• Sat 21 Nov 2020 19:42
    1584 visningar
    11 svar
    11
    1584

    Grekisk yoghurt- mjölken pastöriserad men grädden? Gravid.

    Inga påhopp. Jag undrar bara varför det står att mjölken är pastöriserad men inget om grädden? Är den säker att äta som gravid?

    Grekisk yoghurt från märket larsa. Bifogar bild.

    Har ni inget trevligt att säga kommentera ej. :)

  • Svar på tråden Grekisk yoghurt- mjölken pastöriserad men grädden? Gravid.
  • Sat 21 Nov 2020 19:58
    #4
    S23 skrev 2020-11-21 19:46:41 följande:

    Jag vet faktiskt inte. På vanlig grädde står det att den är pastöriserad. Maila tillverkaren. Låter väldigt otroligt att grädden inte är pastöriserad. Den lär vara separerad på mejeriet och det är helt orimligt att den då inte skulle vara pastöriserad.

    Oavsett så tycker jag inte du ska oroa dig. Om den skulle visa sig inte vara det så är det ganska otroligt att du skulle bli smittad av någon av dom farligare bakterierna från den


    Sisisisi skrev 2020-11-21 19:55:01 följande:

    Köp yoghurt tillverkad på svensk mjölk nästa gång istället. Bättre ur många avseenden :)

    Sannolikt så är den pastöriserad.


    Brukar alltid göra det. Ångrar så att jag åt denna nu. :(

    Tog för givet och läste inte förrän efteråt, mitt fel.
  • Sat 21 Nov 2020 20:10
    #6
    S23 skrev 2020-11-21 20:00:44 följande:

    Ost och yoghurt är ofta inte svensk. Mycket utan Arlas ost är gjord på dansk mjölk.

    Jag tror verkligen att mjölken är pastöriserad. Är den inte det så är risken minimal att den ska ha smitta med sig. Så andas lugnt du


    Tack snälla du för du tog dig tiden. Jag försöker verkligen inte vara sådär hysterisk som med första barnet. Då var jag så extrem men det går ju inte att bara släppa på allt när man är ?ansvarig? över ett liv. Men du, tack för du svarade med ett lugnande svar. Har fått så många påhopp på FL med mina frågor så var beredd på det.
Svar på tråden Grekisk yoghurt- mjölken pastöriserad men grädden? Gravid.