

    Kände likadant :( Började med SSRI i några dagar men kände mig bara tom inombords, helt känslolös, så slutade. Känner mig hellre deppig och deprimerad än "tom" och känslolös. :/ Så tänker jag ska ta mig ur deppigheten på egen hand...men vet inte riktigt hur.. :( känner mig väldigt ensam i allt också...gått igenom svåra saker på sistone...vet inte hur jag ska ta mig igenom allt. :(

  • Anonym (GG)

    Ja, jag tog den bara i 4-5 dagar men kände mig bara "tom" inombords. Vet inte vad som är värst, att känna sig deppig eller tom...men tycker den senare känslan är värre. Tycker medicinen stänger av känslorna och känner total tomhet kring allt. Känns svårare att stå ut med den känslan än känslan av deppighet. Förstår att man kanske måste äta den längre för att det ska ge effekt men vill inte känna mig/bli en "zombie" :/. Provade cipralex.

  • Anonym (GG)

    Hej TS., känner du att du mår bättre av medicinen eller känner du dig fortfarande "tom"?? 

  • Anonym (GG)

    Hej,
    Ok, förstår. Men det låter ju ändå som att det vänt... att du har mer energi och orkar göra saker. Komplicerat det där med relationer, men jag tror inte man känner sina känslor lika intensivt som när man var nyförälskad eller "yngre" kanske (nu vet jag ju inte hur gammal du är). Tror man kan älska någon även om det inte "pirrar" i magen. (Men vad vet jag egentligen?). Men vad jag tror iaf.

    Jag började ju med ssri, åt dom bara i några dagar men slutade då för kände mig tom, borde väl kanske inte gjort det, mådde ganska bra i några veckor/månad och sen vände det, med daglig ångest och tryck över bröstet. Nu har det försvunnit men känner ändå att jag kanske borde äta anti-depressiva. Men jag känner mig så "stel" på medicinen, känns som att den tar bort ens känslor och spontanitet eller vad man ska säga. Och vill ju inte känna mig som en robot heller :(.

Svar på tråden Vanligt att inte känna någon när man är deprimerad??