• Iswhju

    IVF - orolig

    Hej, har nyligen gått igenom vår första IVF och denna väntan på att få testa sig är ju rent ut sagt hemsk. Historiken ser ut som såhär: Äggplock 4/11 och återföring 9/11. Testdag 27/11.

    Jag har aldrig tidigare varit gravid så har verkligen noll koll på vad som kan kännas, förutom vad jag försökt läsa mig till. Tar Lutinus 3ggr/dag vilket jag starkt ogillar eftersom jag känner att jag inte kan lita på min egen kropp och symtom som visar sig.

    Symtom jag fått:

    Molande värk/obehag i livmoder

    Nattsvettningar (kallsvettades som en galning tre nätter i rad, men ingenting de två senaste nätterna)

    Spända bröst med tydligare ådror (började innan åf så fort jag startade med lutinus)

    Ökad trötthet

    Sömnlösa nätter (sovit mycket bättre två senaste nätterna).

    Igår 14/11 så kände jag dock i princip ingenting. Idag vaknar jag upp och har som en molande värk igen, men som känns som mensvärk.. inga blödningar än dock. Stämmer ganska bra med beräknad mens, men vet ju att den kan utebli pga lutinus. Korkad som jag är så tog jag gravtest igår morse, alldeles för tidigt I know. Va självklart tydligt negativt. Har inga fler hemma så kan inte fuska igen på några dagar (beställt hem fler).

    Syftet med denna tråd är nog mest att få prata av mig, kanske någon som fick liknande symtom och vet vad de innebar? Sambon är ett fantastiskt stöd men han har ju ingen aning om hur allt faktiskt känns.

Svar på tråden IVF - orolig