• Anonym (Snick­argläd­jen)
    Thu 19 Nov 2020 20:44
    4362 visningar
    145 svar
    145
    4362

    Vill ragga på snickaren

    Som rubriken lyder. Jag har lite olika folk hemma som renoverar några skador på huset. Så fort snickaren och byggledaren klev in i huset tyckte jag att snickaren var snygg. För varje dag han har varit hos mig blir jag mer och mer attraherad. Nu kan jag inte få honom ur mitt huvud. Idag ringde han två gånger, väldigt kort, för att fråga om fläktar. Har inte kunnat sluta tänka på honom sedan dess, trots att samtalsämnet var neutralt. JAG känner en connection till honom, och då är det lätt att tänka att det skulle kunna vara ömsesidigt, men de flesta gånger är det ju absolut inte så . Nu till mina frågor: Han är troligtvis upptagen, men jag är nyseparerad. Kan jag på något bra sätt hinta att jag gärna vill kramas? Jag är mest besatt sv honom och i nuläget inte intresserad av något seriöst förhållande. Finns det något bra att säga som ger honom en chans att haka på om han vill och mig en chans att inte behöva skämmas ifall han inte nappar? Kommentarer om att det är omoraliskt att stöta på honom om han är upptagen undanbedes.

  • Svar på tråden Vill ragga på snickaren
  • Anonym (Snick­argläd­jen) Trådstartaren
    Sat 21 Nov 2020 12:15
    #72
    Anonym (Hej) skrev 2020-11-21 11:35:37 följande:

    Hej är snickare själv och hade en tjej jag jobba hos fråga mig så hade jag blivit glad för att hon vågade fråga så bara fråga rätt ut de värsta du kan få är ett nej


    Är du snygg och bor i Västra Götaland? Hur hade du velat att jag frågade dig om det var dig det gällde? Jag vill gärna hångla med honom och ligga med honom, men går i ärlighetens namn med på vad som helst. Ge mig exempel på exakt vad jag ska säga. Det är ju en verklig situation för han arbetar hos mig och inte en porrfilm liksom. En sak till: tänk dig en ok kvinna som du dock inte hade velat ligga med. Hur skulle den kunna hinta på ett tydligt sätt att den vill, men samtidigt ge dig möjlighet att säga nej?
    Anonym (Byggbas) skrev 2020-11-20 22:02:10 följande:

    Men det är jävligt nice om de är snygga. När jag kommer hem till till frugan berättar jag bara om de fula, äckliga, kedjerökande kärringarna som försöker få mig i säng. Vi skrattar tillsammans åt deras tafatta försök att stöta på mig. De vackra heta kvinnorna nämner jag såklart inte. 


    Byggbas, kan du inte berätta för oss då? Jag vill gärna lära mig hur jag får till det. Jag vill gärna höra detaljer om vad kvinnorna sagt för att få till det med dig och om ni haft något smidigt tillfälle att röra varandra fysiskt, tex när du räckt henne ett föremål? Hur gick det till?
  • Anonym (Snick­argläd­jen) Trådstartaren
    Sat 21 Nov 2020 12:28
    #73
    Anonym (H) skrev 2020-11-21 00:49:23 följande:

    Det är INTE subtilt att smeka hans hand. Om han inte är intresserad blir det bara obehagligt och pinsamt för honom eftersom han har ett jobb att utföra. Särskilt med tanke på att han är upptagen.

    Det finns män som är trogna och män som är blyga, ja även bland hantverkare. Om han skulle vara attraherad av dig är det inte säkert att han vill agera på det ändå.

    Det borde räcka med att du snyggar till dig och är lite extra trevlig. Män har snarare en tendens att övertolka kvinnors beteende så är han attraherad kommer han att snappa upp det direkt. Då kan du även retirera med lite värdighet om han inte nappar.

    Sedan kan jag tycka lite synd om hantverkare, jag känner ett antal, som går upp i ottan och utför ett tungt jobb. Om flörten inte är välkommen lär det inte underlätta arbetsdagen direkt.

    Fast jag undrar om TS är en man som vill se om kvinnor är konsekventa när det gäller synen på vad som är ok då man flörtar med det motsatta könet. Det är lite porrfilmstema över det hela och jag känner ingen kvinna som skulle skriva att hon har ?stora rattar? och tända på en mans ?cykelställ?.


    Haha, jodå visst är jag kvinna. Jag säger rattar för att avdramatisera och bröst låter så amningsrelaterat. Jag har pratat mycket om mina rattar på senaste tiden för att jag vill göra en förminskning och ett lyft, och då låter rattar mindre personligt och jag kan hålla det ifrån mig. Jag är dock en kvinna som är mer rak än många . Har hänt att jag har kollat porrfilm också. Vad ska jag skriva i stället för cykelställ? Jag skymtade översta delen av hans skinkor när han satt på huk på ett tätt lustigt sätt. Egentligen var situationen inte sexig utan mer lustig. Ibland när jag hör andra kvinnor prata så känner jag mig lite manligare än dem. Jag vet inte om de upprätthåller en fasad och egentligen tänker en massa på sex, eller onde flesta kvinnor faktiskt är pryda och frigida. Det finns så många heta män, och sex är ett så spännande ämne.
  • Anonym (Snick­arns morsa)
    Sat 21 Nov 2020 12:33
    #74

    Ts, du är bara vulgär och obehaglig.
    Vad jobbar du själv med förresten?

  • Anonym (H)
    Sat 21 Nov 2020 13:01
    #77
    Anonym (Snickarglädjen) skrev 2020-11-21 12:28:27 följande:

    Haha, jodå visst är jag kvinna. Jag säger rattar för att avdramatisera och bröst låter så amningsrelaterat. Jag har pratat mycket om mina rattar på senaste tiden för att jag vill göra en förminskning och ett lyft, och då låter rattar mindre personligt och jag kan hålla det ifrån mig. Jag är dock en kvinna som är mer rak än många . Har hänt att jag har kollat porrfilm också. Vad ska jag skriva i stället för cykelställ? Jag skymtade översta delen av hans skinkor när han satt på huk på ett tätt lustigt sätt. Egentligen var situationen inte sexig utan mer lustig. Ibland när jag hör andra kvinnor prata så känner jag mig lite manligare än dem. Jag vet inte om de upprätthåller en fasad och egentligen tänker en massa på sex, eller onde flesta kvinnor faktiskt är pryda och frigida. Det finns så många heta män, och sex är ett så spännande ämne.


    Varför skulle de upprätthålla en fasad? Det finns lika många sätt att uttrycka sin sexualitet som det finns individer. Att andra kvinnor inte uttrycker sig som du betyder inte att det är frigida.

    Själv är jag subtil i mitt flörtande men ohämmad privat. Jag har inte tillfälliga ligg för det ger mig inget. Ju tryggare jag känner mig med en man desto mer kan jag leva ut fantasier och kinks med honom. De män jag har haft relationer med har tyckt att den kombinationen är sexig i sig.

    Jag dömer inte kvinnor som kör din stil. Vi är bara olika. Det är klart att man ska ta för sig av det man vill ha och inte bry sig om andras moraliserande.

    Mitt råd var mer pragmatiskt. Min erfarenhet är att det inte krävs så mycket för att en man ska förstå att man är intresserad. Det kan räcka med ögonkontakt som varar några sekunder längre eller att man är trevlig och verkar glad att se honom i kombination med att man har snyggat till sig. Om du märker att han reagerar positivt och dröjer sig kvar kan du hinta lite diskret så är det klart.

    Även om det inte är din stil tror jag att det skulle vara det smidigaste i det här fallet. Han kommer garanterat att fatta vinken och om han inte nappar så kan ni bara fortsätta som förut och han kan färdigställa jobbet utan pinsam stämning. Du var ju bara trevlig.
  • Sat 21 Nov 2020 14:01
    #78
    Anonym (H) skrev 2020-11-21 13:01:00 följande:

    Varför skulle de upprätthålla en fasad? Det finns lika många sätt att uttrycka sin sexualitet som det finns individer. Att andra kvinnor inte uttrycker sig som du betyder inte att det är frigida.

    Själv är jag subtil i mitt flörtande men ohämmad privat. Jag har inte tillfälliga ligg för det ger mig inget. Ju tryggare jag känner mig med en man desto mer kan jag leva ut fantasier och kinks med honom. De män jag har haft relationer med har tyckt att den kombinationen är sexig i sig.

    Jag dömer inte kvinnor som kör din stil. Vi är bara olika. Det är klart att man ska ta för sig av det man vill ha och inte bry sig om andras moraliserande.

    Mitt råd var mer pragmatiskt. Min erfarenhet är att det inte krävs så mycket för att en man ska förstå att man är intresserad. Det kan räcka med ögonkontakt som varar några sekunder längre eller att man är trevlig och verkar glad att se honom i kombination med att man har snyggat till sig. Om du märker att han reagerar positivt och dröjer sig kvar kan du hinta lite diskret så är det klart.

    Även om det inte är din stil tror jag att det skulle vara det smidigaste i det här fallet. Han kommer garanterat att fatta vinken och om han inte nappar så kan ni bara fortsätta som förut och han kan färdigställa jobbet utan pinsam stämning. Du var ju bara trevlig.


    Även om du framställer män som tankeläsare och modiga häradsbetäckare och det kan vara smickrande för några få, så måste jag inflika att det är en grov generalisering. Om det är din erfarenhet så fine.

    Men jag skulle absolut inte fatta om en kvinna ser mig i ögon, ler, är glad och trevlig för att jag skall förstå att hon är intresserad. Skulle mer tolka det som hennes personlighet och tycka att hon verkar som en skön människa,. Upplever att de flesta beter sig så och tycker att det är ett normalt beteende.

    Men kan vara för att jag är sån själv. Tittar i ögonen ler och är trevlig mot dem jag träffar. Blir ju skönast stämning då och man sprider lite positiv energi.
  • Anonym (Byggb­as)
    Sat 21 Nov 2020 14:18
    #79
    Anonym (Hej) skrev 2020-11-21 11:35:37 följande:

    Hej är snickare själv och hade en tjej jag jobba hos fråga mig så hade jag blivit glad för att hon vågade fråga så bara fråga rätt ut de värsta du kan få är ett nej


    Är du snygg och bor i Västra Götaland?   Hur hade du velat att jag frågade dig om det var dig det gällde? Jag vill gärna hångla med honom och ligga med honom, men går i ärlighetens namn med på vad som helst. Ge mig exempel på exakt vad jag ska säga. Det är ju en verklig situation för han arbetar hos mig och inte en porrfilm liksom. En sak till: tänk dig en ok kvinna som du dock inte hade velat ligga med. Hur skulle den kunna hinta på ett tydligt sätt att den vill, men samtidigt ge dig möjlighet att säga nej?
    Anonym (Byggbas) skrev 2020-11-20 22:02:10 följande:

    Men det är jävligt nice om de är snygga. När jag kommer hem till till frugan berättar jag bara om de fula, äckliga, kedjerökande kärringarna som försöker få mig i säng. Vi skrattar tillsammans åt deras tafatta försök att stöta på mig. De vackra heta kvinnorna nämner jag såklart inte. 


    Byggbas, kan du inte berätta för oss då? Jag vill gärna lära mig hur jag får till det. Jag vill gärna höra detaljer om vad kvinnorna sagt för att få till det med dig och om ni haft något smidigt tillfälle att röra varandra fysiskt, tex när du räckt henne ett föremål? Hur gick det till?

    De flesta har inlett med en humoristisk konversation. Skojat lite försiktigt om alldagliga saker för att sedan glida in på sex. Intensiv ögonkontakt från dag ett är väl också en gemensam nämnare.
  • Anonym (H)
    Sat 21 Nov 2020 15:06
    #80
    Mattrix skrev 2020-11-21 14:01:02 följande:

    Även om du framställer män som tankeläsare och modiga häradsbetäckare och det kan vara smickrande för några få, så måste jag inflika att det är en grov generalisering. Om det är din erfarenhet så fine.

    Men jag skulle absolut inte fatta om en kvinna ser mig i ögon, ler, är glad och trevlig för att jag skall förstå att hon är intresserad. Skulle mer tolka det som hennes personlighet och tycka att hon verkar som en skön människa,. Upplever att de flesta beter sig så och tycker att det är ett normalt beteende.

    Men kan vara för att jag är sån själv. Tittar i ögonen ler och är trevlig mot dem jag träffar. Blir ju skönast stämning då och man sprider lite positiv energi.


    Det är svårt att beskriva nyanserna i text men vi beter oss ju olika beroende på sammanhang. Jag är förstås trevlig och ser folk i ögonen på jobbet också men om jag är intresserad av en man är det på ett annat sätt. Om en kvinnlig kollega skulle le mot dig, se dig i ögonen lite längre än vanligt och söka ditt sällskap mer än andras så tror jag ändå att du skulle tänka tanken.

    Jag har aldrig frågat en man rakt ut om han vill ligga utan han har förstått att jag är intresserad ändå. De har inte varit häradsbetäckare eller tankeläsare utan vanliga män, vissa till och med lite blyga. De männen skulle nog få panik om en kvinna tryckte upp rattarna i ansiktet på dem och frågade ?Vill du ligga??.

    Det finns så många sätt att visa intresse på. Det kanske är du som behöver bli mer uppmärksam och våga lite. Fördelen med att flörta mer subtilt är ju att ingen behöver bli obekväm eller känna att de måste ta ställning till något. Då kan de ta det som en komplimang om de inte är intresserade eller välja att agera om de är det.
  • Anonym (H)
    Sat 21 Nov 2020 15:24
    #81

    Jag anser för övrigt att många kvinnor hycklar om hur de vill bli uppvaktade av män. Kvinnor, särskilt i grupp, på krogen kan vara rätt vidriga själva, medelålders kvinnor som kommenterar och kladdar på en ung servitör eller kvinnor som blir förbannade när en man inte uppskattar hennes närmanden. Jag har sett kvinnor kladda på män som om det vore ynnest och bli helt ställda när han säger ifrån.

    Det grundar sig i en förlegad bild av män som sexuella djur som alltid är redo, just det som de flesta kvinnor beklagar sig över annars. Hade tråden handlat om en man som tyckte att smeka sin städerskas hand är ett bra sätt att visa sitt intresse skulle nog svaren se annorlunda ut. Det är inte ok i något av fallen. Att vissa män vill bli uppvaktade så betyder inte att alla män vill det. Jag skulle inte ta den risken.

  • Anonym (diskr­et)
    Sat 21 Nov 2020 15:53
    #82

    På jobbet vill man väl göra sitt jobb och inte bli kladdad på oavsett kön?

    Sen är det väl också rätt förolämpande att någon vet att man är upptagen men ändå antar att man är en otrogen sopa bara så där?

    Ska man alls säga något så hade jag nog hållit mig till någon variant av:

    "Jag borde kanske inte säga det här, men jag tycker du är stilig/snygg och om du vore singel hade jag gärna dejtat dig."

    Då ser man reaktionen, men den andra personen har fortfarande chansen att bara låta det rinna av som en komplimang och fortsätta vad de gör utan konstigheter.

  • Anonym (duärp­atetis­k)
    Sat 21 Nov 2020 18:11
    #83
    +1

    Men sluta.....


    Min make har ett snickeri och detta är ett utbrett problem(som kommer från porren?). Att kvinnor i alla åldrar raggar(ibland aggressivt), kommer med inviter eller "råkar" visar upp sig själva för honom och hans anställda. De blir störda i sitt arbete och känner sig utsatta. Det har blivit värre under de senaste åren, både gällande hur ofta det händer och i att de inte vågar säga ifrån eftersom att de är rädda för att som män bli anklagade för något. 

    Sluta. 
Svar på tråden Vill ragga på snickaren