• Anonym (Ts)

    Grönt från bröstvårta och luktar svett

    Jag är 27, fullt frisk och ej gravid. Däremot i samband med min pms kom det grön vätska ur mitt vänstra bröst. Sedan har jag upptäckt att jag luktar svett i vänstra armhålan och det kommer oavsett hur mycket/lite/effektivt jag tvättar mig.

    Vad kan detta bero på? Kan man ha infektion i vänstra halvan av kroppen?

  • Svar på tråden Grönt från bröstvårta och luktar svett
  • Anonym (H)
    Anonym (Ts) skrev 2020-11-15 07:41:14 följande:

    Nej inte ringt ännu. Tar det på måndag. Hade lika i somras när hag slutade med p-piller (åt det bara i 5 veckor)


    Ts. Vätska från brösten kan vara ett tecken på bröstcancer. Du borde sökt vård redan i somras.
  • Anonym (Kvinna)

    Ibland så undrar jag hur det står till med människor?
    Noterar man något ovanligt så söker man vård.
    Hellre en gång för mycket, speciellt vid sånt här.
    Bara att googla så är det också rådet som ges tex från 1177 och läkare på nätet.

    Det kan vara ofarligt men det kan också vara farligt.

    Vad väntar man på liksom?

    Jag hade liknande fast det var inte grönt utan vitt.
    Fick det kollat direkt med att läkare kände igenom mitt bröst 2 gånger, en mammografi (detta var innan jag fyllt 40), en biopsi och där upptäcktes ett fibroadenom.
    I år opererades det bort även om det var godartat, då det ökat i storlek.

    Men det var den goda historien.

    SÖK hjälp på måndag.
    Redan 08:00!!!!!

  • Anonym (Ts)

    Hej och tack för alla svar!

    Jag var hos läkaren nu som försökte få ut lite (men det är ju inte så mycket så hon fick inte ut något). Hon sa att det inte var några som helst fel på mig så jag blev hemskickad...

    Men något känns ju inte rätt då nästa vecka har jag tid hos min gynekolog! Hon sa även att min vänstra svettluktande armhåla inte har något samband med mitt bröst, typ som att ha ont i huvudet när man stukat foten...

    Men jag har ju ont i min bröstvårta och den är ju mörkare än den andra...

  • Anonym (Ts)

    Jag vill även förtydliga att det är tunt som grönt vatten och inte mycket utan kanske 2-3 droppar Max! Jag har fått ut det när bröstet varit svullet, ömt och jag tryckt hårdare. Nu var det inte svullet och hon tryckte försiktigt...

  • Anonym (K)
    Anonym (Ts) skrev 2020-11-17 16:16:05 följande:

    Jag vill även förtydliga att det är tunt som grönt vatten och inte mycket utan kanske 2-3 droppar Max! Jag har fått ut det när bröstet varit svullet, ömt och jag tryckt hårdare. Nu var det inte svullet och hon tryckte försiktigt...


    Be om att få med dig ett provrör hem som du kan samla några droppar i nästa gång det sväller. Det kan omöjligt vara normalt!
  • Anonym (Mammografi)

    Jag har för mig att vätska från bröstet kan vara en indikation på bröstcancer (det är säkert inte så i ditt fall, TS), så jag tycker att läkaren borde skickat en remiss till mammografi.

  • Anonym (H)
    Anonym (Mammografi) skrev 2020-11-17 19:48:33 följande:

    Jag har för mig att vätska från bröstet kan vara en indikation på bröstcancer (det är säkert inte så i ditt fall, TS), så jag tycker att läkaren borde skickat en remiss till mammografi.


    Det kan det absolut! Vad var det för sketen läkare du var hos ts?
  • Anonym (Ts)

    Läkare på vårdcentralen... hon kände igenom bröstet efter cystor och i armhålan men hittade ingenting...

    Jag är ju öm i vänstra bröstvårtan nu också..

    Och mensen är på dag 32 fast cykeln brukar vara 28..,

  • Anonym (Ts)

    Jag vill även tillägga att jag ALDRIG luktar svett och nu luktar jagKONSTANT ILLA i vänstra armhålan men inte i högre, den är som vanligt.

    Läkaren Skrattade nästan bara åt mig...

  • Anonym (Ring igen!)

    Men alltså fy vad arg jag blir!! Du skulle fått mer hjälp såklart. Ring igen och säg att det blivit värre.

  • Anonym (Ts)
    Anonym (Ring igen!) skrev 2020-11-18 09:42:19 följande:

    Men alltså fy vad arg jag blir!! Du skulle fått mer hjälp såklart. Ring igen och säg att det blivit värre.


    Jo men då skulle hon vilja klämma och det kommer inget grönt nu...
  • Anonym (Ts)

    Nu har jag haft mens i åtta dagar så ska gå till min gyn...

  • Anonym (Ring igen!)

    Bra! Nåt är ju tokigt. Hoppas det är nåt enkelt bara. Uppdatera gärna sen. :) 

  • Anonym (Ts)

    Jag har förhöjt värde av prolaktin! Ska göra cellprov nu och får se vad läkaren säger i veckan...

  • Långbenopluto
    Anonym (Ts) skrev 2020-11-30 17:53:45 följande:
    Jag har förhöjt värde av prolaktin! Ska göra cellprov nu och får se vad läkaren säger i veckan...
    Bra att du blir utredd.

    Håller tummarna att det inte är nåt allvarligt.
  • Anonym (Ts)
    Anonya skrev 2020-12-09 13:05:05 följande:

    Hur har det gått, TS?


    Jag ska ta nytt blodprov och har fått remiss till endokrinmottagning på sjukhuset. Luktar fortfarande en del från armhålan..
  • Anonym (Ts)
    Anonya skrev 2020-12-09 13:05:05 följande:

    Hur har det gått, TS?


    Jag ska ta nytt blodprov och har fått remiss till endokrinmottagning på sjukhuset. Luktar fortfarande en del från armhålan..
Svar på tråden Grönt från bröstvårta och luktar svett