Regeringens el-fiasko
Denna tråd åldrades väldigt dåligt 🙂
2020 bodde jag i sthlm och nu nere i Småland (el-område 4)
Lika illa nu med ny regering, som innan. El-priserna verkar vara större än en svensk regering, oavsett färg
Dock sade denna regeringen att kan inte vänstern sänka skatterna, så kan vi.
Vad gjorde högern?
Jo, de höjde dom.
Och det är ju liksom inte det första brutna vallöftet heller om energi.(Och jag misstänker att ett par av dom var hade det inte en jävla tanke på att genomföra ens.)
Och kärnkraften ja, den ser nu ut att göras till ett politiskt slagträ och om de förlorar detta valet.
För det skulle ju vara så enkelt att gräva första spadtaget, men de har inte ens en som kan bygga det än.
Och det verkar ljugas en hel del här, så skulle nog säga det är lite värre nu än innan.
Dock till försvar för bägge sidor, såna här saker tar en satans tid att genomföra.
Och vi har för mycket fånar som inte fattar detta.
Dock det mest komiska är att vi har en del som argumenterar emot billigare el, och hatar vindkraften som pesten.
Och precis som de önskar att elen ska bli dyrare för konsument.
Och sånt riktigt svårt perplexande.
Ibland får jag en flash av att de har ett intresse att köpa detta från ryssland, men inte längre kan gå ned den vägen pga ptuins anfallskrig mot Ukraina.
Men det är nog därför vi ser kärnkraftskramare som är helt obstinata över kärnkraft.
En sade att det är BARA en kaffekopps avfall för et hushåll eller person(Är lite osäker på hur många kaffekoppen var för.)
Det är bara ett mini problem de vill ingen ska tänka på, och det är att denna kaffekopp kan döda vart enda människa på jorden.
Det är en satans massa desinformation från denna höger, och det är svårt och förstå den faktiskt och med tanke på den är så lätt genomskådad.
Och en annan är för all energi, dock bygga 6 reaktorer nu är direkt korkat och med tanke på nya versioner kommer som är så mycket mer effektiva och renare.