• Anonym (Kanske)

    Gravid tre månader efter förlossning?

    Födde barn för ca tre månader sedan. Avslaget försvann och fick ett par veckor senare mens. Den var precis som vanligt så räknade med att cykeln var som den brukade (tål inte hormoner så vi kör kondom/avbrudet) hade sex ca en vecka efter min beräknade ägglossning, alltså en 'säker' period, men nu är min mens 4 dagar sen och ska självklart köpa gravtest och testa. Har dock läst att gravtest kan visa falskt positivt efter förlossning också..

    Men undrar om någon varit med om att mensen kommit tillbaka efter förlossningen och att den sedan försvunnit igen helt enkelt?

    Är jag gravid är det varmt välkommet så inga kommentarer om det tack :)

  • Svar på tråden Gravid tre månader efter förlossning?
  • Anonym (Igen)

    Det kan dröja länge innan man får regelbunden mens efter en förlossning, cykeln kanske aldrig blir som förr, äl kan utebli och man kan ha mens ändå. Så du kan absolut inte veta att du passerat BIM grundat på dina gamla cykler. Dessutom- om du nu verkligen hade sex efter äl så kan du omöjligt vara gravid. Men vänta ett tag till och testa igen om inte mensen kommer.

  • Anonym (I)

    Min mor fick mina två yngre syskon precis (ja, precis 1 år och 1 dag) efter varandra. Så att du skulle vara gravid så tidigt efter en förlossning är inte omöjligt. Hon var dessutom 35 år och, enligt statistik, inte superfertil.

Svar på tråden Gravid tre månader efter förlossning?