• Fri 13 Nov 2020 23:13
    412 visningar
    14 svar
    14
    412

    Kåtkär i olämplig person.

    Hej.

    Jag har gått och kåtat ner mig i en person som jobbar i/på mina barns skola. Jag blir galen snart.

    Vi har pratat en hel del med varandra och jag uppfattar som att vi är på samma våglängd i någon mening men vet inte var jag skall göra av min kåthet. Har också sett att denna person är med på kontaktsidor/appar och jag tror kanske att personen har sett mig där och kanske till och med sett att jag kollat. Jag skäms lite över det men egentligen tänker jag ju att ?vad fan, om jag nu tycker att denna person är attraktiv så tycker jag väl det.?

    Men vad jag undrar är om det är olämpligt?

  • Svar på tråden Kåtkär i olämplig person.
  • Anonym (Hanna­)
    Sat 14 Nov 2020 02:06
    #1

    Beror på vad personen har för relation till barnet tycker jag. Är det barnets rektor/skolsköterska/lärare/fritidspersonal så är det olämpligt. Är det en person som inte har något med barnet att göra alls så är de väl bara att köra på

  • Anonym (Jag)
    Sat 14 Nov 2020 04:12
    #2

    Jag tycker att du ska försöka få till det med personen

  • Anonym (Hehe)
    Sat 14 Nov 2020 07:06
    #3
    Bitten skrev 2020-11-13 23:13:09 följande:

    Hej.

    Jag har gått och kåtat ner mig i en person som jobbar i/på mina barns skola. Jag blir galen snart.

    Vi har pratat en hel del med varandra och jag uppfattar som att vi är på samma våglängd i någon mening men vet inte var jag skall göra av min kåthet. Har också sett att denna person är med på kontaktsidor/appar och jag tror kanske att personen har sett mig där och kanske till och med sett att jag kollat. Jag skäms lite över det men egentligen tänker jag ju att ?vad fan, om jag nu tycker att denna person är attraktiv så tycker jag väl det.?

    Men vad jag undrar är om det är olämpligt?


    Är det här typiskt kvinnor, att skämmas för att man tycker någon är attraktiv?
    Jag som man vet att om jag är attraherad, så är jag det. Det är inget jag känner tvivel över.
    Hehe.
  • Anonym (ooo)
    Sat 14 Nov 2020 07:11
    #4

    Kåt och kär är för mig olika begrepp så din rubrik är väl lite missvisande. Du skriver dessutom enbart om kåthet i texten sen. 

    Om personen är i direkt samröre med ditt barn = off limits. D får du vänta tills barnet inte går där längre. 

  • Anonym (K)
    Sat 14 Nov 2020 08:35
    #5

    Även personer som jobbar på skolor blir kära och skaffar relationer ;) Jag tycker inte det låter olämpligt så länge den personen inte ska sätta betyg på ditt barn.

  • Sat 14 Nov 2020 08:52
    #6

    Tack för alla svar.

    ?Hanna? & ?ooo?, ja det handlar om en person i nära samröre med ett av mina barn. Jag lyfter ju frågan om det är olämpligt så jag har ju egentligen redan identifierat olämpligheten i situationen. Ville mest resonera tillsammans med andra om detta.

    ?ooo?, för MIG beskriver kåtkär ganska väl min känsla. Jag blir lite lätt nervös och svettig och får lite hjärtklappning men framför allt kåt och tänker på allt jag skulle vilja göra med denna person sexuellt. Det kallar jag kåtkär. .

    ?Jag?, det är klart att du tycker att jag borde, men berätta gärna hur.

    ?Hehe? ja, kanske är det typiskt kvinnligt eller så handlar det om att jag inte vill skapa en situation som påverkar mitt barn. Om den situationen inte varit aktuell hade jag antagligen sökt kontakt. Fast lite jobbigt hade det nog varit. Är lite rostig.

    Är det någon som vill ge fler perspektiv?

    Det finns ju ETT/TVÅ uppenbart avgörande perspektiv och det är om denne person överhuvudtaget är intresserad vare sig av mig som person eller min ?sort?. ( jävligt smart, rolig samt kåtkär kvinnoaktig person.)

  • Sat 14 Nov 2020 11:17
    #7
    Anonym (Hehe) skrev 2020-11-14 07:06:24 följande:

    Är det här typiskt kvinnor, att skämmas för att man tycker någon är attraktiv?

    Jag som man vet att om jag är attraherad, så är jag det. Det är inget jag känner tvivel över.

    Hehe.


    Det är ju inte så att jag känner tvivel på OM jag är attraherad utan om och hur jag eventuellt skall agera på det.

    Som det är nu är det sexfantasier som pågår mest hela dagarna och vi har redan testat i princip allt. Haha Då kan jag känna lite att jag skäms när jag möter hans blick på skolan.
  • Anonym (Hehe)
    Sat 14 Nov 2020 11:29
    #8
    -1

    Du fantiserar om honom sexuellt, och han är en sexsymbol?
    Precis sånt som kvinnor inte gillar att män gör, tycker att män ska sluta med?
    Hehe.

  • Sat 14 Nov 2020 11:48
    #9
    Anonym (Hehe) skrev 2020-11-14 11:29:23 följande:

    Du fantiserar om honom sexuellt, och han är en sexsymbol?

    Precis sånt som kvinnor inte gillar att män gör, tycker att män ska sluta med?

    Hehe.


    ?Precis sådant som kvinnor inte gillar att män gör??

    Va? Här har du missat något. Jag tror inte att kvinnor generellt inte vill bli fantiserade om utan det handlar väl om när en inte kan hålla fantasierna inom sig utan låta de en gillar att fantisera om veta om det och genom detta potentiellt skapa en obehaglig situation för den som det fantiserats om.

    Det är ju lite detta som jag efterfrågar här. Veta om det är olämpligt för att det är någon som jobbar med mitt barn samt också om det kanske är olämpligt på andra sätt.

    Jag tycker inte män skall sluta vare sig fantisera eller berätta om att de gör det men kanske bli bättre att läsa av när det INTE passar eller INTE är önskat. Att vara lite observant.

    Det tror jag är sånt som kvinnor generellt sett gillar att män gör.

    I may be wrong!

    Men berätta gärna mer om hur du tänker. Tycker du att jag borde skämmas att jag fantiserar om honom? Att jag borde sluta med det? Det kommer jag INTE göra men jag kan bespara honom att veta om det.
  • Anonym (jury)
    Sat 14 Nov 2020 11:53
    #10

    Verkar vara olämpligt av många anledningar
    1. om ni inleder något och det uppstår rykten, kan det få negativa konsekvenser för ditt barn.
    2. om ni inleder något och du senare skulle vilja avsluta kan du inte avsluta all kontakt helt utan att ditt barn skall byta skola.
    3. intresset verkar vara fokuserat på fysisk attraktion, vilket gör det lite onödigt att ta ovanstående risker

  • Anonym (Hehe)
    Sat 14 Nov 2020 11:59
    #11
    Bitten skrev 2020-11-14 11:48:30 följande:
    ?Precis sådant som kvinnor inte gillar att män gör??

    Va? Här har du missat något. Jag tror inte att kvinnor generellt inte vill bli fantiserade om utan det handlar väl om när en inte kan hålla fantasierna inom sig utan låta de en gillar att fantisera om veta om det och genom detta potentiellt skapa en obehaglig situation för den som det fantiserats om.

    Det är ju lite detta som jag efterfrågar här. Veta om det är olämpligt för att det är någon som jobbar med mitt barn samt också om det kanske är olämpligt på andra sätt.

    Jag tycker inte män skall sluta vare sig fantisera eller berätta om att de gör det men kanske bli bättre att läsa av när det INTE passar eller INTE är önskat. Att vara lite observant.

    Det tror jag är sånt som kvinnor generellt sett gillar att män gör.

    I may be wrong!

    Men berätta gärna mer om hur du tänker. Tycker du att jag borde skämmas att jag fantiserar om honom? Att jag borde sluta med det? Det kommer jag INTE göra men jag kan bespara honom att veta om det.
    Jag är gärna föremål för en kvinnas åtrå. En sexsymbol. Jag är inte lika känslig som kvinnor, och blåser inte upp det till oanade proportioner.
    Hehe.
  • Sat 14 Nov 2020 12:00
    #12
    Anonym (jury) skrev 2020-11-14 11:53:48 följande:

    Verkar vara olämpligt av många anledningar

    1. om ni inleder något och det uppstår rykten, kan det få negativa konsekvenser för ditt barn.

    2. om ni inleder något och du senare skulle vilja avsluta kan du inte avsluta all kontakt helt utan att ditt barn skall byta skola.

    3. intresset verkar vara fokuserat på fysisk attraktion, vilket gör det lite onödigt att ta ovanstående risker


    Tre bra poänger. Jag är helt med dig. Jag fattar det själv. Men ville ändå vända och vrida på det tillsammans med andra för att övertyga mig. Får helt enkelt låta fantasierna flöda fritt och leva ut allt där.
  • Mon 25 Jan 2021 22:05
    #13

    Jag trodde att detta skulle ha blåst över vid det här laget men det har istället tagit mer fart.

    Jag håller på att spontankomma bara vid tanken på honom. Herregud! Det är ju skithärligt förstås men också skitjobbigt.

  • Jonnyn­ilsson
    Tue 26 Jan 2021 08:05
    #14
    Bitten skrev 2020-11-13 23:13:09 följande:

    Hej.

    Jag har gått och kåtat ner mig i en person som jobbar i/på mina barns skola. Jag blir galen snart.

    Vi har pratat en hel del med varandra och jag uppfattar som att vi är på samma våglängd i någon mening men vet inte var jag skall göra av min kåthet. Har också sett att denna person är med på kontaktsidor/appar och jag tror kanske att personen har sett mig där och kanske till och med sett att jag kollat. Jag skäms lite över det men egentligen tänker jag ju att ?vad fan, om jag nu tycker att denna person är attraktiv så tycker jag väl det.?

    Men vad jag undrar är om det är olämpligt?


    Kåtkär är ett nytt ord för mig och jag bara älskar det! Det har en väldig styrka i sig.

    Helt klart en kandidat som nyord :)
Svar på tråden Kåtkär i olämplig person.