• Anonym (Herxesbraxus)

    Är det så svårt att hitta en tjej?!

    Tjabba!

    Jag är 30+ varit singel i 7 år. Varit aktiv på dejting marknaden åtminstone 4 år. Inte ens dom mest trasiga tjejerna vill dejta mig vilket får mitt självförtroende att droppa drastiskt.

    Kan det vara så att tjejer inte vill träffa killar längre eller? Många tjejer som jag pratat med (men som jag dock aldrig fått träffa) säger ofta att dom bara träffat dåliga killar och då tänker jag för mig själv att "nu har du träffat en bra man här med gott hjärta och kommer ta bra hand om dig!"

    Antingen slutar dom prata med mig eller så vill dom aldrig ses :( vilket även har fått mig att känna att dejtingen idag är inte så jävla seriös... Vad letar tjejerna på dejtsajterna efter igentligen? Man ser ju många ansikten man sett sen länge att dom är kvar på samma ställe som mig, men dom är ju tjejer så dom väljer ju bara kille så är det klart sen , det är inte så enkelt för oss killar.

    Jag har haft 2 dejter på dessa år som singel och några telefonsamtal som inte leder någonstans....

    Fan jag vill bara ha en tjej men det verkar inte gå i detta landet... Det enda kravet jag har är att tjejen inte har barn sen tidigare då detta betyder att hon lämnar förhållandet alldeles för lätt och inte kämpar för att få det att fungera, ev. Skaffade barn med första bästa killen bara för att få barn och nu letar efter "drömkillen". Nä usch för såna jävla människor.

    Jag dejtade en tjej under några månader men hon var alkis, hade inget jobb och inte heller körkort så det skulle aldrig fungerat så jag var tvungen att avsluta det för jag är värd bättre.

  • Svar på tråden Är det så svårt att hitta en tjej?!
  • Anonym (Har gett upp hoppet om nätdejting)
    Anonym (Smocker) skrev 2020-11-22 23:33:42 följande:
    Jag känner sju stycken välutbildade män med bra jobb och ordnat liv män som är singlar i åldern 35 - 58 år. Ingen av dem duger tydligen åt kvinnorna i staden jag bor.
    Dessutom; vad är det som säger att JAG duger åt någon av dessa män?
    Det är snarare jag som har blivit ghostad av flera män sedan våren -17, än vad jag har gjort slut med antal män. Ta inte för givet att varenda kvinna på ren automatisk dissar varenda man som hon ens ser! Det är ju JAG som tydligen inte duger åt någon!
  • Just Precis
    Anonym (Smocker) skrev 2020-11-22 23:43:02 följande:

    Och du är oerhört tjatig som envisas med att posta flera gånger.

    Svenska kvinnor är korta, tjocka, humorbefriade och kräsna. De äter hellre smågodis till de kräks i ensamhet än kompromissar det minsta på sina krav att mannen skall vara lång, självsäker (se de själva slipper) och ha humor (eftersom de själva är tråkigare än en nedlagd busshållplats).


    Ja du, det låter verkligen som att du skulle trivas bättre i något annat land
  • Anonym (Herxesbraxus)
    Anonym (Smocker) skrev 2020-11-22 23:54:31 följande:
    Om du vill bli deprimerad på riktigt kan du registrera en profil som man och försöka få till EN enda dejt eller jag kan sträcka mig till att få svar på ETT enda svar på välformulerade meddelanden till kvinnor i ditt upptagningsområde. Räkna med att skicka ca 20-30 individuellt skrivna meddelanden om dagen om du skall ha någon chans att få till en dejt. Ni kvinnor är ena riktigt fega panelhönor på match.com etc. 
    Hahahahaha så jävla sant!
  • Anonym (Så)

    Verken män eller kvinnor borde mobbas eller trakaseras eras om de har svårt att hitta någon partner eller sexpartner.

  • Anonym (Lycka till)

    Är inte alls förvånad över att du inte hittar någon.

    Du framstår tex som riktigt fördomsfull, och den personligheten genomskådas ofta snabbt.

    Du dömer människor du inte vet något om, och det är sjukt avtändande!

    Jag har inga barn, men körkort har jag. Skulle dock aldrig dejta någon med din attityd, finns så många ödmjuka och trevliga killar, så skulle aldrig slösa tid på någon med din inställning.

  • Pinotage
    Anonym (Har gett upp hoppet om nätdejting) skrev 2020-11-22 23:27:35 följande:

    Här är en väldigt ensam, men inte desperat 43-årig kvinna. Jag började nätdejta våren 2017 och gav upp det sista hoppet i våras. I alla år har jag varit medlem minst 2-3 ggr/år på i stort sett alla nätdejtingsidor.


    Visst, ju fler foton jag laddar upp, desto fler ?gilla? och/eller ?matchningar? får jag, men ingen tycks läsa den profiltext & ev andra inställningar man kan göra, som t ex ålder (35-55), icke hemmaboende barn/inga alls & vill ej ha barn (jag har inga), ej rökare/snusare, ej religiös/troende (jag är agnostiker/ateist) & allra helst inom rimligt avstånd då jag föredrar att träffas så snart som möjligt, för det är enda sättet att ta reda på om det finns personkemi eller ej och DET är det allra viktigaste för mig!

    Så numera skriver bara män som är ute efter ett ONS, sex eller att sexchatta, trots att hur många som helst kan ?gilla? min profil.


    Och visst kan jag också skriva till de män som verkar intressanta, det är snarare skönt att själv få möjlighet att välja vem man ska skriva till, för när jag började nätdejta -17 så vällde det direkt in hundratals meddelanden från alla möjliga män & jag hade inte ens en chans att hinna välja någon själv att skriva till.

    Jag har ALLTID valt de män i min egen ålder (max +- 5 år), som angivit att de också söker seriöst. Jag har aldrig valt att gå efter männens utseende, ifall det fanns foton (de utan både namn, foto & profiltext skriver jag inte ens till), vilket har lett till att jag aldrig haft kontakt med någon som jag faktiskt fann attraktiv

    Jag valde att helt gå efter vad de skrev på sin profil, för att åtminstone ha en chans att hitta någon som jag förhoppningsvis hade EN sak gemensamt med (förutom åldern); jag valde de som verkade stabila, äkta & seriösa. Men nästan alla har/hade fortfarande småbarn (i bästa fall tonårsbarn), och de som har varit gifta en gång kan inte tänka sig att någonsin gifta sig igen (vilket alltid har varit min stora dröm ), de vill knappt bli sambo heller...

    Men alla de män som jag fann både roliga, sexuellt attraktiva & hade mest gemensamt med var de i 30-35 års åldern som nu (då) hade festat färdigt, ville skaffa egna barn, nästan alla kunde tänka sig att gifta sig, men givetvis sökte alla bara kvinnor i 25-30 års ålder.


    Alltså skrev jag aldrig till dessa, för vilken nytta skulle det ha gjort? Även om jag fortfarande känner mig som max 35 år så är jag ändå 43 i år & vet inte ens om jag kan få barn fortfarande.
    Så även om vi hade mer gemensamt än vad jag har med männen i 40-55 års åldern så ville de ju inte ha ens en 40-åring för 3 år sedan.
    Inte ens de 40-50-åriga männen som inte har barn, men som vill ha det NU (de har heller aldrig varit gifta), vill ha en kvinna över 30-35 år.

    Jag har gett upp allt hopp nu om att hitta en man som verkligen vill ha en seriös relation med äkta kärlek, för oavsett DERAS utseende och trista intressen (jakt, fiske, bilar, bilsport eller BARNEN), åldern (40-55 år), jag gav upp drömmen om att få gifta mig & hoppades på åtminstone äkta kärlek & en samborelation och jag accepterade även att de hade barn och att barnen alltid skulle vara prio 1.


    Men det är meningslöst, det gick aldrig att få kontakt med en enda man som verkligen ville ha en seriös relation. De få som var seriösa hade så många omöjliga krav; jag dög aldrig ens åt en, flintskallig 45-årig 3-barnspappa med noll gemensamma intressen, som varken orkade läsa det jag skrev eller kunde skriva något själv. Det verkade som alla hade dyslexi och ADD el bara ren jävla lathet.

    Jag började med att genast dumpa ALLA män som direkt klagade på att mitt FÖRSTA meddelande var så långt & jobbigt att läsa...
    För klarade de inte ens av det, då hade vi ändå ingen framtid! Men allra värst är de pappor, som varit skilda i minst 3 år och inte haft någon ny relation under den tiden, för deras DÖTTRAR tar upp 100% av all deras tid, de har varken tid, lust el möjlighet att skaffa sig ett eget privatliv igen, döttrarna styr dom med järnhand! Aldrig mer en pappa med hemmavarande döttrar/barn!


    Var finns det allmänbildade, intellektuella, intelligenta, roliga män, som kan föra en konversation i både skrift & tal? Som inte har barn som bestämmer över all tid och hela deras tillvaro?
    Män som faktiskt är seriösa och vill ha en ny relation, både sambo och kan tänka sig att gifta sig (igen), om det nu är så viktigt för sin nya kvinna?

    Jag har slutar betala på de dyra sidorna nu, för mina matchningar var inte ens i Sverige, inom mitt landskap (Götaland/Småland) och inte ens i närheten av mitt län, Kalmar, som jag satte som kriterium i år, då jag är så trött på alla män som bara vill sexchatta & till slut även börjar tjata om videosamtal och ni kan ju gissa vad de tycker att dessa videosamtal skulle handla om...

    Jag vill träffa mannen i mitt liv! Men det fanns tydligen inte någon över till mig
    Jag vet inte vad jag kunde ha gjort annorlunda. Man mår till sist skit av att ständigt bli dumpad, eller snarade ghostad, av dessa män som man ändå helst inte hade velat välja...

    Men tyvärr fanns det aldrig en snygg 45-åring med gemensamma intressen osv, i närheten av mig som JAG dög åt
    Och jag fortsatte att hålla mig borta från de till synes perfekta 35-åringarna eftersom jag är 43...

    Jag gjorde allt fler uppoffringar för varje år jag nätdejtade, medan de jämnåriga männen snarare blev allt mer kräsna och trodde de skulle få en snygg, smal 25-åring som såg ut som en fotomodell!


    Det är väl därför jag fortfarande hittar minst 1/3 av männen (som jag minns) på flera nätdejtingsajter samtidigt efter 3 år.


    Jag brukar hålla mig till en sida/app i taget och inte heller skruva med mer än ca 5-10 st, varav hälften droppar av rätt snabbt & då brukar jag ha fått tät, daglig kontakt med 1-3 st så jag letar aldrig upp nya.
    Men trots att de verkar vara perfekta så slutar det alltid på samma sätt & tydligen ska man dejta många samtidigt & INTE begränsa sig till så få så snabbt (som jag har gjort). 


    Men när jag återigen blir ghostad så blir jag helt knäckt & avslutar mitt konto innan jag kanske ca 6 mån testar en annan sida/app. Senast var Elitsinglar för ett par månader sedan, men jag fick inte en enda matchning efter alla de kriterier man skulle fylla i, så jag valde att inte betala & avslutade kontot.


    Men jag gav upp sista hoppet redan i våras. Vi kvinnor kanske får massor av ?gilla? och/eller ?matchningar?, men det betyder inte att männen är seriösa & äkta eller ens svarar på mitt första meddelande


    Det värsta är alla otrogna, sexmissbrukare & porrskadade män som tar kontakt med så många kvinnor som möjligt, dom äcklen  slipper vi aldrig undan. Ibland är de skickliga nog att lura en i flera veckor & då hinner man ibland bli rejält sårad också


    Eller män som kan föra en konversation & jag kontaktar aldrig mer de männen som bara svarar Ja el Nej på alla frågor & jag får dra ur dom svaren. De hävdar alltid att de ÄR intresserade och vill hålla kontakten, men de ställer aldrig en enda fråga tillbaka, vill inte veta något om mig & tydligen inte träffa mig heller. Det rinner ut i sanden när jag tröttnar på att skruva monologer.

    Så vi kvinnor som har letat, utan att någonsin finna någon finns också


    På din beskrivning låter du och jag som den perfekta matchen - förutom att jag bor långt från dig i mellansverige. Det jag tänker är att jag inte på något sätt lär vara unik, så det måste finnas massor med män för dig i dina trakter. Hur ofta kommer du till träffar i verkliga livet ? 
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Har gett upp hoppet om nätdejting) skrev 2020-11-22 23:27:35 följande:

    Här är en väldigt ensam, men inte desperat 43-årig kvinna. Jag började nätdejta våren 2017 och gav upp det sista hoppet i våras. I alla år har jag varit medlem minst 2-3 ggr/år på i stort sett alla nätdejtingsidor.

    Visst, ju fler foton jag laddar upp, desto fler ?gilla? och/eller ?matchningar? får jag, men ingen tycks läsa den profiltext & ev andra inställningar man kan göra, som t ex ålder (35-55), icke hemmaboende barn/inga alls & vill ej ha barn (jag har inga), ej rökare/snusare, ej religiös/troende (jag är agnostiker/ateist) & allra helst inom rimligt avstånd då jag föredrar att träffas så snart som möjligt, för det är enda sättet att ta reda på om det finns personkemi eller ej och DET är det allra viktigaste för mig!

    Så numera skriver bara män som är ute efter ett ONS, sex eller att sexchatta, trots att hur många som helst kan ?gilla? min profil.

    Och visst kan jag också skriva till de män som verkar intressanta, det är snarare skönt att själv få möjlighet att välja vem man ska skriva till, för när jag började nätdejta -17 så vällde det direkt in hundratals meddelanden från alla möjliga män & jag hade inte ens en chans att hinna välja någon själv att skriva till.

    Jag har ALLTID valt de män i min egen ålder (max +- 5 år), som angivit att de också söker seriöst. Jag har aldrig valt att gå efter männens utseende, ifall det fanns foton (de utan både namn, foto & profiltext skriver jag inte ens till), vilket har lett till att jag aldrig haft kontakt med någon som jag faktiskt fann attraktiv

    Jag valde att helt gå efter vad de skrev på sin profil, för att åtminstone ha en chans att hitta någon som jag förhoppningsvis hade EN sak gemensamt med (förutom åldern); jag valde de som verkade stabila, äkta & seriösa. Men nästan alla har/hade fortfarande småbarn (i bästa fall tonårsbarn), och de som har varit gifta en gång kan inte tänka sig att någonsin gifta sig igen (vilket alltid har varit min stora dröm ), de vill knappt bli sambo heller...

    Men alla de män som jag fann både roliga, sexuellt attraktiva & hade mest gemensamt med var de i 30-35 års åldern som nu (då) hade festat färdigt, ville skaffa egna barn, nästan alla kunde tänka sig att gifta sig, men givetvis sökte alla bara kvinnor i 25-30 års ålder.

    Alltså skrev jag aldrig till dessa, för vilken nytta skulle det ha gjort? Även om jag fortfarande känner mig som max 35 år så är jag ändå 43 i år & vet inte ens om jag kan få barn fortfarande.

    Så även om vi hade mer gemensamt än vad jag har med männen i 40-55 års åldern så ville de ju inte ha ens en 40-åring för 3 år sedan.

    Inte ens de 40-50-åriga männen som inte har barn, men som vill ha det NU (de har heller aldrig varit gifta), vill ha en kvinna över 30-35 år.

    Jag har gett upp allt hopp nu om att hitta en man som verkligen vill ha en seriös relation med äkta kärlek, för oavsett DERAS utseende och trista intressen (jakt, fiske, bilar, bilsport eller BARNEN), åldern (40-55 år), jag gav upp drömmen om att få gifta mig & hoppades på åtminstone äkta kärlek & en samborelation och jag accepterade även att de hade barn och att barnen alltid skulle vara prio 1.

    Men det är meningslöst, det gick aldrig att få kontakt med en enda man som verkligen ville ha en seriös relation. De få som var seriösa hade så många omöjliga krav; jag dög aldrig ens åt en, flintskallig 45-årig 3-barnspappa med noll gemensamma intressen, som varken orkade läsa det jag skrev eller kunde skriva något själv. Det verkade som alla hade dyslexi och ADD el bara ren jävla lathet.

    Jag började med att genast dumpa ALLA män som direkt klagade på att mitt FÖRSTA meddelande var så långt & jobbigt att läsa...

    För klarade de inte ens av det, då hade vi ändå ingen framtid! Men allra värst är de pappor, som varit skilda i minst 3 år och inte haft någon ny relation under den tiden, för deras DÖTTRAR tar upp 100% av all deras tid, de har varken tid, lust el möjlighet att skaffa sig ett eget privatliv igen, döttrarna styr dom med järnhand! Aldrig mer en pappa med hemmavarande döttrar/barn!

    Var finns det allmänbildade, intellektuella, intelligenta, roliga män, som kan föra en konversation i både skrift & tal? Som inte har barn som bestämmer över all tid och hela deras tillvaro?

    Män som faktiskt är seriösa och vill ha en ny relation, både sambo och kan tänka sig att gifta sig (igen), om det nu är så viktigt för sin nya kvinna?

    Jag har slutar betala på de dyra sidorna nu, för mina matchningar var inte ens i Sverige, inom mitt landskap (Götaland/Småland) och inte ens i närheten av mitt län, Kalmar, som jag satte som kriterium i år, då jag är så trött på alla män som bara vill sexchatta & till slut även börjar tjata om videosamtal och ni kan ju gissa vad de tycker att dessa videosamtal skulle handla om...

    Jag vill träffa mannen i mitt liv! Men det fanns tydligen inte någon över till mig

    Jag vet inte vad jag kunde ha gjort annorlunda. Man mår till sist skit av att ständigt bli dumpad, eller snarade ghostad, av dessa män som man ändå helst inte hade velat välja...

    Men tyvärr fanns det aldrig en snygg 45-åring med gemensamma intressen osv, i närheten av mig som JAG dög åt

    Och jag fortsatte att hålla mig borta från de till synes perfekta 35-åringarna eftersom jag är 43...

    Jag gjorde allt fler uppoffringar för varje år jag nätdejtade, medan de jämnåriga männen snarare blev allt mer kräsna och trodde de skulle få en snygg, smal 25-åring som såg ut som en fotomodell!

    Det är väl därför jag fortfarande hittar minst 1/3 av männen (som jag minns) på flera nätdejtingsajter samtidigt efter 3 år.

    Jag brukar hålla mig till en sida/app i taget och inte heller skruva med mer än ca 5-10 st, varav hälften droppar av rätt snabbt & då brukar jag ha fått tät, daglig kontakt med 1-3 st så jag letar aldrig upp nya.

    Men trots att de verkar vara perfekta så slutar det alltid på samma sätt & tydligen ska man dejta många samtidigt & INTE begränsa sig till så få så snabbt (som jag har gjort). 

    Men när jag återigen blir ghostad så blir jag helt knäckt & avslutar mitt konto innan jag kanske ca 6 mån testar en annan sida/app. Senast var Elitsinglar för ett par månader sedan, men jag fick inte en enda matchning efter alla de kriterier man skulle fylla i, så jag valde att inte betala & avslutade kontot.

    Men jag gav upp sista hoppet redan i våras. Vi kvinnor kanske får massor av ?gilla? och/eller ?matchningar?, men det betyder inte att männen är seriösa & äkta eller ens svarar på mitt första meddelande

    Det värsta är alla otrogna, sexmissbrukare & porrskadade män som tar kontakt med så många kvinnor som möjligt, dom äcklen  slipper vi aldrig undan. Ibland är de skickliga nog att lura en i flera veckor & då hinner man ibland bli rejält sårad också

    Eller män som kan föra en konversation & jag kontaktar aldrig mer de männen som bara svarar Ja el Nej på alla frågor & jag får dra ur dom svaren. De hävdar alltid att de ÄR intresserade och vill hålla kontakten, men de ställer aldrig en enda fråga tillbaka, vill inte veta något om mig & tydligen inte träffa mig heller. Det rinner ut i sanden när jag tröttnar på att skruva monologer.

    Så vi kvinnor som har letat, utan att någonsin finna någon finns också


    Gör dig mer attraktiv. Du skriver att jämnåriga män söker smala unga tjejer.

    Jag vet inte om det är sant då flera på familjeliv tydligen gillar mulliga och äldre kvinnor. Även om jag inte hör till dom.

    Men eftersom nätdejting är mycket yta så skulle jag säga börja träna och ändra kosten så du blir den där smala snygga pinglan som män trånar efter och inte ghostar. Samt gör sin hälsa gott också :)
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Herxesbraxus) skrev 2020-11-22 16:17:31 följande:
    Jag har gjort förändring under dessa 7 år, jag har ett eget place, massa pengar på banken, egen bil 2018 modell, den börjar bli gammal så ska byta till sommaren till 2021 modell. Jag gymmar 4-6ggr i veckan. MEN.... jag är kanske lite återhållsam i det sociala, jag har vänner men när jag lär känna nån ny, t.ex en dejt så kan jag vara blyg och ibland blir det "krystat" när man ska prata. 

    Jag kollar aldrig på TV och läser inga nyheter utom börsen då så jag har inte jätte koll på vad som händer i världen (nej jag har dock inte missat Covid19) och kan därför inte så enkelt prata om vardagliga nyheter. Vette fan om det är där skon klämmer. 

    Jag har fått bekräftat utan massa olika (utomstående) att jag ser okej ut, trevlig men inte HUNK-kategorin kanske en 5.a och jag tror det är därför dejting marknaden inte går så bra. Därav man blir less på skiten.

    Tjejer nöjer sig inte hur bra man än är som person för dom lär inte ens känna en. Men sen när man väl får till en dejt, o ALLT inte är perfekt då drar dom. 
    Jag förstår att det kan kännas hopplöst när man inte träffar någon. Men de sakerna du beskriver (pengar på banken, ny bil, gymmar), det är ju bara ytliga saker. Det kanske kan locka någon i första läget, men det är ju inte därför någon "stannar kvar". 

    Att du inte har koll på vad som händer i världen kan givetvis vara ett stort problem. Man behöver ju inte vara intresserad av nyheter. Men att ha lite koll på vad som händer och hur diskussioner i nyheterna går kan nog anses som ett minimikrav för många.

    När du säger att "tjejer inte nöjer sig hur bra man är som person" så sätter det nog huvudet på spiken. Du försöker träffa fel tjejer helt enkelt. Med ditt (ganska ytliga) fokus på status och pengar och samtidiga ointresse för nyheter så blir det ett ganska smalt utbud av tjejer som kan falla för det (beroende på vad dina övriga intressen är). Det kan hjälpa att bli medveten om att "en bra person" ser väldigt olika ut för både män och kvinnor. Du behöver helt enkelt fokusera på att träffa någon som tycker att det DU är innebär att vara en bra person. "Bra personlighet" är liksom inget allmängiltigt begrepp.
        Med den skeva könsfördelningen som är på dejtingsidor (80/20 har jag sett statistik på) så blir det mycket svårare för en man att hitta någon där som passar till exempel.

    När jag nätdejtade så insåg jag rätt snabbt att jag har en rätt udda personlighet, jag är dessutom rätt mycket över genomsnittslängd (för män, jag är kvinna). För mig var dejtingen mer som ett maraton än en spurt. Jag ville ju träffa någon jag kunde ha en framtid med. Så det innebar att jag behövde hitta någon som kan gilla den typen av person som jag är. (tv-spelande introvert bokmal som gillar äventyrliga resor och hellre sitter på en sten ute i skogen än klubbar runt eller åker på spa). Det tog ganska många år innan jag hittade rätt. Och då är det som sagt ändå lättare för mig som kvinna. Min sambo hade letat ännu längre. 
  • Anonym (Tinder)

    Problemet är att för 20 år sen så va man tvungen å ge sig ut å prata med folk aktivt socialisera sig. Nu sitter man framför tinder å svajpar höger eller vänster, det är ingen som dejtar längre utan det är mer som å söka jobb, allt måste be perfekt annars så svajpar man vänster.

  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Biologi) skrev 2020-11-23 10:14:57 följande:
    Det som gör dig mest ovanlig är att du som kvinna erkänner att det är kvinnornas marknad. De flesta kvinnor här på forumet skulle hellre ta en kula i pannan än erkänna att så är fallet.
    Tja, i ett helhetsperspektiv så blir det ju "kvinnornas marknad". Det finns ganska stora skillnader i hur män och kvinnor fungerar. Kolla på studierna som visar att kvinnor i större utsträckning VÄLJER att leva ensamma, t ex. Men på individnivå finns det nog lika stora skillnader inom könen som mellan dem.

    Det jag personligen upplevde på dejtingsidor var att fler män verkade söka efter NÅGON (vemsomhelst) och kvinnor mer riktade in sig på att hitta HONOM (den där speciella). Men dejtingsidor är som sagt ett otroligt dåligt underlag. Det finns en anledning till att de inte släpper siffrorna på hur könsfördelningen ser ut. Som sagt 80/20 män/kvinnor är inte ovanligt.

    Som sagt så kanske det är "kvinnans marknad" på en allmän nivå (på dejtingsidor). Men på individnivå är det ju lika svårt för alla att hitta någon som har de personliga egenskaperna som passar. Personkemi är lika svårt för alla att hitta.
Svar på tråden Är det så svårt att hitta en tjej?!