• Anonym (a)
    Fri 13 Nov 2020 12:37
    86 visningar
    1 svar
    1
    86

    TW suicidtankar

    Ni som haft tankar på att avsluta era liv, hur blev ni av med dom tankarna?

    I mitt fall är det endast tankar, har inga seriösa planer då jag inte skulle kunna utsätta min sambo för det. Dennes liv skulle garanterat bli bättre utan mig men h*n har gått igenom tillräckligt.

    Snälla be mig inte att söka hjälp, jag har gjort det, hjälpen hjälper inte. Det sista jag behöver just nu är att bli inlagd igen.

  • Svar på tråden TW suicidtankar
  • Fri 13 Nov 2020 12:45
    #1

    Hej! Jag har haft allvarliga självmordstankar, samt blivit inlagd för självmordsförsök, polisen körde mig till psyket.

    Hur blev jag av med dem? Jag tänkte såhär: Självmordstankarna hjälper inte mig, tvärtom, de bara förvärrar mitt liv. Samt jag kommer ändå inte lyckas, så vad är det för poäng med att tänka så, när det bara gör mitt liv värre? Självmordstankarna gör mitt liv värre genom att jag struntar i jobb, utbildning, och min framtid för då tänker jag bara: ''Jag ska ändå ta mitt liv''. 

    En till grej som har gjort att jag har slutat ha självmordstankar, är att jag har haft LPT i flera år, i fyra år, fyra års ÖPT(öppen psykiatrisk tvångsvård). När jag hade ÖPT var jag tvungen att bo på en gruppbostad mot min vilja, nu när jag inte har ÖPT måste jag inte bo här. Mitt högsta önskan i livet är att flytta från gruppbostaden, då flera personalen kallar mig för öknamn, samt jag vill bo i en egen lägenhet, ej gruppbostad. Om jag skulle försöka ta livet av mig, skulle jag säkert misslyckas, och då få ÖPT igen, och får ej flytta ifrån gruppbostaden. 

Svar på tråden TW suicidtankar