• Anonym (Hus)

    Vad tänker du om människor som bor i lägenhet?

    Vad tänker du om människor/familjer som bor i lägenhet och inte hus?

  • Svar på tråden Vad tänker du om människor som bor i lägenhet?
  • Frontline

    Vadå tänker?
    Förmodligen vill dom inte bo i hus.
    Sen här där vi bor finns inte ett endaste hus till salu så dom som bor i lägenhet måste ju bo där.
    Vore jag singel skulle jag inte bo i hus heller..


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (tja)

    Var och en bor där dom trivs bäst och passar bäst  med deras livssituation.

  • Anonym (beror på)

    Barnfamiljer tycker jag ärligt talat lite synd om, även om jag förstår att det är självvalt. Jag tycker hus/tomt/garage osv är sån oerhört livskvalitet just med barn. 

    Sen som ung singel eller som äldre pensionär är ju lägenhet perfekt.  

  • Anonym (O)

    Att de vill bo i lägenhet och inte i hus?

    Varför skulle man tänka något särskilt?

  • LaFontaine

    Om jag tänker något, så tänker jag att de gjort precis som vi - valt att bo i lägenhet för att de tycker att det passar dem bäst.


    Anonym (beror på) skrev 2020-11-14 10:44:25 följande:

    Barnfamiljer tycker jag ärligt talat lite synd om, även om jag förstår att det är självvalt. Jag tycker hus/tomt/garage osv är sån oerhört livskvalitet just med barn. 

    Sen som ung singel eller som äldre pensionär är ju lägenhet perfekt.  


    Du tycker inte att det är lite nedlåtande att tycka synd om människor som gjort andra val än du?
  • Anonym (Livsstil)
    Anonym (Hus) skrev 2020-11-14 10:30:43 följande:

    Vad tänker du om människor/familjer som bor i lägenhet och inte hus?


    Inget särskilt egentligen. Man prioriterar olika. Vissa vill bo centralt med de fördelar det innebär, nära till allt, praktiskt, lättskött. Andra föredrar förorten med hus, trädgård, utrymme som garage mm, och långa avstånd /restider. Bor i Stockholm.
  • Anonym (...)

    Förstår vad du menar ts.

    Bor själv i lägenhet o hatar det. Allmänt trött på asfalt, stora glasfönster och det mesta. Har inte råd att flytta till landet o mår skit. Har hund också som jag verkligen önskade hade närmare till naturen. Men försöker att gå 1 skogspromenad om dan iallafall.

    Finns 2 fördelar trots allt med lägenhet.

    1. Bättre under vintern när det är kallt då det kostar att hålla värmen.

    2. Låst port efter kl:21. Helst skule det va redan vid 19. O riktiga portar som är svåra att ta sig igenom.

    Nuvarande som jag har nu hörs visserliggen i hela trappuppgången, men skulle antagligen kunna öppna den med ett kort.

  • Panduro

    Tycker synd om barnfamiljer som gör det. Måste vara väldigt tufft att bo i lägenhet med/som barn.

  • Frontline
    Panduro skrev 2020-11-14 11:24:09 följande:
    Tycker synd om barnfamiljer som gör det. Måste vara väldigt tufft att bo i lägenhet med/som barn.
    Bodde som barn i lägenhet och det var skitbra.
    Fanns massor med barn att leka med precis i min närhet.
    Bor i hus nu och mina barn har inga andra barn i deras närhet att leka med.

    Simsalabim trosorna försvinn :)
Svar på tråden Vad tänker du om människor som bor i lägenhet?