• Anonym (Använder kylena)

    Ni med Hormonspiral

    Ni med hormonspiral!

    Jag satte in kylena i juli, fick mens i augusti och i september, sen har den försvunnit.

    Nu för ca två veckor sen började jag få småblödningar, kändes inte som mens då det var ytterst lite som kom, mellanblödningar som kommer och går, ibland knappt synligt mer än att toapappret blivit ljusrosa när jag torkat mig. Jag har även de senaste två veckorna känt mig svullen/gasig och även varit hård i magen. Detta har kommit och gått fram tills nu. Jag har även haft mer flytningar (brukar ha problem med bakteriell vaginos) men det har inte luktat lika mkt nu. Haft en del huvudvärk, känt mig nedstämd och trött, men det har jag även känt tidigare. För någon helg sen hade jag ömma bröst men gick över efter nån dag. Mensvärk känsla har jag också haft men det är sällan. Nu i två dagar har jag känt av halsbränna, vilket jag får sällan.

    Är detta symtom på hormonspiral?

    Känns som att spiralen borde ha stabiliserat sig nu, dom säger ju att det kan ta ca 3 månader innan kroppen blir van, så varför kommer detta nu?

    Kan notera även att jag haft en stabil partner sen september och han är även vasektomerad så graviditet är ju något som är uteslutet.

    Någon som haft dessa symtom med hormonspiral?

  • Svar på tråden Ni med Hormonspiral
Svar på tråden Ni med Hormonspiral