• Anonym (-)
    Sun 22 Nov 2020 19:47
    1293 visningar
    26 svar
    26
    1293

    Köper du mensskydd till din dotter i övre tonåren?

    Hej, har en dotter på 17 år som är den enda personen som har mens hemma hos oss. Jag har kommit i klimakteriet och slutat ha mens så behöver inte köpa för min räkning, men borde jag köpa till min dotter?

  • Svar på tråden Köper du mensskydd till din dotter i övre tonåren?
  • Sun 22 Nov 2020 19:50
    #1
    +2

    Jag tycker att det ingår i det som vi står för tex toapapper, tvål, schampo osv.


    Så vill de inte ha speciella produkter som inte går att köpa på vanliga mataffären eller om de vill ha svindyra saker, så köper vi in ett basutbud och står för. Vill de har dyrare grejor eller specialgrejor så får de köpa själva för studiebidraget.

    Vad gäller mensskydd har vi köpt en menskopp (iofs dyrare) så det går inte mycket annat. Men vi har lite tamponger, bindor och trosskydd i badrummet för att barnen och deras kompisar ska kunna ta vid behov.

  • Sun 22 Nov 2020 19:52
    #2

    Förvaltar hon sitt studiebidrag själv? Köper hon sina andra egna hygienartiklar? Om ja, så kan hon köpa egna mensskydd också. Om nej, så ska du ju köpa det till henne likt allt annat hon behöver.

  • Sun 22 Nov 2020 19:56
    #3
    +1

    Vi köper också ett "basutbud" av mensskydd, tvål och schampo etc, vill hon ha dyrare märken får hon köpa själv. 

  • Anonym (-) Trådstartaren
    Sun 22 Nov 2020 19:58
    #4
    Mrs Green skrev 2020-11-22 19:56:58 följande:

    Vi köper också ett "basutbud" av mensskydd, tvål och schampo etc, vill hon ha dyrare märken får hon köpa själv. 


    vi=?
  • Anonym (Annik­a)
    Sun 22 Nov 2020 20:07
    #5
    +1

    Jag köper mensskydd, duschtvål, tandkräm, schampo, rakhyvlar, deo osv i mataffären. Ibland köper de själva, om de vill ha något speciellt. 

  • Anonym (Nappy­)
    Sun 22 Nov 2020 20:09
    #6
    +1

    Ja jag köper åt dottern som snart blir 18 år. Ser det som en självklarhet att göra det tills hon börjar jobba. Hon får dock välja själv när vi handlar och jag betalar. 

  • Sun 22 Nov 2020 20:13
    #7

    Jag köpte sånt själv i tonåren. Liksom schampo, balsam, deo etc.

  • Sun 22 Nov 2020 20:14
    #8
    +1
    Anonym (-) skrev 2020-11-22 19:58:41 följande:
    vi=?
    Vi föräldrar
  • Anonym (t)
    Sun 22 Nov 2020 20:59
    #9
    +1

    Ja, det gör jag.
    Tycker det låter snålt att inte göra det
    Om man ändå är i affären så varför inte slänga ner några paket bindor?
    Varför ska hon gå en särskild gång till affären för att handla dessa? 

  • Sun 22 Nov 2020 21:02
    #10
    +1

    Jag använder i princip inte bindor. Det går 1-2 i månaden.

    Men självklart betalar jag för dottern. Dock är det mest på hennes ansvar att se till att det kommer upp på inhandlingslistan eftersom jag lätt missar det då jag använder så få. Så länge de bor hemma kommer det finnas bindor mensskydd att tillgå.

Svar på tråden Köper du mensskydd till din dotter i övre tonåren?