• Anonym (TS)

    Känner inget vid sex

    Hej det är första gången jag skriver här och jag är fullt medveten att ingen här är expterter men jag tänkte kolla ifall någon har lite tips eller vill dela med sig av sina erfarenheter.

    Jag är 22 och fick barn med min sambo för 1 år sen. Och enda sen jag fått barnet har vårt sexliv svajat. Problemet ligger hos mig. Jag känner ingenting när jag har sex. Alltså noll känsla! Vi har testat olika positioner men jag känner inget. Jag förstår inte varför. Och eftersom jag inte känner något så får jag ingen orgasm. Vi har testat olika grejer.

    Men jag har ingen problem när jag onanerar själv.

    Min sambo är den enda jag haft sex med.

    Någon som varit med om liknande eller som vet vart jag ska vända mig? Jag ringde min vårdcentral men sköterskan skrattade åt mig och sa att det inte var ett problem som jag skulle vända mig till vårdcentralen med ... så vart vänder man sig då?

    Tack.

  • Svar på tråden Känner inget vid sex
  • Anonym (STOR)

    Frågan är om du har blivit såpass töjd efter förlossningen. Har du gjort knipövningar efter förlossningen?

  • Anonym (TS)
    Anonym (STOR) skrev 2020-11-16 08:49:01 följande:

    Frågan är om du har blivit såpass töjd efter förlossningen. Har du gjort knipövningar efter förlossningen?


    Barnet föddes med akut kejsarsnitt. Men svaret är fortfarande Ja. Jag har gjort knipövningar både före och efter förlossningen.
  • Anonym (Y)

    Knipövningar ska alla göra oavsett förlossningssätt då det är själva graviditeten som kan ställa till det inte vaginal förlossning.

  • Anonym (TS)
    Anonym (Y) skrev 2020-11-16 09:14:08 följande:

    Knipövningar ska alla göra oavsett förlossningssätt då det är själva graviditeten som kan ställa till det inte vaginal förlossning.


    Jag vet det. Det är därför jag fortsatte att göra knipövningar även efter förlossningen. Men ovanstående Skrev att jag hade blivit töjd efter förlossningen varpå jag svarade att det blev ett kejsarsnitt.
  • Anonym (Samma)

    Följer, för är samma här. Har dock fött tre barn vaginalt, men blev såhär redan efter första. Är inte slapp, men misstänker att det är skadad muskulatur för jag har fått framfall nu också.

  • Anonym (TS)
    Anonym (Samma) skrev 2020-11-16 09:22:44 följande:

    Följer, för är samma här. Har dock fött tre barn vaginalt, men blev såhär redan efter första. Är inte slapp, men misstänker att det är skadad muskulatur för jag har fått framfall nu också.


    Samma här. Jag är inte slapp. Jag känner bara inget.

    Men oj, har du sökt vård för framfallet?
  • Anonym (Samma)
    Anonym (TS) skrev 2020-11-16 09:35:26 följande:

    Samma här. Jag är inte slapp. Jag känner bara inget.

    Men oj, har du sökt vård för framfallet?


    Har inte vågat, får panikångest bara av tanken på gyn (det är btw dit du ska vända dig istället för vc)... Men överväger att söka privat.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Samma) skrev 2020-11-16 09:39:31 följande:

    Har inte vågat, får panikångest bara av tanken på gyn (det är btw dit du ska vända dig istället för vc)... Men överväger att söka privat.


    Okej! Så då ska jag kontakta min gynmottagning. Men jag förstår vad du menar! Känns så sjukt jobbigt. Speciellt nu när man blev skrattad åt av VC.

    Upplever du att privat är bättre?
  • Anonym (Samma)
    Anonym (TS) skrev 2020-11-16 09:48:14 följande:

    Okej! Så då ska jag kontakta min gynmottagning. Men jag förstår vad du menar! Känns så sjukt jobbigt. Speciellt nu när man blev skrattad åt av VC.

    Upplever du att privat är bättre?


    Jag inbillar mig att det är lättare att bli tagen på allvar om man söker privat, har många dåliga erfarenheter av den allmänna vården.

    Ja det var väldigt oprofessionellt att skratta! Man får hoppas att det bara berodde på att hon blev paff över frågan och att det inte är hennes vanliga attityd. Hon borde hur som helst ha sagt åt dig att vända dig till gyn istället.
  • Anonym (wew)

    Du känner inget i vaginan? rätt normalt  men stimulerar ni klitoris under samlaget? Är standard men du nämner inget om det så.

Svar på tråden Känner inget vid sex