• Fri 20 Nov 2020 13:19
    403 visningar
    2 svar
    2
    403

    Kan man ångra att man har fått ett barn?

    Hej alla,

    jag undrar om det kan hända att man ångra sitt barn?

    Det är säkert tabu att säga det. Men kan det hända?

    Finns det garanti för att man kommer att tycka om sitt barn när det är fött? Hormoner?

    Jag undrar eftersom jag är gravid i vecka 10 och är fortfarande inte kär i tanken att bli mamma och kan bara inte alls föreställa mig som mamma.

    Dock är jag rädd att missa en erfarenhet i livet om jag och min man inte får barn.

    Han vill dessutom jättegärna bli pappa och skulle vara en underbar pappa. Vi har alla förutsättningar som behövs: rätt ålder, jobb, lägenhet etc.

    Dock är jag säkert på att jag aldrig kommer att ha en barnlängta oavsett hur länge jag än väntar.

    Jag väntar på att glädjen över graviditeten kommer någon gång men känner ingenting, är helt känslolös.

    Jag intalar mig att hormonerna borde programmera en så att man tycker om sitt eget barn när det är fött.

    Det här är inte lätt...

  • Svar på tråden Kan man ångra att man har fått ett barn?
  • Fri 20 Nov 2020 13:24
    #1

    Ja det går. Finns några trådar här på FL om det, sök på youtube så hittar du nog en eller ettt par dokumentärer.

  • Sat 21 Nov 2020 19:28
    #2

    Det mest troliga är ändå att du kommer älska ditt barn när det väl är fött, men det är inte alls ovanligt att man inte känner det direkt utan att det kommer efter ett tag. Jag tyckte ärligt talat inte att graviditeten var speciellt intressant, och när dottern föddes kände jag mest av beskyddarinstinkten direkt, men den stora kärleken växte fram under de första veckorna. 

    Det är inte heller alla som tycker att bebisar och småbarn är det roligaste som finns, men förälder ska man ju vara hela livet sedan och du kanske kommer vara en sådan som tycker att det bara blir roligare och roligare att vara förälder för varje år som går Skrattande

Svar på tråden Kan man ångra att man har fått ett barn?