• Anonymsnubbe34

    Skabb?

    Tjenare har fått en äcklig klåda på senaste med bett på kroppen, (knotterliknande) Vissa är mer som myggbett, Jag undrar om detta är skabb eller loppor? Eller vad har jag fått. Allt detta uppkom efter jag var med en tjej för ca 6 veckor sedan, klådan fick jag för 2 veckor sen. Om jag minns rätt. 

    (låren) imgur.com/a/RAUUsly 

    (handen) imgur.com/a/UgRVicF 

    Så min fråga är kan jag ta en tub tenutex och smörja? Eller måste det vara diagnotiserat av en läkare att man har tex skabb? Och hur länge ska jag använda den? Vill helst få bort asen från min kropp 

    Mvh 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-11-14 19:35
    Ingen?

  • Svar på tråden Skabb?
  • blurb

    skabb sitter många gånger mellan fingrarna och typ innerlår. men är knottrigt och kliar KONSTANT. köpte receptfri kräm på apoteket när jag hade det som funkade bra. och tvättade efter det ALLA mina kläder. för de kan leva i kläderna också och komma tillbaka fastän krämen funkar. Kommer inte ihåg vad den hette men googla skabb+kräm typ. prova fråga på medograf.se annars. får ofta bra tips där.
    lycka till!

  • Anonymsnubbe34

    Såg du bilderna? Jag har intensiv klåda på låren och skinkan och händerna, rivit upp hela skinkan pågrund av detta är det bara o köpa en tub tenutex och smörja eller?

  • Anonymsnubbe34

    Grejen är varje gång jag kliar blir det värre och värre, Blir som knottriga myggbett.

  • Dexter dot com

    Tenutex är ju inte farligt så prova men bäst är ju att gå till läkaren och få fastställt vad du lider av och få rätt behandling.

  • Anonymsnubbe34

    Det är skabb inget annat fick allt efter jag sov med en tjej vad ska det annars vara? Har inga allergier aldrig haft klåda förut

  • Anonymsnubbe34

    Det är skabb inget annat fick allt efter jag sov med en tjej vad ska det annars vara? Har inga allergier aldrig haft klåda förut

  • Dexter dot com
    Anonymsnubbe34 skrev 2020-11-16 14:06:32 följande:

    Det är skabb inget annat fick allt efter jag sov med en tjej vad ska det annars vara? Har inga allergier aldrig haft klåda förut


    Om du är så säker så förstår jag inte varför du inte redan påbörjat behandling ;)
Svar på tråden Skabb?