• AnnaB90

    Tyda ägglossningstest

    Hej

    Jag har letat efter en aktiv tråd för att rådfråga om ägglossningstester men har inte hittat någon, därför startar jag en ny!

    Min mens började 4/11 och tog slut 11/11.

    På kvällen 11/11 och förmiddagen 12/11 fick jag starka streck, dock inte positiva, som jag tolkade som en stegring. Men efter det har de blivit svaga igen. Nu är jag rädd att jag missat äl men började som sagt testa i slutet på mensen så känns på något vis orimligt att så skulle vara fallet.

    Någon som varit med om att äl kommit så tidigt?

    Min cykel är mellan 27-34 dagar lång.

  • Svar på tråden Tyda ägglossningstest
  • AnnaB90

    [quote=80764303][quote-nick]Långbenopluto skrev 2020-11-13 14:55:20 följande:[/quote-nick]Du har testat alldeles för tidigt, hormonerna sjunker efter mensen för att sedan börja öka inför ÄL.[/

    Men förra månaden hade jag positivt äl-test 12 dagar efter mensens första dag. Därför började jag testa så här tidigt.

    Menar du att mensen kan påverka testerna?

  • AnnaB90

    Tack för era svar! Ikväll har jag haft älflytningar så det kanske är på gång snart, men ska fortsätta testa varje dag. Vill ju inte missa! Förra månaden hade jag positivt test på dag 12 så det närmar ju sig om man utgår ifrån det. Är på dag 11 i morgon.

    Första barnet blev till på ett enda möjligt tillfälle så känner mig helt lost nu när det inte funkat med försök till barn nr 2 på 5 månader...

  • AnnaB90

    [quote=80766696][quote-nick]Özlem03 skrev 2020-11-14 17:23:13 följande:[/quote-nick]Min mens började 22/10 och tog slut 27/10. Började få äl flytningar redan den 30/10 så då tog jag cb äl test och fick en fast gubbe direkt , och då var det på dag 9. Om man nu räknar från första positiva testet så sker äl inom 24-48 tim. Hade sex där emellan.Har nu sedan några dagar haft molvärk som har kommit med jämna mellanrum, huvudvärk, och väldigt kissnödig och en super svullen mage, lite stickningar på sidan långt ner i magen. Har Bim den 17/11. Vågar ej ta ett tidigt test pga besvikelse igen.[/

    Ja då kan det ju vara så att äl kommer tidigt! Är orolig att jag har missat denna månadens chans. Förmiddagen test var rätt så starkt, eftermiddagen svagt. Så jag vet inte vad jag ska tro. Behöver man hålla sig länge innan man kissar för ältest?

    Hoppas att du får ett plus denna månad!

  • AnnaB90

    Så här ser testerna ut från 11/11 till och med idag. Fattar ingenting. Borde se en stegring snart tycker jag?

    Mensen var 4-11/11.

  • AnnaB90
    Långbenopluto skrev 2020-11-17 07:40:36 följande:

    Kan tilläggas att en kvinna har ca 10 ÄL per år, alltså är det vissa månader den inte kommer. 


    Vet du om ägglossningssymtomen uteblir de månaderna om man vanligtvis brukar känna en hel del?
  • AnnaB90
    Långbenopluto skrev 2020-11-17 07:40:36 följande:

    Kan tilläggas att en kvinna har ca 10 ÄL per år, alltså är det vissa månader den inte kommer. 


    Vet du om ägglossningssymtomen uteblir de månaderna om man vanligtvis brukar känna en hel del?
  • AnnaB90

    [quote=80771539][quote-nick]MinaBernt skrev 2020-11-17 10:22:18 följande:[/quote-nick]Ja, om du inte har ägglossning så får du inte ägglossningssymptom eller mensvärk. Mens efter utebliven ägglossning brukar vara lite mindre riklig men mer långvarig.[/

    Tack för svar! Då kanske det är så för mig denna månaden. Tog ett ältest nyss som visar stegring, nästan positivt, men jag har inga symtom mer en än en liten flytning igår kväll. Brukar ha mycket molvärk och flytningar.

    Får hoppas att symtomen kommer och så även ägglossning!

  • AnnaB90
    septemberbarn123 skrev 2021-01-17 16:38:31 följande:

    Skulle ni säga att mitt äl test är positivt??

    De översta är ifrån torsdag/fredag och de två nedersta är ifrån idag. Ena imorse och den andra precis nyss.

    Aldrig hållt på med äl tester innan så jag är lite osäker :)


    Tycker det ser så gott som positivt ut. Tror iaf inte att du förlorar något på att ha sex nu ;)
  • AnnaB90
    Jajjamensan skrev 2021-02-10 17:01:58 följande:

    Skulle ni säga att jag hade ägglossning på den första stickan från vänster? det är bara 3 dagar efter avslutad mens, kan man ha ägglossning så tidigt?


    Min erfarenhet är att ägglossningstesterna är starka precis efter mens, för att sen bli svaga igen innan ökning inför ägglossning.
Svar på tråden Tyda ägglossningstest