• Anonym (G)

    Han bits, kan nerver kommit till skada?

    Hej!

    Jag är ingen läkare men vänder mig hit om någon vet. Min pojkvän biter mig ibland så det gör ont och blir märken ett tag... Han gör inte det när vi bråkar utan "kärleksfull"

    Han bits oftast på höger arm, armled.

    Nu har min kropp börjat pirra mycket överallt. Kan det vara konsekvens av hans bitande, att nerver kommit i kläm?

    Stressar mycket också så kanske beror på det? Behöver era tankar!

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Han bits, kan nerver kommit till skada?
  • Anonym (Fiona)

    Låter inte klokt, be honom sluta med det! Inte okej att bita så det gör ont hur kärleksfullt han än påstår att det är.

  • Anonym (ace)

    Du behöver en psykolog som kan hjälpa dig komma till insikt om vad som är "normalt" eller "hälsosamt"att tillåta andra utsätta dig för.

  • Anonym (Sara)

    Men VILL du verkligen att han ska bita dig?! Han är inget litet barn längre. Fan, jag hade blivit vansinnig om min man skulle göra likadant på mig. Det är inte normalt att bita någon efter man är lämnat småbarnsåldern. Din kille är sjuk i huvudet!

  • Pope Joan II

    Det är inte enklare att han slutar bita dig kärleksfullt än det är att spekulera i vilka konsekvenser bitandet medför? 

  • Anonym (G)

    Tack för svar!

    Jag fattar att det måste vara slut på bitandet. Men nu är skadan redan skedd och han har redan bitit mig ett antal ggr.

    Frågan handlar mer om detta kan ge konsekvenser i form av nervskador som kan orsaka att det pirrar? Pinsamt att vända sig till VC med frågan. Finns det någon läkare här som ev. kan svara? Eller om någon av er känner en läkare som ni kan fråga?

  • Anonym (G)

    Eller om det kan orsaka att nerver kommer i kläm?

  • Anonym (ace)
    Anonym (G) skrev 2020-11-24 17:52:20 följande:

    Tack för svar!

    Jag fattar att det måste vara slut på bitandet. Men nu är skadan redan skedd och han har redan bitit mig ett antal ggr.

    Frågan handlar mer om detta kan ge konsekvenser i form av nervskador som kan orsaka att det pirrar? Pinsamt att vända sig till VC med frågan. Finns det någon läkare här som ev. kan svara? Eller om någon av er känner en läkare som ni kan fråga?


    Men skärp dig! Har du fysiska problem så gå till doktorn. Pinsamt? Hur gammal är du? 11 år?
  • Anonym (G)
    Anonym (ace) skrev 2020-11-24 18:09:48 följande:

    Men skärp dig! Har du fysiska problem så gå till doktorn. Pinsamt? Hur gammal är du? 11 år?


    Återigen inte svar på min fråga. Jag går ju såklart till läkare om det inte ger med sig men vill gärna ha svar på min fråga av någon kunnig inom området.
Svar på tråden Han bits, kan nerver kommit till skada?