• Anonym (,,)

    Min dotter verkar ju ha en ätstörning???

    min 15 åriga dotter äter ingen frukost, enl hennes vänners mammor äter hon inget i skolan.... tror hon kräks upp middagarna här hemma... vikten rasar och hon blir hysterisk och vägrar prata med mig när jag försiktigt nämner vad jag ser... har ni några kloka råd? :(

  • Svar på tråden Min dotter verkar ju ha en ätstörning???
  • Anonym (Q)

    Du kan söka hjälp på vårdcentralen, elevhälsan, bup eller en ungdomsmottagning. Ring nu med en gång eller direkt på måndagmorgon. Om du inte fick tag på rätt instans eller person så kommer de att lotsa dig vidare. Du har allt att vinna på att ta tag i det här så fort som möjligt.

  • Anonym (Skolkurator)

    Ta tag i det omgående! Forskning visar att ju tidigare man tar tag i det desto lättare att häva, sen är det mycket svårare. Kontakta skolhälsovården och be dem skicka remiss.

  • Gameofthrones

    Ta kontakt med allt du kan tänka dig BUP Vårdcentral, skola, bara för ta till dig info.

  • Anonym (,,)
    Gameofthrones skrev 2020-11-15 19:26:28 följande:

    Ta kontakt med allt du kan tänka dig BUP Vårdcentral, skola, bara för ta till dig info.


    men dottern vill inte ha någon hjälp :/ 
  • EpicF
    Anonym (,,) skrev 2020-11-15 19:27:39 följande:

    men dottern vill inte ha någon hjälp :/ 


    Självklart vill hon inte det. Men du ska ändå ta kontakt med vården och få hjälp.
  • Bibbidi
    Anonym (,,) skrev 2020-11-15 19:27:39 följande:
    men dottern vill inte ha någon hjälp :/ 
    Spelar ingen som helst roll.

    Du får ändå ta ditt vuxenansvar här. Ring måndag.
  • Anonym (,,)
    Bibbidi skrev 2020-11-15 20:00:11 följande:
    Spelar ingen som helst roll.

    Du får ändå ta ditt vuxenansvar här. Ring måndag.
    Och tvinga henne tilll läkaren med våld??
  • Anonym (Kkf)
    Anonym (,,) skrev 2020-11-15 19:27:39 följande:

    men dottern vill inte ha någon hjälp :/ 


    Det spelar ingen roll. Du är vuxen. Hjälp henne.
  • Anonym (Kkf)
    Anonym (,,) skrev 2020-11-15 20:03:24 följande:

    Och tvinga henne tilll läkaren med våld??


    Du har ju ansvaret, det är farligt att inte äta. Finns de som får lpt för de skadar sig själva, dvs tvångsvård. Då hämtar polisen personen om det är så. Men det krävs såklart en del för det. Men du kan ju inte låta henne gå runt sån heller. Hon kommer tacka dig i efterhand.
Svar på tråden Min dotter verkar ju ha en ätstörning???