• Anonym (!)

    Skulle du kunna äta människokött?

    Skulle du kunna tänka dig att smaka människokött om du erbjöds att få en sådan måltid serverad på till exempel en restaurang? Varför/varför inte? Skulle du överhuvudtaget kunna smaka människokött (bortsett från en situation då man är under extrem svält)?

    Själv skulle jag absolut inte kunna stoppa i mig människokött. Finns inte en chans. Skulle spy över hela rummet. Bara tanken får det att vrida sig i magen på mig. Så sjukt motbjudande och vidrigt.

  • Svar på tråden Skulle du kunna äta människokött?
  • Aniiee
    mammabitch skrev 2020-11-23 13:58:18 följande:

    För att överleva - utan minsta tveksam!
    Som delikatess på en restaurang .- knappast!


    Same.
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Anonym (!)
    klyban skrev 2020-11-23 14:24:11 följande:

    Ja, utan problem om det handlade om överlevnad.


    De flesta hade nog ätit av en död människa om det handlade om överlevnad, men tänkte inte här på en situation då det handlar om överlevnad
  • Anonym (nja)

    Är vegan, så att äta kött oavsett ursprung är inte min grej.

    Ur ett filosofiskt perspektiv ser jag dock ingen skillnad mellan att äta en ko, en gris, en häst, en anka, en hund, en katt, en daggmask, en gräshoppa, eller en människa. Så länge djuret hanteras etiskt under sin livstid, och slaktas humant.
    Sedan kommer ju frågan var man hittar de djur (oavsett art) som känner att det är OK att dö för att jag ska få mat.

  • Anonym (Nej)
    Anonym (!) skrev 2020-11-23 14:36:03 följande:

    De flesta hade nog ätit av en död människa om det handlade om överlevnad, men tänkte inte här på en situation då det handlar om överlevnad


    Inte så säker på det. De flesta hade nog hellre svultit ihjäl. Man överlever knappast på människokött heller.
  • Anonym (Lutar åt nej)

    Intressant och äcklig fråga!

    Spontant - nej, aldrig. Men det beror ju också helt på hur köttet införskaffats eller vad man ska säga. Har någon dött mot sin vilja, har någon dött och givit medgivande till att ätas, lever personen och det har bara tagits lite kött från låren (typ som baconskivor), lever personen men saknar ett ben, har personen gått med på ett experiment och fått en extra köttklump odlad på sig som man sedan tagit bort för att äta? 

  • Anonym (Nej)
    Anonym (nja) skrev 2020-11-23 14:36:49 följande:

    Är vegan, så att äta kött oavsett ursprung är inte min grej.

    Ur ett filosofiskt perspektiv ser jag dock ingen skillnad mellan att äta en ko, en gris, en häst, en anka, en hund, en katt, en daggmask, en gräshoppa, eller en människa. Så länge djuret hanteras etiskt under sin livstid, och slaktas humant.

    Sedan kommer ju frågan var man hittar de djur (oavsett art) som känner att det är OK att dö för att jag ska få mat.


    Äckligt att äta djur det med om man verkligen tänker på vad det är man äter, men för de flesta är det så normaliserat att äta djurkött så de slår bort tanken av att det är djur de äter, för dom är det bara kött.
Svar på tråden Skulle du kunna äta människokött?