Regeringens el-fiasko
I fredags var elen 1600 procent dyrare i södra Sverige jämfört med norra.
Enligt Löfvén har elöverskottet aldrig varit större. Vilken sopa. Nu kommer den elkris som oppositionen varnade för. Total oförmåga att se helheten.
I fredags var elen 1600 procent dyrare i södra Sverige jämfört med norra.
Enligt Löfvén har elöverskottet aldrig varit större. Vilken sopa. Nu kommer den elkris som oppositionen varnade för. Total oförmåga att se helheten.
Enligt kärnkaftmottståndarna ligger problemet i kärnkraften när den inte är lönsam med låga el-priser men när det är vindkraften som är olönsam så är det nog marknaden det är fel på...
Nu blandar du ihop skatteplaningen med att vindkraftverken inte skulle vara lönsamma.
Hur många ggr har mer än jag berättat detta för dig och du inte än förstått?
Men kärnkraften är ju inte lönsam ju, och de nya ska man ge ett garanterat påslag och just för göra det lönsamt.
Kommer du inte ihåg något i ämnet?
Och för sakens skulle är jag inte ens emot kärnkraft, dock idiotin att bygga 6 reaktorer.
Tycker det är skitroligt att läsa detta och hur hemskt det är med att det finns gott om el helt plötsligt.
Och att all attack sker mot vindkraftverk och troligen alla annan grön el också, för tydligen ska det bara vara kärnkraftverk.
Snacka om en upp och nedåtvänd diskussion nu och det som blir komik är att ingen vill investera i kärnkraftverk och det måste då vara ebbas fel och för hon inte slängt tillräckligt många miljarder på dom.
Och jag som trodde Regeringen styrde vattenfall fullständigt, för det är vad som påstås när man renoverade och tog reservdelar för göra renovationen billigare innan och när de hade svåra förluster.
Men antar att man kommer säga det inte finns ministerstyre, och det är ju dagens sanning och dödar alla desinformation som återkommer ofta.
Gott om el och billigt och som vi kunder älskar, det ser du som dåligt, är inte det rätt komiskt?
För det tycker jag är hysteriskt komiskt att så mycket argumentation handlar om att elen ska vara dyrare.
Men bara använd batterier istället