• Anonym (Ensamtjej)

    Inga vänner

    Jag har inga vänner och har aldrig haft ett förhållande. Jag undrar hur du ser på en person nära 30-årsåldern som aldrig haft en nära relation? Skulle du kunna tänka dig bli vän/partner med henne?

  • Svar på tråden Inga vänner
  • Anonym (666)
    Anonym (Ensamtjej) skrev 2020-11-14 22:09:58 följande:

    Jag har inga vänner och har aldrig haft ett förhållande. Jag undrar hur du ser på en person nära 30-årsåldern som aldrig haft en nära relation? Skulle du kunna tänka dig bli vän/partner med henne?


    Lägg ner nornaa, orkar ej.
  • Anonym (Kille)

    Jag är kille 30+ i liknande situation, så för mig hade du varit perfekt att bygga upp något med.

  • Anonym (Ensamtjej)
    Anonym (666) skrev 2020-11-14 22:15:32 följande:

    Lägg ner nornaa, orkar ej.


    Vad menar du?
  • Anonym (Ensamtjej)
    Anonym (Kille) skrev 2020-11-15 11:26:16 följande:

    Jag är kille 30+ i liknande situation, så för mig hade du varit perfekt att bygga upp något med.


    Vi är inte perfekta för varandra bara för att vi har liknande situation med brist på vänner. Jag är dessutom inte intresserad av män.
  • TriC
    Anonym (Kille) skrev 2020-11-15 11:26:16 följande:

    Jag är kille 30+ i liknande situation, så för mig hade du varit perfekt att bygga upp något med.


    Jag tror tvärtom. TS behöver träffa någon med stor vänkrets i vilken TS kan bjudas in. Detsamma gäller dig. 
  • Litenmenhård

    Alla kan vi behöva en vän. Jag har inte heller så många vänner, men jag klarar mig bra ändå.

    TS: Varför tror du att du inte har några vänner? *Undrar bara*.


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (Ensamtjej)
    Litenmenhård skrev 2020-11-23 09:17:00 följande:

    Alla kan vi behöva en vän. Jag har inte heller så många vänner, men jag klarar mig bra ändå.

    TS: Varför tror du att du inte har några vänner? *Undrar bara*.


    Jag tror inte att mitt behov är lika stort som genomsnittet. Jag tror dessutom att vänskap är en social konstruktion. Min motfråga blir: Varför är det viktigt med vänskap?
  • Anonym (Ensamtjej)
    TriC skrev 2020-11-23 09:10:56 följande:

    Jag tror tvärtom. TS behöver träffa någon med stor vänkrets i vilken TS kan bjudas in. Detsamma gäller dig. 


    Varför tror du att jag skulle gynnas av att träffa någon som har en stor vänskapskrets? Alla människor har olika stort behov av sociala relationer.
  • Litenmenhård
    Anonym (Ensamtjej) skrev 2020-11-24 00:03:53 följande:
    Jag tror inte att mitt behov är lika stort som genomsnittet. Jag tror dessutom att vänskap är en social konstruktion. Min motfråga blir: Varför är det viktigt med vänskap?
    Det är en bra fråga. Vissa klarar sig helt enkelt utan vänner och känner man att man inte behöver några så är väl det bra.
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (Ensamtjej)
    Unhappy skrev 2020-11-24 07:51:14 följande:

    Svaret på din fråga går inte att besvara med ett ja eller nej.


    Varför inte? Jag menar bara om själva grejen med att en person saknar vänner är en dealbreaker i sig.
  • Unhappy
    Anonym (Ensamtjej) skrev 2020-11-24 21:44:34 följande:

    Varför inte? Jag menar bara om själva grejen med att en person saknar vänner är en dealbreaker i sig.


    Alla människor är inte kompatibla med varandra. Det beror på personens personlighet, sätt att vara om tex jag ska vara vän med denne.

    Du skrev "Jag har inga vänner och har aldrig haft ett förhållande. Jag undrar hur du ser på en person nära 30-årsåldern som aldrig haft en nära relation? Skulle du kunna tänka dig bli vän/partner med henne' skulle denne ha en personlighet jag kommer överens med är svaret ja annars nej
  • Anonym (me)

    Själv blir jag alltid skeptisk när jag möter en vuxen människa som inte har en enda vän. Har mött några sådana genom åren och blivit kompis med dem och ganska så snabbt har det blivit uppenbart varför personen inte har några vänner kvar. 

  • Anonym (Nina)
    Anonym (me) skrev 2020-11-25 08:01:25 följande:

    Själv blir jag alltid skeptisk när jag möter en vuxen människa som inte har en enda vän. Har mött några sådana genom åren och blivit kompis med dem och ganska så snabbt har det blivit uppenbart varför personen inte har några vänner kvar. 


    Vad har det berott på då? 
  • Plupp73

    Jag bryr mig inte om hur många vänner eller tidigare partners mina närmaste människor har eller haft utöver mig.

    Min fantastiska väninna, min allra bästa vän, hade vid 45 års ålder inte haft en enda nära vän. Sedan möttes vi och samtalen, skratten och den fantastiska intensiva, förunderliga vänskapen har aldrig avstannat. Det var tydligt i början att hon var ovan avseende nära relationer, och vi kunde missförstå kommunikationen första året. Men vilken vän jag fick, och vilken vän jag själv blev med henne. Hade aldrig kunnat vara utan henne idag.

    Fortfarande har hon inga andra vänner, tio år senare. Vad spelar det för roll för mig?!?

    Man ska inte klassa någons status utifrån historian. Det viktiga är ju vad vi skapar tillsammans

  • Plupp73

    Min väns första mening till mig var att hon inte hade behov av vänner. Ett år senare sa hon att hon haft så fruktansvärt fel. Idag är vi självfallet oerhört glada för vad vi hittade i varandra.

    Det viktiga är inte ett hitta vänner, utan att hitta vännen eller vännerna.

  • Anonym (Ensamtjej)
    Unhappy skrev 2020-11-25 07:52:29 följande:

    Alla människor är inte kompatibla med varandra. Det beror på personens personlighet, sätt att vara om tex jag ska vara vän med denne.

    Du skrev "Jag har inga vänner och har aldrig haft ett förhållande. Jag undrar hur du ser på en person nära 30-årsåldern som aldrig haft en nära relation? Skulle du kunna tänka dig bli vän/partner med henne' skulle denne ha en personlighet jag kommer överens med är svaret ja annars nej


    Som jag skrivit ovan är det mycket till som ska till för att två personer ska ?klaffa?. Jag menade som sagt bara om den sociala biten är avgörande. Ditt svar på frågan är i så fall nej, det har ingen betydelse. Tack för svar!
  • Unhappy
    Anonym (Ensamtjej) skrev 2020-11-25 21:57:12 följande:

    Som jag skrivit ovan är det mycket till som ska till för att två personer ska ?klaffa?. Jag menade som sagt bara om den sociala biten är avgörande. Ditt svar på frågan är i så fall nej, det har ingen betydelse. Tack för svar!


    Ja klaffar jag inte med en person så.är svaret nej. Men jag vill alltid lära känna personen i fråga så jag inte misstolkat personen i fråga. Är det en person som är ruskigt blyg och tillbaka dragen är det lätt att fel tolka henne/hans signaler.

    Sen bryr jag mig inte om vad dom har i bagaget utan det är hur dom är nu som räknas.

    Personligen så föredrar jag att umgås med det motsatta könet, kommer lättare överens med dom. Oftast är dom lugnare än killar och mer hemmatama.
Svar på tråden Inga vänner