Inlägg från: Liso001 |Visa alla inlägg
  • Liso001

    Gravid två veckor efter förlossning?

    Hej!

    Behöver er hjälp!

    29/10 födde jag vårt änglabarn i vecka 20 pga för tidig vattenavgång. Förlossningen gick bra och jag behövde inte skrapas.

    29/10-3/11 blödde jag

    4/11 ingen blödning och graviditetstest visade positivt.

    6/11 menssmärta och graviditetstest negativt

    8/11 ägglossningstest positivt

    10/11 graviditetstest positivt! Tog ett tidigt test med veckoindikator från Clear Blue digital 1-2 veckor sedan befruktning.

    Kan det vara så att jag blivit gravid igen redan?

    Vad tror ni?

    Har pratat med en barnmorska som sa att det inte var troligt och en barnmorska som menar att det inte finns någon anledning att misstro graviditetstest särskilt med tanke på att jag fått ett negativt graviditetstest innan jag plussade.

    Hjälp snälla!

  • Svar på tråden Gravid två veckor efter förlossning?
  • Liso001

    Tack detsamma, fruktansvärd upplevelse att förlora ett barn.

    Jag vet inte. Jag tänker att jag ju gjorde ett graviditetstest som visade negativt ett par dagar innan jag fick ett positivt graviditetstest.. kan hormonerna verkligen komma tillbaka menar du?

  • Liso001

    Jag pratade med en sjuksköterska på 1177 precis och hon sa att det inte fanns någon anledning att misstro graviditetstestet med tanke på att jag hade ett negativt test innan jag plussade..

  • Liso001

    Hej!

    Jag blev faktiskt ledsen av den hårda tonen av Pimpenellan. Det går att framföra det på en trevligare vis och det tycker jag är viktigt i såhär känsliga frågor.

    För uppdatering kan jag säga att nu har det gått en vecka sedan det första resultatet var positivt och testen är starkare positiva nu. Jag har också fått mer gravidsymtom.

    Jag tror alltså att trots att det verkar ovanligt så kan det ske. Alla kroppar är olika och vi lyckades väl pricka rätt i ägglossningen.

    Fortfarande är det tidigt och mycket kan hända men i nuläget är testen positiva och det beror inte på tidigare hormoner som ?hänger kvar? eftersom nivåerna ökar successivt.

  • Liso001
    Anonym (Oj) skrev 2020-11-16 15:09:55 följande:

    Åh stort grattis! Så fantastiskt! Håller alla tummar att det går vägen nu! Försök att inte ta åt dig av den tuffa tonen här. Familjeliv är hemskt med alla som tycker sig veta rätt trots att de inte har all bakgrundsinfo! Förstår precis varför du blev ledsen.


    Tack så mycket!! ??
  • Liso001

    Hej allihopa!

    Jag ska på efterkontroll i början av december så jag tänker att vi får veta slutgiltigt då.Lovar att skriva här efteråt!Tack för alla hejarop, håller tummar och tår!!

  • Liso001
    Ebo88 skrev 2020-11-17 14:37:12 följande:

    Beklagar er lilla ängel.

    Jag är mamma åt två.

    Jag blev gravid med lillasyster 2.5 månad efter att vi förlorat vår son som föddes för tidigt i v.25. Tyvärr så somnade lillasyster in i min mage i v.25.

    Borde du inte kunna få göra ett vul om nu hon vecka för att kolla om du är gravid?


    Beklagar förlusten, fruktansvärt att genomlida. Känner med dig!

    Ja jag hoppas det blir ett vul på efterkontrollen i början av december. Innan dess är nog för tidigt för att se något.
  • Liso001

    Hej!

    Uppdatering, här slutade denna resa.

    Igår kom mensen/tidigt mf och nu visar graviditetstestet nu negativt.

Svar på tråden Gravid två veckor efter förlossning?