• Anonym (Tcpc operation)

    Hjärtsjuk eller inte.

    Hej alla!

    Jag undrar är en "tcpc" operation en riskgrupp eller inte?
    Jag har nu hört att skolan som mitt barn går i har drabbats av ett fall av covid.
    Men denne elev kände inga symtom, så "hen" gick till skolan trots väntan på svar.
    Och nu säger alla som känner till mitt barn säger samma sak, läkare, operations läkare och såna som inte ens känner till mitt barns hjärtproblem. När man då har ett "tcpc" problematik innebär det då att man har ett "enkammarhjärta"
    som man då ska leva livet ut med.
    Och vid sista operationen gick det så pass illa, att dem fick sätta igång en sån där pumpmaskin istället för hjärtat skulle slå, annars hade situationen blivit ännu värre, och det skulle dem inte behövt göra på så vis sa dem till oss innan operation ägde rum, med andra ord hjärtat kan då inte slå själv, för att mitt barn höll på att förlora för mycket blod. I samband med det ringde dem min sambo och sa att erat barn har varit med om en komplikation vid operation, och mitt barn fick hål i sin lungpulsåder vid operation,
    läkaren som opererade gjorde ett litet hål i den, så dem fick göra hålet större och sy fast en "skinnbit"
    Som dem beskrev det. När jag träffade han som hade gjort det, jag vet inte om han skämdes jätte mycket, men jag tyckte att jag kunde se ett "hån flin" i hans ansikte.
    Sedan skriver dem inte i mitt barns journal det fruktansvärda inträffade händelsen.
    Vi skulle väl ha anmält händelsen, men jag vet sedan tidigare att en anmälan inte ger någon effekt. Vi har även i flera år sedan 2013 haft soc på oss helt utan anledning, men soc kärringen har sagt till en annan kvinna inom myndigheterna att hon tänker ta mina barn till barnhem utan anledning.
    Så hon är också en av dem som lägger sig i och förstör min familj hela tiden. advokaten vågar inte ta sig an denne soc tant.

    Men för att återgå till "tcpc" problematiken är då inte en "tcpc" operation i riskgruppen när "hens" lungpulsåder togs sönder av han som opererade hjärtat på mitt barn?
    Mitt barn höll på att dö pga en så okunnig läkare, jag anser att mitt barn var en prov kanin ett försöksobjekt för att dem skulle kunna se om han kunde operera en sådan operaration, så fick han ta den mitt barn, mitt barn blev en "prov kanin" för denna knäppa läkare som inte vet något om operationer, vi visste inte ens om att han skulle operera just vårt barn.
    Nu säger alla läkare överallt trots en trasig lungpulsåder och allt, säger dem att, mitt barn har varken hjärtproblem eller är i någon riskgrupp? Ni som har ett sådant barn med den hjärtproblematiken? Vad säger läkarna till er?
    Mitt barn fick förstört sin lungpulsåder och måste gå till skolan oavsett hur jag bad om ett intyg för att hans hälsa är i en risk och kan vara hemma en period pga av covid. Men läkarna vägrar som sagt att göra något för vårat barn. Dem menar blir "hen" smittad klarar "hen" av det.
    Med ett lungproblem och ett försvagat hjärta.
    När en hel del har talat om vid insjuknande av covid har berättat att denna hosta är en rent av "helveteshosta, den ska bara inte finnas i denna världen"
    Och då ska mitt barns hjärta klara av det med hosta och allt. Jag vet att inte alla får dessa besvär. Men eftersom att den går på immunförsvaret, tror jag inte att den undviker att bryta ner så kraftlösa barn som mitt, menar dem. 
    Vid en vanlig förkylning vid hosta så så blir mitt barn blå om hela ansiktet och och får inte sova pga av hosta, en vanlig förkylning är nog jobbig för små barn att få, men går över efter någon dag/vecka, hur skulle det då inte vara för ett hjärtsjukt barn att dabbas av ev. feber; hosta, värk i hela kroppen, näsa som rinner, och om inte jag har fattat fel så är det så att hostan tar mer fart på natten en dagtid, och jag har hört att hjärtat pumpar i otakt med covid. Och mitt barn som då har bara "enkammarhjärta" Så säger hjärtläkaren till mig "hen" mitt barn klarar av denna sjukdomen, med sitt hjärta. Hur kan dem säga något sånt?
    Jag vet att "Tegnell" och dem andra är en enda röra, men dem som inte haft covid ska inte stå i tv rutan och snacka en massa skit som dem gör hela dagarna igenom.
    Jag har även hört att frukter av olika slag ska kunna stärka immunförsvaret men mitt barn gillar ingen frukt alls, som mitt barn även har dåligt immunförsvar.
    Så länge covid spökar runt på vissa platser i Sverige mer värre en andra regioner tycker jag då att dem ska stänga ner hela landet iaf skolor och så, men ok, iaf för barn med cancer och som mitt barns hjärtproblem.
    Så vad tycker ni? Hjärtsjuk ja, men riskgruppen eller inte?
    Det borde iaf finnas någon därute med samma hjärtfel. Jag ska också nämna att mitt barn skulle bli helt återställd efter sista operationen men sista operation gick helt fel, vilket alla 3 operationer gjorde. En kvinna sa till mig att hon skulle prata med läkaren att mitt barn skulle få behålla både "shunt och hjärtmedicin" vilket mitt barn inte skulle få när operationerna var klara, men vad hon ska egentligen skulle se till att föräldrarna blir väl hemmastadda vid en sådan operation, men hon lägger sig i istället hur vida mitt barn skall opereras. Idag mår mitt barn dåligt kan inte springa eller leka med andra barn, som alla barn gillar, kan inte heller hoppa, dansa göra gympa, mitt barn blir blå om läpparna till och med totalt slut, och då även andfådd orkar inte ens gå lika mycket som andra barn. Hur skall det då gå om covid tar över "hens" kropp? När vissa har varit sjuk i månader utan att se något tecken på att bli frisk? Till och med försvagat hälsan så allvarligt att till och med döden inträffar hos massor med människor. Har ni varit med om likande från läkaren, eller varit med om samma sak? att "ditt barn klarar covid, ditt barn är inte i riskgrupp, eller har ett hjärtproblem"
    Så jag vill veta bara om vi är ensamma eller inte, kanske till och med vi alla kan hjälpas åt att bryta ner alla som säger något om sånt här.. Vad jag menar är att man skall väl inte uttala sig förens man har haft covid eller gråtit ihjäl sig för att du fått veta att när din bebis föds kommer den att dö om inte "hen" opereras.
    Så länge regeringen inte vet något om sånt här överhuvudtaget eller heller inte folkhälsomyndigheterna så ska dem var tysta... Eller har jag inte rätt?

  • Svar på tråden Hjärtsjuk eller inte.
  • Anonym (Förälder)

    OMG vilken lång och osammanhängande historia.

    1, meddela skolan vilka regler som gäller!
    Man är hemma om man är sjuk och man är verkligen hemma om man väntar på provsvar.

    2. Håll ditt barn hemma OM du är så orolig.

  • Anonym (Stina)

    Men det låter lite som att du fastnar i situationer där alla är emot dig. Läkaren vill på rent jävelskap tvinga ditt barn till skolan, skolan följer inte reglerna, andra föräldrar skickar iväg sina sjuka barn, soc är på dig...

    det är för mycket. Det låter osannolikt.

    Om läkaren säger att ditt barn inte löper större risk än andra barn så får du kanske tro på det? Går ju en hel del otäcka influensor osv varje år - hur klarar ditt barn av det? Kan det vara så att din oro för ditt barn tar väldigt stora proportioner? Det är isf förståeligt! Vem som helst skulle nog känna så. Men för ditt barns skull måste du ta ett djupt andetag och börja samarbeta istället. Det kommer alla tjäna på.

  • Tow2Mater

    Hur många läkare har du träffat angående riskgruppsbedömningen? Har du uttryckligen sagt till de specifika läkarna att barnet vid en vanlig förkylning med hosta blir blå i ansiktet?

    Anser du det är fara för ditt barns liv ska du ju hålla det hemma och själv sköta att barnet inte blir efter i skolan tycker jag, men det kräver ju en hel del av dig. Och du kommer ju förmodligen att få soc på halsen igen. Det är ju en riskbedömning du måste ta.

    Har du pratat med skolan och barnets lärare om de skulle kunna hjälpa dig med alternativa undervisningslösningar, eller vilka alternativ som skulle kunna finnas? Covid finns i skolorna, och kommer finnas, det måste du utgå ifrån.

  • Anonym (Tcpc operation)

    Hör på den! Det är inte alls osammanhängande saken är den att bara jag har varit med om den här skit kärringen och ingen annan, men ni som värkar älska soc så mycket ni verkar ju banne mig inte fatta. Jag har haft en psykos kärring från soc på mig från 2014 och situationen blir inte bättre. Låt mig bara säga hon är ett riktigt psykfall. Jag har sagt till henne för flera år sen att jag inte ville ha med henne att göra mer, men hon kunde inte släppa taget rent av, psykfallet har tydligen valt att vara ett "spöke" Jag vill inte ha med en sådan att göra, alla saker är sjukligt knäppt att anmäla en barnfamilj på. Hur skulle ni tycka att det var att ha en blodtörstande blodigel på sig hela tiden? Jag kan säga att ni skulle inte vilja bli utsatt för den här kossan, hon bor inte ens i samma kommun som jag gör. Den sjuka personen som jag faktiskt tänkt att gå vidare med. Socialtjänsten är ett vidrig myndighet som aldrig hjälper "hemska föräldrar" bara dem som inte behöver hjälp. Rent av socialtjänsten kan dra nånstans gilla dem eller ej, men jag hatar dem. Dem bara förstör hela tiden, Med tanken på att Löfven även har vuxit upp i ett "underbart familjehem" som han utryckte det. När han säger så då är det väl klart att soc tjänsten blir störst av alla myndigheter. Olyckor händer med barn, det kommer man aldrig ifrån, och jag kan inte hålla barnen hemma för då blir man orosanmäld. "Så orolig" Det är väl sannerligen klart jag blir när "hen" är hjärtsjuk. Men dem som inte har hjärtsju ka barn kan aldrig förstå. Det här samhället är förstört tack var Löfven. Tyvärr men det är ledsamt. Knappast att jag vill hålla äckliga soc sadister i handen. Kanske ni vill, lycka till med det. Jag önskar att hon kunde bada i bad med "pirayor" JAG HATAR SOC.  Osammanhängande eller inte skiter i vad ni säger. Men en sak vet jag soc kommer aldrig att få styra mitt liv.

  • Mrs Moneybags

    Om läkarna säger att ditt barn inte är i riskgrupp, så är det nog så det är. 
    Då får ditt barn gå i skolan som alla andra.

    Jag skulle lita på läkarna om jag var du. 

  • Anonym (Vi)

    Vi har också ett hjärtsjukt barn som har oförklarliga episoder där hen blir blå. Vi blev tillsagda att inga hjärtebarn klassas som riskgrupp för att det är så få barn det slutat illa för.

    Tycker det är hemskt att de ser det så, vi vet inte tillräckligt för att kunna avgöra vem som löper risk att bli allvarligt sjuk. Är ju väldigt många som fått skador på lungor etc.

  • Anonym (.)

    Men alltså.
    Du frågar efter vad vi TYCKER?

    Det här är ingen åsiktsfråga!

    Det ÄR skillnad på åsikter och fakta. Fakta väger tyngst och i det här fallet har åsikter ingen som helst betydelse.

    Läkaren säger att barnet inte är i en riskgrupp.
    Det är FAKTA.
    Det är det som gäller.

    Du tycker annorlunda och då får du bevisa att du har rätt genom att du presenterar vetenskaplig fakta som styrker din tes. Tills du kan göra det är det läkarens ord, dvs fakta som gäller och inte din eller familjelivs samlade åsikter.

    Ergo: skilj på fakta och åsikter och förstå deras inbördes förhållande.

  • Anonym (.)
    Anonym (Vi) skrev 2020-12-04 11:09:07 följande:
    Vi har också ett hjärtsjukt barn som har oförklarliga episoder där hen blir blå. Vi blev tillsagda att inga hjärtebarn klassas som riskgrupp för att det är så få barn det slutat illa för.
    Tycker det är hemskt att de ser det så, vi vet inte tillräckligt för att kunna avgöra vem som löper risk att bli allvarligt sjuk. Är ju väldigt många som fått skador på lungor etc.
    Forskare och läkare vet oerhört mycket mer nu än i början på året.
    Idag vet man att hjärtsjuka inte riskerar mer än vem som helst. De kan bli sjuka som alla andra både lätt och oerhört allvarligt.
    Jämför med någon som redan är lungsjuk. Du förstår nog att och varför de räknas som riskgrupp?

    Allt det här finns att läsa, bla på FHM, socialstyrelsen och 1177.
    Men det är klart, man måste lita på att vetenskap står för fakta och välja att se konspirationsteorier för vad det är: falsk fakta.
  • Anonym (Vi)
    Anonym (.) skrev 2020-12-04 11:26:55 följande:

    Forskare och läkare vet oerhört mycket mer nu än i början på året.

    Idag vet man att hjärtsjuka inte riskerar mer än vem som helst. De kan bli sjuka som alla andra både lätt och oerhört allvarligt.

    Jämför med någon som redan är lungsjuk. Du förstår nog att och varför de räknas som riskgrupp?

    Allt det här finns att läsa, bla på FHM, socialstyrelsen och 1177.

    Men det är klart, man måste lita på att vetenskap står för fakta och välja att se konspirationsteorier för vad det är: falsk fakta.


    Detta sa de till oss i mars, så de visste inte mycket alls.

    Jag är också hjärtsjuk, likaså min pappa och vi båda klassas som högrisk. Jag tror inte på konspirationsteorier, men jag köper inte allt man tror sig veta rakt av heller.
  • Anonym (.)
    Anonym (Vi) skrev 2020-12-04 11:35:08 följande:
    Detta sa de till oss i mars, så de visste inte mycket alls.
    Jag är också hjärtsjuk, likaså min pappa och vi båda klassas som högrisk. Jag tror inte på konspirationsteorier, men jag köper inte allt man tror sig veta rakt av heller.
    Du "köper" alltså inte fakta?
    För det är vad du säger.
    Precis så som konspirationsteoritiker argumenterar...

    Eller har jag missuppfattat dig på något sätt, skiljer du på vad experter säger och vad kreti och pleti säger?


  • Anonym (No drugs)

    Jag har svårt att tänka mig att du har vårdnaden om ditt barn. Du verkar ha fastnat i någon slags paranoid psykos-dimma som är vanlig hos blandmissbrukare.

    Du inbillar dig att folk är efter dig och ditt barn. ?Du har hört att hon har sagt till nån...?.

    Inbillar dig att en kardiolog står och hånflinar åt dig.

    Sök hjälp på riktigt nu. Den verklighet du lever i finns inte.

  • Anonym (Anonym)

    Du verkar inte må bra ts. Har du någon medicinering eller terapi? För det behöver du.

    Och gällande din wall of text som ingen orkar läsa så förutom att den är lång och osammanhängande, liksom alla dina inlägg, SNÄLLA använd styckeindelning nästa gång!

    Du får lita på vad läkarna säger till dig. Om de säger att ditt barn inte tillhör riskgrupp så är det så.

Svar på tråden Hjärtsjuk eller inte.