• Anonym (Kcal)

    Har jag ätit för mycket?

    Kalorimässigt, är detta för mycket under en dag?

    Totalt 6 st knäckebröd

    En proteinpudding

    En clementin

    Middag 1dl bruna bönor och 4 skivor bacon.

  • Svar på tråden Har jag ätit för mycket?
  • Anonym (du har ätit för mycket)

    aa det är alldeles för mycket!

  • Anonym (Hungrig)

    Jag hade svultit ihjäl om jag ätit så där lite på en dag. Men det kanske är syftet, svårt att veta när tråden ligger i Kroppsligt och inte typ träning eller nåt. 

  • Anonym (P)
    Anonym (du har ätit för mycket) skrev 2020-11-23 14:30:18 följande:

    aa det är alldeles för mycket!


    Tobben skrev 2020-11-23 14:37:35 följande:

    Långt över det rimliga.


    Grymt onödiga kommentarer. För någon med ätstörda tankar och noll koll på vad som är ett rimligt kaloriintag så är det inte så självklart att ni skämtar som ni verkar tro.

    Ts, du har ätit på tok för lite. Du kommer att skada din kropp (och hjärna) om du fortsätter så. Om du behöver hjälp med att få koll på hur mycket du behöver äta och lägga upp ett matschema kan jag varmt rekommendera att gå till en dietist.
  • Anonym (Kcal)

    Tanken är att jag ska gå ner i vikt. Också är jag överviktsopererad för ett par veckor sedan.

    Har lite dålig koll på detta med kalorier och ville därför höra på ett ungefär om detta är för lite, normal mängd eller för mycket när viktminskning är syftet.

    Har som (P) skriver, alltid varit ätstörd och överviktig.

  • Anonym (M)
    Anonym (Kcal) skrev 2020-11-23 15:23:21 följande:
    Tanken är att jag ska gå ner i vikt. Också är jag överviktsopererad för ett par veckor sedan.
    Har lite dålig koll på detta med kalorier och ville därför höra på ett ungefär om detta är för lite, normal mängd eller för mycket när viktminskning är syftet.

    Har som (P) skriver, alltid varit ätstörd och överviktig.
    Bästa alternativet är att ta kontakt med en dietist. Efter en överviktsoperation är det inte bara kalorierna som är viktiga utan även att få i sig rätt näring och jag har svårt att tänka mig att knäckebröd ska vara den huvudsakliga delen av det du äter under en dag.
  • Anonym (A)

    Ts, om du har IG, sök upp small_plates_byme

    Hon är op:ad och lagar näringsrik mat i små portioner. Där kan få tips på hur du kan äta.

  • Anonym (U)
    Anonym (Kcal) skrev 2020-11-23 15:23:21 följande:

    Tanken är att jag ska gå ner i vikt. Också är jag överviktsopererad för ett par veckor sedan.

    Har lite dålig koll på detta med kalorier och ville därför höra på ett ungefär om detta är för lite, normal mängd eller för mycket när viktminskning är syftet.

    Har som (P) skriver, alltid varit ätstörd och överviktig.


    Helt orimligt att du ska behöva lista ut detta själv samt oroa dig. De borde ha gett dig råd hur du ska äta efter operationen! Omg
  • Anonym (.)

    Men har du inte fått någon information om hur du ska äta efter operationen?? I så fall är det otroligt dåligt skött. Stirra dig inte blind på kcal utan på kvaliteten på maten!!!

Svar på tråden Har jag ätit för mycket?