• Anonym (Ensamstående)

    Vi ska separera!

    Hej! Jag är en kvinna som med min sambo har 2 barn och väntar vårt tredje, då han nu plötsligt bestämt sig för att separera och flytta. Jag vill inte görs abort utan behålla barnet. Han sa från början att han absolut ville behålla, till att säga att jag gör som jag vill ???????. Känns även som han ger mig dubbla budskap då han ena stunden säger att vi ska vara särbo, men i nästa ska det vara slut. Finns någon med erfarenhet här inne som också blivit lämnad under er graviditet och hur blev det för er? Var han, eller ska han vara med under förlossningen tex och hur gjorde ni med första tiden hemma? Han säger att han ska hjälpa till med våra 2 andra barn mer när nästa kommer, men babyn och jag då, vi behöver väl också hjälp och syskonen ska ju även knytas an till nytt syskon. Snälla hjälp mig med råd, vet vaken ut eller in längre ????

  • Svar på tråden Vi ska separera!
  • Anonym (Ensamstående)

    Finns det verkligen inga som helst mammor här inne i liknande situation som mig?

  • Anonym (Förälder)

    Vad menar han med hjälpa till?
    Hur gamla är barnen?

    Separerar ni så är det ju och han är inte skyldig att hjälpa dig.
    Ta hand om barnen både bör och ska han.
    Men bebisen är ju för liten för att han ska kunna hjälpa till med den OM det inte är så att ni båda kan känna er bekväma med att umgås i ditt hem tex.

  • Anonym (Ensamstående)

    Barnen kommer vara 2 och 4 år då syskonet kommer och han menar på att han kan ta de stora mer än varannan v, när babyn är född. Så jag får vara själv med babyn.

  • Anonym (Förälder)
    Anonym (Ensamstående) skrev 2020-11-25 20:20:36 följande:

    Barnen kommer vara 2 och 4 år då syskonet kommer och han menar på att han kan ta de stora mer än varannan v, när babyn är född. Så jag får vara själv med babyn.


    Och ingen av er tycker att det blir konstigt?
    Mamma får en bebis och vi får knappt träffa mamma?
    Bra relation där, det kommer bara att skapa bekymmer.
    Varannan vecka är mycket för så små barn dessutom.
Svar på tråden Vi ska separera!