• Anonym (Sorgsen)

    Att inte veta dödar mig inombords

    Jag är sambo med en man i 3 år. Han bor hos mig, lägenheten är min och varenda en möbel och grejer här är mitt.

    Förra sommar jobbade jag konstiga tider, kunde sluta kring klockan 21 ibland. Denna dag så skulle jag sluta 21 men jag fick gå tidigare då jag hade extra timmar över, så jag slutade 18.30 och var hemma 19.00

    Jag kom hem och såg att tvätt fanns i torktumlaren.

    Det var lakanet och madrasskydet, ni vet det tunna över madrassen innan lakanet.

    Båda dessa var i torktumlaren och maskinen skulle vara klar om 30 min. När jag räknade ut från att den startas och tvättmaskinen startas så är det klockan 17 ca, 17.30.

    Min sambo vaknar 12 då han börjar jobba 14 vissa dagar och slutar då 18. Han är vikarie.

    När han vaknar så rullar han upp rullgardinen, det är det allra första han gör. Varje dag. I alla dessa år. Han sätter sig och dricker kaffe och sen beger sig till jobbet.

    Jag kom hem och tvätten fanns ju i torktumlaren och jag fick en så äcklig magkänsla att jag började hyperventilera och gråta.

    Jag såg även att intimtvålen från duschen stod på handfatet.

    Rullgardinen var NERE samt gardiner fördragna.

    Jag bytte sängkläder precis 2 dagar innan detta så dem var inte smutsiga.

    Jag får en känsla att han haft någon hemma, knullat i sängen och det kommit igenom från hennes vagina och därför han tvättade både lakan och överdrag. Rullade ner rullgardin och drog för gardiner, för ingen skulle se.

    Tvålen stod på vasken då han tvättat av penisen i vasken (detta är vad han brukar göra när VI har sex om han redan duschat innan dess).

    Jag ringer honom och hans ursäkt är att han fes och hade diarré så det kom på lakanet och genom madrasskydet och att han tvättade sig i duschen bara rumpan !? Eh hur då?? Varför stod INTIMtvålen på vasken då?. Han använder enbart intimtvål till penisen och vanlig tvål till rumpa och resten av kroppen. Plus var det inte ens blött på golvet i duschen utan nej det var blött på golvet precis under vasken.

    Han gick till jobb men sa att han gick hem tidigare för han var dålig i magen.

    Jag frågade om han haft någon hemma, att detta känns konstigt och hans berättelse inte låter trovärdig.

    Han börjar höja rösten och säger att jag är psykfall som inbillar mig och borde söka hjälp och klickar mig.

    Kvar står jag och gråter ännu mer och förstår ingenting.

    Jag känner att han trodde jag slutade 21 så jag skulle vara 21.30, så hade han gott om tid att tvätta och torka lakan och överdrag för att trä på det igen tills jag kom hem och inte skulle ana något. Men han visste inte att jag slutade tidigt.

    Än idag tänker jag på detta och jag mår så illa varje dag. Har tappat lust helt att ha sex med honom. Och de få gånger vi haft sex som igår, så kom det igenom lakanet och på madrasskydet och jag tänker på det samma som förra året. När jag ser honom stå vid vasken och tvätta sig med INTIMtvålen medan jag sitter och kissar så vill jag bara spy.

    Jag vet inte vad jag ska göra :(

    Jag tror han är otrogen även nu. Har frågat honom flera gånger och han säger "Du har inget att komma med. Den dagen det finns bevis då kan du ha något att säga till om " men alltså bevis hur, han är smart. Har sett tecken men bevis hittar jag inte.

    Min väninna säger jag borde sätta en spy-cam hemma för att se svart på vitt.

    Vad ska jag göra :(

    Att lämna bara så känns inte lätt och rätt. Jag vill ha bevis

  • Svar på tråden Att inte veta dödar mig inombords
  • Anonym (jaha)
    Anonym (ace) skrev 2020-11-25 03:46:29 följande:
    Anonym (Maia) skrev 2020-11-24 23:13:51 följande:

    Jag hade köpt kamera och gömt.

    Dessutom hade jag ljugit om att jag ska jobba en viss tid, eller åka på ngt annat så att han får tid på sig att "boka in" något. Och så kommer du hem tidigare, alt sitter i bilen och spanar lite. Vill du ha bevis för att lämna är det bevis du ska ha.


    Fullkomligt idiotiska råd! Antingen litar man på sin partner eller så bryter man. Vad finns det för mening att stanna med någon man inte litar på?
    Fullkomligen naiv reaktion från någon som uppenbarligen saknar erfarenhet.

    1) Att lita på någon och att lita BLINT på någon är två skilda saker. Den senare är är väldigt naivt

    2) Att misstänka och att tro är två skilda saker. När du misstänker så tror du varken det ena eller det andra du står i mitten och velar. När du tror så tror så är du mer eller mindre säker på att det är så och behöver bara bekräfta det.

    3) I längre förhållanden har man ofta något som kallas barn. Du vet de där små rackarna som vi alla varit en gång. Dessa små rackare är helt beroende av sina föräldrar. Och en förälder som resonerar så ofattbart korkat att hon/han bara drar på första bästa misstanke är ingen bra förälder. En normalt funtad förälder vill oftast inte vända upp och ner på sina barns liv utan att vara väldigt säker på att det finns anledning till det, och för att vara säker krävs bevis. Och eftersom människor som gör duma saker sällan säger det över middagen typ "idag drog jag över en brud i våran säng" så måste man tyvärr luska för att få reda på sanningen, detta gäller tyvärr även om man inte har barn.

    Så mao är din fråga... "vad är det för mening med att stanna med någon man inte litar på" väldigt naiv och faktiskt ganska korkad. Det är som att säga att man ska ska be sin bästa kompis dra åt helvete för att man misstänker att personen snackat skit om dig. Det KAN vara så men det kan lika väl vara ett missförstånd. Och att då bara be personen dra åt helvete är ju i så fall ganska korkat, det är betydligt smartare att ta reda på om det är sant eller ett missförstånd.
  • Fiona M
    Anonym (jaha) skrev 2020-11-25 13:33:55 följande:

    Om du tror att otrohet bara förekommer i dåliga förhållanden så tror du fel.


    Hur tänkte du nu?
  • Anonym (Inga bevis)
    Anonym (Sorgsen) skrev 2020-11-25 01:47:02 följande:

    När en person man lever med helt plötsligt ändrar sina rutiner då blir man misstänksam.

    Han som aldrig tvättat sängkläder i alla dessa år nu plötsligt tvättade lakan och överdrag.

    Han som alltid ALLTID rullat upp rullgardin när han vaknar och denna enda dag så hade han den nerrullad och gardiner fördragna.

    Han som kan lämna bromsspår i kalsonger och toan utan att skämmas men skämdes över bajsspår i sängen?

    Har nu även lagt märke till att han sitter faktiskt en del på telefonen och han vänder typ skärmen. Hans vänlista på Facebook är numera privat. Bilder jag kommenterat med hjärta och skriver något fint och bilder jag tryckt älska på alla dessa bilder har han tagit bort.

    Detta är inget jag tänkt på innan förrän nu när jag tänker på djupet allting. Är det inte märkligt?

    Han var på toa och jag tryckte på hans telefon när den låg på bordet och då kom det upp att man ska slå in lösen. Varför har man lösen när man inte haft det innan? Och hur jag märkt det så inte ni ska anta igen en massa, är för när han suttit bredvid mig så har han bara dragit fingret över skärmen. Men nu knappar han in kod.

    Har inte kollat hans mobil och vill inte göra det heller och sen har han ju ändå kod så det går inte.

    Han är annars snäll och underbar men det något som känns sol det inte stämmer och jag har en äcklig magkänsla. Men jag vill inte lämna förrän jag vet svart på vitt. Tänk så lämnar jag och jag egentligen bara överanalyserat och trott det värsta när det kanske inte är så.

    Hade underlättat så mycket att ha bevis :(

    Fan vad jobbigt


    Du kommer aldrig hitta bevis. Om du skulle hitta tydligare indicera kommer han förneka och bortförklara. Att älta om bevis är bara energislöseri.

    Du måste själv ta ett beslut om vad du ska göra baserat på det du vet. Att fortsätta leva med honom och samtidigt hysa en stor misstänksamhet om att han är eller har varit otrogen är inte hållbart,
  • Anonym (Sara)
    Anonym (jaha) skrev 2020-11-25 14:07:13 följande:

    Fullkomligen naiv reaktion från någon som uppenbarligen saknar erfarenhet.

    1) Att lita på någon och att lita BLINT på någon är två skilda saker. Den senare är är väldigt naivt

    2) Att misstänka och att tro är två skilda saker. När du misstänker så tror du varken det ena eller det andra du står i mitten och velar. När du tror så tror så är du mer eller mindre säker på att det är så och behöver bara bekräfta det.

    3) I längre förhållanden har man ofta något som kallas barn. Du vet de där små rackarna som vi alla varit en gång. Dessa små rackare är helt beroende av sina föräldrar. Och en förälder som resonerar så ofattbart korkat att hon/han bara drar på första bästa misstanke är ingen bra förälder. En normalt funtad förälder vill oftast inte vända upp och ner på sina barns liv utan att vara väldigt säker på att det finns anledning till det, och för att vara säker krävs bevis. Och eftersom människor som gör duma saker sällan säger det över middagen typ "idag drog jag över en brud i våran säng" så måste man tyvärr luska för att få reda på sanningen, detta gäller tyvärr även om man inte har barn.

    Så mao är din fråga... "vad är det för mening med att stanna med någon man inte litar på" väldigt naiv och faktiskt ganska korkad. Det är som att säga att man ska ska be sin bästa kompis dra åt helvete för att man misstänker att personen snackat skit om dig. Det KAN vara så men det kan lika väl vara ett missförstånd. Och att då bara be personen dra åt helvete är ju i så fall ganska korkat, det är betydligt smartare att ta reda på om det är sant eller ett missförstånd.


    Fast det ts vill ha är väl egentligen ett bevis på att han inte varit otrogen. Ts mår ju dåligt för att hon tror/misstänker (vilket ord du nu vill anvönda) att partnern varit otrogen. Visst kan hon se om hon kan få bevis på att han har varit det. Men hittar hon inget sådant bevis är hon ju kvar i samma sits som nu. Där hon mår dåligt eftersom hon inte vet och inte litar på sin man.

    Så det ärväl det som är frågan. Kan hon lita på hinom utan bevis på att han INTE varit otrogen och må bra i relationen?

    Om svaret är nej på den frågan finns ju knappast vits att försöka hitta bevis på att han har varit otrogen. För får hon såna bevis mår hon inte bra i relationen och får hon inte spna bevis mår hon inte heller bra i relationen. Någor bevis på att han INTE varit otrogen ör väl knappast möjligt att få.

    Det är ju inte så att hon grubblat på detta i en vecka utan i långt över ett år. Om hon inte tror att hon kan sluta grubbla och sluta oroa sig så är ju frågan om det verkligen är vört att stanna i denna relation som hon uppenbarligen mår dåligt i.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Sara) skrev 2020-11-25 15:02:09 följande:
    Fast det ts vill ha är väl egentligen ett bevis på att han inte varit otrogen. Ts mår ju dåligt för att hon tror/misstänker (vilket ord du nu vill anvönda) att partnern varit otrogen. Visst kan hon se om hon kan få bevis på att han har varit det. Men hittar hon inget sådant bevis är hon ju kvar i samma sits som nu. Där hon mår dåligt eftersom hon inte vet och inte litar på sin man.

    Så det ärväl det som är frågan. Kan hon lita på hinom utan bevis på att han INTE varit otrogen och må bra i relationen?

    Om svaret är nej på den frågan finns ju knappast vits att försöka hitta bevis på att han har varit otrogen. För får hon såna bevis mår hon inte bra i relationen och får hon inte spna bevis mår hon inte heller bra i relationen. Någor bevis på att han INTE varit otrogen ör väl knappast möjligt att få.

    Det är ju inte så att hon grubblat på detta i en vecka utan i långt över ett år. Om hon inte tror att hon kan sluta grubbla och sluta oroa sig så är ju frågan om det verkligen är vört att stanna i denna relation som hon uppenbarligen mår dåligt i.
    Nja, hon vill veta om det hon misstänker är sant eller falskt, får hon bevis så är det ju sant. Hittar hon inga bevis så är det falskt och hon kan släppa det. Om hon sen vägrar släppa det trotts inga bevis så är det en helt annan fråga, då är det absolut TS som behöver jobba med sig själv eller gå. Men att babbla om att det skulle vara idiotiskt att försöka få bevis och bara dra på en misstanke är väldigt naivt.

    Det handlar inte om vad vilket ord jag VILL använda, det ÄR två skilda saker och ganska avgörande för hur man ska förhålla sig till det. Att smeta ihop dem till en och samma sak med olika namn är direkt felaktigt. Det är som att göra en båt och en bil till samma sak med olika namn.

    Om man misstänker så vet man varken till eller från, det kan vara sant eller falsk. Att agera på en misstanke är idiotiskt för det kan lika gärna vara ett missförstånd. Det är sånt som människor med problem med impulskontroll gör.

    Japp, hon har grubblat i 1 år och jag håller med om att det börja bli dags att göra något åt saken. På ett år har förtroendet ruttnat så mycket och frågan blivit så infekterad att jag kan hålla med om det nog är dags att bryta upp istället för att gräva efter bevis. För när det gått så långt så kommer förtroendet bli enormt svårt att återställa även om hon inte hittar bevis. Det skulle hon ha gjort från första början....MEN anledningen till att hon öht grubblar på det fortfarande är förmodligen för att hon inte tog tag i det med en gång utan bara lät det bara vara. Och det är ju precis det vissa i denna tråd argumenterar för och det är som sagt ganska idiotiskt. Låter man skit ligga i ett sår utan att göra något åt det för att man är rädd att det kommer göra ont så kommer såret bli infekterat ju längre man låter det vara desto större problem blir det sen. Mao förtroendekriser löser man inte genom att stoppa huvudet i sanden som vissa här verkar propagera för.
  • Anonym (ano)

    Varför är din spontanta tanke att han är otrogen? Det är inte det första jag skulle tänka om min man, om inte det fanns spår som två vinglas vid sängkanten dyl. 
    Kan det inte vara så att han tagit sig en handtralla och råkat få satsen i sängen? Han skäms att säga att han haft sitt egna lilla nöje och drar till med en olycka.

  • Anonym (Sara)
    Anonym (jaha) skrev 2020-11-25 15:49:13 följande:

    Nja, hon vill veta om det hon misstänker är sant eller falskt, får hon bevis så är det ju sant. Hittar hon inga bevis så är det falskt och hon kan släppa det. Om hon sen vägrar släppa det trotts inga bevis så är det en helt annan fråga, då är det absolut TS som behöver jobba med sig själv eller gå. Men att babbla om att det skulle vara idiotiskt att försöka få bevis och bara dra på en misstanke är väldigt naivt.

    Det handlar inte om vad vilket ord jag VILL använda, det ÄR två skilda saker och ganska avgörande för hur man ska förhålla sig till det. Att smeta ihop dem till en och samma sak med olika namn är direkt felaktigt. Det är som att göra en båt och en bil till samma sak med olika namn.

    Om man misstänker så vet man varken till eller från, det kan vara sant eller falsk. Att agera på en misstanke är idiotiskt för det kan lika gärna vara ett missförstånd. Det är sånt som människor med problem med impulskontroll gör.

    Japp, hon har grubblat i 1 år och jag håller med om att det börja bli dags att göra något åt saken. På ett år har förtroendet ruttnat så mycket och frågan blivit så infekterad att jag kan hålla med om det nog är dags att bryta upp istället för att gräva efter bevis. För när det gått så långt så kommer förtroendet bli enormt svårt att återställa även om hon inte hittar bevis. Det skulle hon ha gjort från första början....MEN anledningen till att hon öht grubblar på det fortfarande är förmodligen för att hon inte tog tag i det med en gång utan bara lät det bara vara. Och det är ju precis det vissa i denna tråd argumenterar för och det är som sagt ganska idiotiskt. Låter man skit ligga i ett sår utan att göra något åt det för att man är rädd att det kommer göra ont så kommer såret bli infekterat ju längre man låter det vara desto större problem blir det sen. Mao förtroendekriser löser man inte genom att stoppa huvudet i sanden som vissa här verkar propagera för.


    Tja, om det vore så att hon kunde leta bevis en vecka och sen släppa det helt om hon inte fann bevis så visst, men så verkar det ju inte vara. Hon kan ju inte sluta grubbla på detta. Att hon ens tolkar att han tvättar sängkläder = otrohet säger ju en del om hur mycket hon litade på honom sen innan. Och hon skriver ju också att det även finns andra orsaker till att hon inte litar på honom. Och lever man en längre tid utan tillit i relation tycker nog jag att det är läge att fundera på om det är värt att fortsätta relationen.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Sara) skrev 2020-11-25 17:08:14 följande:
    Tja, om det vore så att hon kunde leta bevis en vecka och sen släppa det helt om hon inte fann bevis så visst, men så verkar det ju inte vara. Hon kan ju inte sluta grubbla på detta. Att hon ens tolkar att han tvättar sängkläder = otrohet säger ju en del om hur mycket hon litade på honom sen innan. Och hon skriver ju också att det även finns andra orsaker till att hon inte litar på honom. Och lever man en längre tid utan tillit i relation tycker nog jag att det är läge att fundera på om det är värt att fortsätta relationen.
    Nja, fast det här tycker jag är ett så märkligt resonemang... när man plockar ur handlingar ur sitt sammanhang så kan de ju låta väldigt tokiga... tex om du knallar omkring på stan och någon ger dig en fet smäll bara för att personen kände för det... du kommer bli rasande och kanske ge tillbaka... plockar man ur din reaktion ur sitt sammanhang så är det ju du som framstår som helt skogstokig... en person som spottar och fräser och hoppar på en oskyldig stackare.... tittar man på HELA bilden från början så framgår ju en helt annan bild.

    Så visst. att tvätta sängkläder är i sig inget suspekt... om man tvättar kläder, med dasen hängande, någons trosor hängande från taklampan, 3 kondomer liggandes på golvet och en stor vi fläck på sängkläderna så blir det kanske bilden lite annorlunda... överdrivet som fan, jag vet, men du förstår kanske vad jag menar.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (jaha) skrev 2020-11-25 18:40:53 följande:

    Nja, fast det här tycker jag är ett så märkligt resonemang... när man plockar ur handlingar ur sitt sammanhang så kan de ju låta väldigt tokiga... tex om du knallar omkring på stan och någon ger dig en fet smäll bara för att personen kände för det... du kommer bli rasande och kanske ge tillbaka... plockar man ur din reaktion ur sitt sammanhang så är det ju du som framstår som helt skogstokig... en person som spottar och fräser och hoppar på en oskyldig stackare.... tittar man på HELA bilden från början så framgår ju en helt annan bild.

    Så visst. att tvätta sängkläder är i sig inget suspekt... om man tvättar kläder, med dasen hängande, någons trosor hängande från taklampan, 3 kondomer liggandes på golvet och en stor vi fläck på sängkläderna så blir det kanske bilden lite annorlunda... överdrivet som fan, jag vet, men du förstår kanske vad jag menar.


    I detta fall var det väl bara tvätten av sängkläder som fick ts att bli misstänksamm baserat på saker som han gjort tidigare, dvs hennes tillit till honom var redan skadad.
  • Anonym (Q)
    Anonym (Sara) skrev 2020-11-25 18:48:34 följande:
    I detta fall var det väl bara tvätten av sängkläder som fick ts att bli misstänksamm baserat på saker som han gjort tidigare, dvs hennes tillit till honom var redan skadad.
    Nä det var ju intimtvålen också, som han aldrig har annars än efter sex, och då bara till snoppen. Nu sa han ju att han fått diarré och då skulle han ha haft vanlig tvål eftersom han använder det annars.
Svar på tråden Att inte veta dödar mig inombords