• Anonym (Missy)

    Ättikste - Vems fel?

    Ta inte tråden för allvarligt, det är inget bråk, men vill ändå veta vad andra anser.

    Jag skulle ta bort kalk i vattenkokaren och hällde i ättika. Medan den kokade upp gick jag till badrummet. När jag kommer ut möts jag av en upprörd make. Han hade av någon anledning trott att jag förberett tevatten åt honom och utan att tänka hällt det över sitt dyra te.

    Han anser att det är mitt fel som lämnade den obevakad och inte förvarnade, jag tycker att det är han som är skum som inte ens reagerade på den starka lukten och trodde att jag utan anledning skulle koka tevatten åt honom.

    Han sa att jag städar så ofta med ättika att han inte reflekterade över att lukten kom ifrån vattenkokaren.. Men jag storknar ju nästan när jag häller ut det, så hur kan man INTE reagera?

  • Svar på tråden Ättikste - Vems fel?
  • sextiotalist

    Haha

    Exakt det hände oss. Sambon undrade först vad han hade gjort eftersom jag ville förgifta honom.

    Sedan skrattade vi åt det.

    Klantigt av mig att inte tömma och skölja ur kokaren efteråt

  • Elis73

    Eftersom risken bara är att få äckligt the så tycker jag att ditt antagande om att "jag hinner göra detta emellan" är helt OK. Hade det varit något hälsovådligt medel så skulle det dock ha varit väldigt oansvarigt.


    Så jag är på ditt lag

  • Anonym (Mymlan)

    Jag kan tycka att man inte behöver övervaka vattenkokaren när det bara är ättiksprit i den. Det finns ingen anledning att stå och vänta på att den kokar upp. Samtidigt skulle jag ta för givet att det bara var vatten i den, om jag bara hörde den koka upp. En komiskt situation, ingens fel skulle jag säga.

    Fast lite märkligt att han inte reagerade på lukten.

  • Anonym (Dusr)

    Verkar helt meningslöst att hålla på med dyrt te om man inte ens iaktar vattenkvaliteten vid bryggning. I det här fallet var ju vattnet superkontaminerat! Blir riktigt provocerad av den där idioten. Tycker du borde lämna honom faktiskt.

  • Anonym (Dusr)

    Dock slår det mig att ?dyrt te? kan innebära olika saker för olika personer. Vad var det för te han skulle göra?

  • Anonym (Missy)
    Anonym (Dusr) skrev 2020-11-24 20:22:33 följande:

    Dock slår det mig att ?dyrt te? kan innebära olika saker för olika personer. Vad var det för te han skulle göra?


    Vad har det med saken att göra? Han blev upprörd över att det bara blev att hälla bort.
  • flygrl
    Anonym (Dusr) skrev 2020-11-24 20:18:24 följande:

    Verkar helt meningslöst att hålla på med dyrt te om man inte ens iaktar vattenkvaliteten vid bryggning. I det här fallet var ju vattnet superkontaminerat! Blir riktigt provocerad av den där idioten. Tycker du borde lämna honom faktiskt.


    Också min tanke. Mer snobb än finsmakare verkar det som så om jag vore TS skulle jag nog inte lämna honom men däremot skratta gott åt näsbrännan han fick ha ha.
  • Anonym (Dusr)
    Anonym (Missy) skrev 2020-11-24 20:25:11 följande:

    Vad har det med saken att göra? Han blev upprörd över att det bara blev att hälla bort.


    Om det är nåt smaksatt skit han dricker så förstår jag bättre att han inte är så noga. I så fall skulle jag inte råda dig till skillsmässa. (Dock förstår jag inte varför man skulle gifta sig med nån som dricker smaksatt te, men folk är ju olika.)
Svar på tråden Ättikste - Vems fel?