• Anonym (Uska)
    Sun 22 Nov 2020 19:19
    523 visningar
    22 svar
    -1
    22
    523

    Fler som hört av sig och erbjudit sin hjälp i corona? Besviken

    Hej

    Jag är utbildad undersköterska och har jobbet i vården i fem år. Sedan ett par år tillbaka jobbar jag dock med något helt annat, ett jobb som innebär att jag alltid är ledig helger, röda dagar osv.

    Jag skickade därför ett mail till den kommun där jag bor och erbjöd min hjälp, att kunna gå in som extraresurs på exempelvis julhelgen och nyårshelgen på äldreboende, inom hemtjänsten eller liknande, för att avlasta personalen. Även om jag inte känner vårdtagarna så är det ju mycket man kan göra ändå, då jag har kunskap och erfarenhet och med lätthet skulle kunna gå direkt in på ett boende och hjälpa till där. Jag jobbar dessutom hemifrån och bor själv så jag utsätts inte för någon direkt smitta.

    Det svar jag fick från kommunen var att jag fick gå in på deras hemsida och kolla om det fanns någon ledig tjänst jag kunde söka.

    Jag är riktigt besviken över bemötandet. Jag har uppfattat det som att vårdpersonalen går på knäna, många som är hemma och sjuka, eller vabbar osv. Så det känns väldigt märkligt att de inte tar emot hjälp när någon som är kompetent och utbildad hör av sig, utan uppmanas att söka en tjänst?

  • Svar på tråden Fler som hört av sig och erbjudit sin hjälp i corona? Besviken
  • Sun 22 Nov 2020 19:23
    #1
    +1

    Men, är det inte så mer eller mindre överallt? Att man går med i vikariepooler (och lägger sig som tillgänglig när man är det), söker tjänster o.s.v.?

  • KittyK­80
    Sun 22 Nov 2020 19:24
    #2

    Ville du göra det gratis eller få betalt för det?

  • Anonym (Uska) Trådstartaren
    Sun 22 Nov 2020 19:29
    #3
    fjanten skrev 2020-11-22 19:23:45 följande:

    Men, är det inte så mer eller mindre överallt? Att man går med i vikariepooler (och lägger sig som tillgänglig när man är det), söker tjänster o.s.v.?