• Mammas­små
    Fri 20 Nov 2020 13:52
    833 visningar
    8 svar
    8
    833

    Varför så många kg för bilkudden?

    Vi köpte en bilkudde till vårt barn och upptäckte först efteråt att den var från 22 kg och 125 cm. Hur kommer det sig? Andra jag sett är från 15 kg och jag ser ingen skillnad alls på dem.

    Mitt barn väger 20 kg och är 121 cm, innebär det att vi inte kan använda kudden? Hur noga är det med vikt/längd? Tänker att eftersom motsvarande har från 15 kg.

    // Förvirrad mamma

  • Svar på tråden Varför så många kg för bilkudden?
  • Mammas­små
    Fri 20 Nov 2020 13:57
    #2
    Långbenopluto skrev 2020-11-20 13:53:33 följande:

    För att få föräldrar att vänta in i det längsta med att sätta barnen i en sådan. Det är mycket säkrare med en bilstol.


    Jag är medveten om det, men då är det inget speciellt med just den kudden? Hon har bältesstol nu, men det blir för trångt för den äldsta (av tre) att sitta inklämd mellan två, så vi tänkte att det kanske var dags att byta till kudde.
  • Mammas­små
    Fri 20 Nov 2020 14:08
    #4
    Mrs Moneybags skrev 2020-11-20 14:05:34 följande:

    Jag skulle nog följa anvisningarna för produkten, tänk om den inte funkar för ditt barn av någon anledning. Det kan ju bli katastrofalt. Det bästa är ju att sitta i vanlig bilstol så länge man bara kan... Bilkudden kanske är lättare än andra kuddar så att den inte funkar på samma sätt...


    Den har isofix, så den sitter iaf kvar.

    Hon har som sagt bältesstol just nu, vanlig bilstol har hon inte haft på länge.
  • Mammas­små
    Fri 20 Nov 2020 14:21
    #5

    Det är en graco connext, ifall någon har erfarenhet av den.

  • Mammas­små
    Fri 20 Nov 2020 20:00
    #6

    Någon som har den kudden?

Svar på tråden Varför så många kg för bilkudden?