Inlägg från: Anonym (Arg på mig själv!!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Arg på mig själv!!)

    Hur skall jag någonsin bli av med min konflikträdsla?!

    Jag är förbannad och less på mig själv för att jag är så konflikträdd. Jag vet inte ens vad jag är rädd för. Det hela hade varit bättre om jag bara vågade gör det igår.

    Och det som skedde igår: Jag var på en Thailändsk restaurang. Min varit ställe och en av personalen känner mig så pass att hon vet vilken som är min favorit.

    Just denna restaurangen får man ta extra ris om man så vill utan extra betalning.

    Det var tre nya personal där + den personalen som känner mig, så totalt fyra personal.

    Som vanligt så ville jag ha mer ris efter att riset tog slut på tallriken. Man får i en ris i en mini-skål, så därför brukar risen ta slut fortare än själva varmrätten som finns i den ''stora'' skålen/djup tallriken.

    Så som vanligt gick jag fram och begärde om mer ris och satte i mitt bord och väntade på riset. Något miss måste ha skett för han frågade mig om jag ville ha mer ris och jag sa ''JA''. Han tog min tallrik och sedan ''glömdes'' allting på något vis.

    Men jag ville inte verka som en jobbig gäst utan väntade och tog det lugnt. Efter en tids väntan som kanske varade över fem minuter gick jag återigen fram och frågade om mitt ris. Sedan fick jag vänta ytterligare mer.

    Efter rond nummer 2 av väntan gick jag fram och frågade om jag skulle få något ris. Plötsligt går en annan kille ''bakom kulissarna''/gardinen och kommer tillbaka med ris som var i en sådan där plast-grej som man får när man tar ''Take Away''.
    Jag misstänkte att den hade varit i en mikro och definitivt inte alls var en nygjord ris som fanns i kastrullen. Jag fann det även lite tråkigt att jag fick inte det fräscha riset.

    Två saker som jag ogillar att äta i: Det är i en plast. Jag föredrar att alltid äta på en restaurang istället för att ta med. Just för att det känns trevligt men också för att man brukar få maten i plast, vilken jag inte gillar att äta i. Jag gillar inte heller mat som har värmts upp i mikro. Just därför har jag ingen egen mikro hemma.

    Så istället för att klaga och säga att jag vill ha fräsch ris som finns i kastrullen tillsammans med den skålen jag gav till er.

    Så håller jag min käft och sitter fullkomligt obekväm och äter riset tillsammans med min rätt.

    Jag vart frustrerad, framförallt mot mig själv att jag är så feg.

    Det var två gäster där som beställde take away. Jag ville inte skapa någon typ av scen framför två gästerna och inte heller förnedra mig själv inför den personalen som känner mig.

    Men i verkligheten skulle jag inte alls ''skapa någon scen'' bara för att jag talar om att jag vill ha en fräsch ris. Jag hade inte brytt mig om någon annan gjorde så. Det är ju fullt försåtligt. Och inte heller att hon som känner mig brytt sig.

    Så jag tänker så orimligt och därav min konflikträdsla. Jag blir så efterklok just av denna saker.

    När fasiken skall jag sluta vara så konflikträdd?! Jag blir så less på mig själv! När och hur kan jag bli av med detta?

    Jag äter helst inte ur någon som helst plast som har värmts upp just för att det kan framkalla cancer bl.a.

    Nej, fan också alltså! Hur kan jag bli av med konflikträdslan!?

    HJÄLP!

  • Svar på tråden Hur skall jag någonsin bli av med min konflikträdsla?!
  • Anonym (Arg på mig själv!!)
    Anonym (myself) skrev 2020-11-13 07:58:37 följande:

    Ett förslag är att lära dig ta tag i sakerna UTAN att de blir till en konflikt. Nu vet jag inte om det går att lära sig det eller man måste vara född sån, men jag kan begära av folk rätt så mycket utan att de tycker att jag är elak/vill för mycket/startar ett bråk.
    Lär dig det (om det går), så blir det genast mycket lättare i livet


    Alltså........Jag vet ju att det inte hade blivit någon konflikt om jag bara begärde om fräsch ris...

    Mitt problem är bara att jag är feg.
Svar på tråden Hur skall jag någonsin bli av med min konflikträdsla?!