• Wed 2 Dec 2020 10:23
    11077 visningar
    41 svar
    41
    11077

    Inga ägg befruktade vid ivf

    Jag är så ledsen för att du fått vara med om det tråkiga beskedet.

    Jag var med om samma sak vid mitt första ivf försök. De nio ägg som de plockade såg alla fina ut och spermierna lika så. Dagen som var planerad för en återinföring blev inställd, läkaren ringde och meddelade att ?jag har inget att sätta tillbaka, inget ägg har blivit befruktat? jag blev förkrossad! Allt kom som en chock, att detta skulle inträffa hade jag inte läst på om. Inför nästa behandling planeras nu icsi. Jag och min man kan inget annat en att hoppas på att det blir ett bättre utfall.

  • Wed 2 Dec 2020 11:09
    #6

    Hur många ägg fick de ut på ditt äggplock när du tog gonal-f ? Fostimon har jag inte hört talas om, ska läsa på om det. Kanske skulle vara något för oss också.

  • Tue 19 Jan 2021 11:14
    #14

    Inledde min andra behandling denna månad med äggplock igår. 11 ägg plockades och gjordes icsi på. Idag fick jag samtal att 9 blivit befruktade. De vill låta de odlas vidare till dag 5 istället för dag 2 som först planerades. 
    Jag och min man ser ljust på det här och hoppas så mycket att jag på lördag får tillbaka vår blastocyst. 

  • Tue 19 Jan 2021 12:31
    #16
    Astan skrev 2021-01-19 11:46:04 följande:
    Bra resultat????

    Denna omgången fick jag fostimon istället för gonal-f. Jag fick ut 5 mogna ägg och icsi genomfördes. Det blev fyra befruktade. Insättning igår. En klarade sig inte. Nu väntar jag på att se om de andra två kan klara sig till frysen.

    Är så glad att det gått så bra med tanke på hur det gick första omgången ???
    Att fyra av fem befruktades är ju jättebra. Jag håller alla mina tummar och tår att de klarar sig. 
    Jag känner samma lättnad som du att icsi fungerade för oss. Hela resan med ivf har lärt mig att vara "nöjd" med de små stegen man tar, även om det är svårt många gånger.
  • Wed 17 Feb 2021 20:54
    #19
    Nata1979 skrev 2021-02-17 20:05:46 följande:

    Hej!

    Hur har det gått för er ? Har ni lyckats ?

    Jag hoppas att det gått bra.


    Dagen innan testdag fick jag spotting så jag var väldigt beredd på att stickan bara skulle visa ett streck. Så ledsamt, men det ville sig inte denna gång. I nästa vecka ska vi tillsammans med läkaren planera inför nästa start.
  • Thu 18 Feb 2021 08:08
    #21
    Nata1979 skrev 2021-02-17 22:12:39 följande:

    Ohhhh vad tråkigt!

    Vet hur jobbigt det är, själv satte jag in 2dagars embryo idag och den hade delat sig på 3celler och det är ju lite trögt tydligen. Usch vilket helvete detta är.


    Ja jag kan inget annat en att hålla med. Att hålla hoppet uppe och hantera oron som kommer och går samtidigt som man inte kan påverka om det fäster eller inte.

    Det jag gjorde för att ändå finna inre ro och för att ha en stund för mig själv var att lyssna på avslappningsmusik, hette after embryo transfer.

    Jag skickar en massa kramar och hopp om att embryot vill vara kvar hos dig.
  • Sat 20 Feb 2021 18:21
    #28
    Astan skrev 2021-02-20 14:35:31 följande:

    Hej allihopa!

    Har hunnit med omgång 2 efter att jag påbörjade denna tråden.

    Vi bytte till fostimon och icsi.

    Fick ut 5 mogna ägg och fyra befruktades.

    Ett embryo sattes in dag tre. På dag tre hade ett av de fyra embryona dött.

    De andra två odlades vidare men tyvärr inte tillräckligt bra och det jag fick satt in blev inget.

    Nu väntar vi på att få komma igång med omgång tre. Vi kommer ta gonal f igen för att få fler ägg och använda icsi.

    Tredje gången gillt :)


    Vi har liknande situation, iaf av det jag kan läsa mig till här. Fan vad ledsen och hoppfull man kan vara på samma gång.

    Det är som du säger: hoppas på tredje gången gillt :)

    Massa stryka till dig inför er tredje omgång.
Svar på tråden Inga ägg befruktade vid ivf