• Anonym (Ida)
    Sat 21 Nov 2020 19:54
    1048 visningar
    4 svar
    4
    1048

    Deprimerad och ensam

    Min upplevelse är också att de flesta försvinner. De har sina liv att stå i. Kanske har de svårt att relatera till situation som gravid? Festkompisar har aldrig varit genuina vänner till mig, de har bara handlat om yta. Men de måste så klart ha riktiga vänner också.

    Det är svårt att se allt på ett genuint sätt med depressionsglasögon. Verkligheten förvrängs delvis. De kan vara att dina vänner känner av ditt mående och drar sig undan. De flesta människor skyr den typen av problem. De flesta deprimerade förstorar sina vänner tycker jag.

    Din mans reaktion är underlig. Min man hade kastat allt och kört hem om han blev orolig.

    Jag var osäker på barn från början men de är det bästa som hänt mig. Det är tungt med all sömnbrist och måsten men det är underbart! Låt inte ditt mående eller relation till andra gå ut över barnet! Ingenting av detta är barnets fel.

    Hoppas verkligen personen som försökte skada dig hade en psykos så du inte är i fara vid utskrivning!

  • Anonym (Ida)
    Sun 22 Nov 2020 08:19
    #3

    Försök att prata med din sambo. Du kanske kan få råd från psykologen på måndag hur du ska göra. Ni behöver kanske en tredje part med. Din sambo kanske kan följa med till psykologen vid ett besök? De flesta människor önskar inte andra illa med vilje. Jag vet inte hur sin sambo är men det är möjligt att han inte förstår. Och kanske är lat eller bekväm i sitt egna sätt. Försök förklara och berätta hur du känner och har det med en psykolog eller någon på familjerådgivningen.

    Kämpa på! Kram

Svar på tråden Deprimerad och ensam